• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Lallan: Mysigt att du kikade in här. Har ni några namn klara på era små liv? Då hoppas vi båda kommer igång ordenligt med maten och når födelsevikten inom kort.

Idag var jag på bebisbio och det var trevligt. Ganska lugnt med skrik o s v så det var skönt och min bebis i magen levde rövare ett tag i början innan han/hon vande sig med ljudet.

Hoppas alla mår bra i vinterkylan.

• Cat79

Härligt med lyckat VUL Maria204. Nu ska det bli bebis nästa år!
    Tänker på mycket dig Havsklippan och hoppas så att allt går bra.
    På väg mot syskon: spännande.... får se när bebis vill komma!

• Cat79
    kajsalisa skrev 2010-12-16 21:48:30 följande:
    Egouppdatering; jobbar sista dagen imorgon och sen julfest med jobbet. Två veckor kvar lite drygt till bf. Sååå overkligt. Förra året så här dags var jag också gravid, än så länge lyckligt ovetande om att plutten därinne inte längre levde. OM vår bebis föds 4e januari, vilket inte är helt osannolikt, så skulle det vara på dagen ett år efter vi fick reda på ma:t. Snacka om jätteplåster på såret...
    Sista dagen idag - härligt för dig! Min första vecka ledig har varit så skön, fått massa gjort. Det var samma för mig att jag var gravid denna tid förra året men fick konstaterat MA 23 jan och skrapades 25 jan. Som sagt inte omöjligt att det blir 4 jan för er och då blir ju det kanon. Helt sjukt att vi snart är i mål....... denna längtan!!!!

Odd: Såg att du skrapades vid den tid jag gjorde förra året men nu ska vi ha bebis i jan (eller dec för mig) och allt kommer ju gå bra :)

Muffe80: Ja det blir ju mysigt att kolla vagn nu efter jul! Finns så många fina.

Idag ska vi hämta hem vår vagn och igår röjde vi i kommande barnrummet så det är tomt nu än så länge.

Kram på er alla.
  • Cat79

Havsklippan: Blir så ledsen att UL inte gick bättre! Du får gärna maila mig då jag var i liknande situation 2008, valet i kvalet om att avbryta graviditeten och det slutade med att vi gjorde detta. Sänder alla kramar jag kan till dig. Ta hand om varandra och det beslut ni tar är det enda rätta.

• Cat79

Håller med om att det varit lugnt här.... Då hoppas vi bebis tittar ut nästa vecka PåvägMotSyskon. För vår del Kajsalisa kan det ju med ske när som??? SKönt att du är ledig nu, långledig :)

Igår hämtade vi vår vagn så fin, vi valde mossgrön och det ångrar jag inte. Går och drar den lite fram och tillbaka.

Ikväll blir det middag med kära vänner. Ha en mysig lördag ni andra. KRAM

• Cat79

PåvägMotSyskon skrev 2010-12-18 16:58:20 följande:
    Ja vi får hoppas att den kan titta ut redan nu snart hehe, men att de ger susen av måndags besöket.
    Ja, de kan hända när som åt er med såklart =) men ja trodde de skulle ge mer utdelning nu men men.

låter jättefint me mossgrön vagn, har du nån bild? Ååå alltså, vi kommer ju få bebis, de närmar sig ju varje dag oavsett, men vill ju inte ha på jul liksom =/
    Här kommer en bild på min fina vagn!
  • Cat79
    Bjornis skrev 2010-12-19 10:29:31 följande:
    Cat: Du kör också UJ ser jag. Visst är den najs? Älskar vagnen. Bara man får sitt lilla knyte att stoppa däri också så blir den ännu finare. Hehe.

3 dar tlll bf...

Havsklippan: säger som alla andra. Jag finner inga ord. Det är så gräsligt ledsamt att jag bara kan skicka tankar och kramar till er och hoppas att ni finner den vägen som känns rätt för er! 
    Så du har med en UJ? Ja det ska bli så mysigt att bädda ner bebis där så småningom... Letar efter en åkpåse nu med och vill ej köpa deras egna för full pris.

3 dgr kvar för dig - oj vad spännande? Några känningar, sammandragningar?
    Kram på dig.
  • Cat79

Bjornis: SKönt att du fixat med åkpåse och dem var jättefina. Får se vad det blir här men såg på nätet en som hette Polar och den skulle tydligen funkar på UJ och priset var 399 kr, mycket bra pris. Vägrar ge 1000 kr som en ny UJ. SKönt att ni fått låna liggdel med.

Förstår att det är svårt att veta om det är på gång eller ej.... men vi får se när det blir, otroligt spännande nu för oss. FIck precis samtal av vänner till oss som är beräknade 23 dec och dem har åkt in nu... Så typiskt killen där att ringa och säga detta så vadå att man väntar med spänning nu...

Sänder över många kramar till er som behöver det nu! Kan inte föreställa mig hur det känns med problem i fam.situationer. Hoppas allt ordnar upp sig till det bästa.

Skönt att du berättat nu Maria204. Då vi haft det lite kämpigt bakåt med barnfronten så är det många som inte velat berätta att de ska ha barn men man är jätteglad för alla andra även om man vill vara i samma situation. Tyvärr är livet orättvist och vissa har det tufft att få barn och andra har något annat som tynger.

(Var tvungen att lägga ut en bild idag på min mage, känner mig rätt stor på kortet när jag ej har tröja på mig. Många säger att jag är liten och bara ha mage... huvudsaken är att jag och bebis mår bra).

• Cat79

Muffe80 och Bjornis: Hemskt vad ni fixat! Visst är det härligt Muffe när man väl varvar ner och bebis börjar leva rövare? Bjornis... nedräkning nu :)

Idag ska vi fixa en massa, allt från handla julklappar till att baka julgodis o s v.
    Ha en mysig måndag. KRAM

• Cat79

Shit vad ni skriver tjejer.. har haft datorn inlämnad och nu har jag läst allt ni skrivit.

Kul med alla namn... finns massor fina att välja mellan och vi har inga klara ännu.
    Odd: Ska följa dig på TV4 sen, roligt att du blir kändis :)
    Rontgensyrran: Håller med dig att bebis kan vänta till jan men man vet aldrig.....
    Kajsalisa: Förstår din skeptis ang SJ men hoppas ni kommer fram ordenligt. Inte illa att åka iväg så här tätt inpå beräknat.
    Miraclee: Alltid gött med lite extra inkomst för er och det kommer att gå åt en del till bebis :) Roligt nöje att handla!
    Påvägmotsyskon: Synd att det var ett sådär besök idag men men snart så är bebis är här! Förstår din längtan och väntan....
    3 barns mamma: Söta Elias, blir bebissjuk...

Har fler jag borde kommentera men minnet är kort....

Ego: Var hos BM idag och hade gått upp 1 kg på 2 veckor, har gått upp totalt 12 kg. Bebis hjärtslag 148 och mitt blodtryck normalt. Däremot hade ej SF-måttet växt nåt....o det ska det ju helst göra efter 2 v. Tydligen brukar de vilja göra ett TUL om magen ej växt nåt på 3 v men nu fick vi tid på måndag för säkerhetsskull. Vi blev lite nojjiga att nåt skulle vara fel men enligt BM så är det ingen fara. Pga vår bakgrund så tyckte hon att vi skulle få en extra koll. DÅ bebis ligger så långt ner i bäckenet så kan ju måttet förändras då magen inte är så hög så säkert ingen fara.

Nu målas det i barnrummet (min sambos projekt) och jag ska koka lite gröt nu.

Kram på er alla!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma