Plus igen efter mf/ma
Röntgen: vad fin hon är lilla tösen! :)
Röntgen: vad fin hon är lilla tösen! :)
Förlåt för ett ego inlägg, idag mår jag bara piss. Vaknade med en klump i halsen och kände bara att allt var pest. Ringde min sambo och började gråta utan att veta varför. Han blev orolig och frågade om han skulle komma hem, men det hade bara känts löjligt. Men sen har jag gått hela dagen och smågråtigt varvat med riktiga storgråt. Förstår inte vart det kom ifrån men gissar att jag har lite mycket att tänka på nu. Oro för bebisen, oro för om jag kommer få någon ersättning från försäkringskassan eller inte. Sen har bilen gått sönder och det gör att jag känner mig som i ett fängelse. Är så van att kunna göra små utflykter till Ica maxi och andra köpcenter utanför stan för att göra små ärenden. Visst att jag har gångavstånd till stan och kan ordna mycket där, men nu när jag är så orörlig och får sammandragningar hela tiden så kan jag inte bära en massa saker till och från stan. Jag behöver en bil. Sen bor alla mina vänner utanför centrum så för att kunna hälsa på dem behöver jag också bil. Visst jag kan åka buss men då blir det genast så krångligt och jag är så bekväm av mig att då väljer jag att stanna hemma istället. Blir helt paj av att känna mig såhär låst får panik när jag tänker på att ha det såhär i ytterligare 4-8 veckor innan bebisen kommer. och så får jag så dåligt samvete när jag vet att de finns de som har det mkt värre. Blä idag gråter jag bara och det suger!!!!! Hoppas ni andra mår bättre och att helgen blir fin.
Kajsalisa: fy vad förbannad jag hade blivit. Förstår dig verkligen. Lite mer framförhållning och planering kanske han borde tänka på med en bebis i hemmet. Man kan inte vara lika spontan som innan. Vad skulle han säga om du bara drog till dina vänner? Känns som att det läggs så mycket ansvar på mamman som ska passa upp på bebisen dygnet runt bara för att man i de flesta fall ammar. Men det innebär ju inte att man som man kan fortsätta sitt vanliga liv. Förlåt, nu menar jag inte att din man resonerar på detta viset, det var säkert inte hans avsikt, ibland tänker ju inte män överhuvudtaget, haha, jag vill bara beklaga mig över hur vanligt det verkar vara att allt ansvar läggs på mamman bara för att hon är låst till amningen.
.
Odd: vad go han är. Tycker det ser ut som en liten Oscar eller en liten Melker. :)
Sofy: vilken gosrumpa! Tror han är lik mamma sin.:)
Tänker på dig Odd! Stor stor kram.
Pancakes: kanske ni kan åka längdåkning istället? Staka er upp på något vackert fjäll, bara ta det lugnt och sätta er någonstans med varm choklad och goda smörgåsar i solen. Åh vad mysigt. Min mamma åkte längdskidor i januari/februari då hon var gravid med min bror som är född i maj. När har du bf?
Sofy:vad trist med läkare som inte fattar någonting. mätte de inte tappen på dig? Då borde de ju kunna se om det är läckage någonstans?