• acure

Plus igen efter mf/ma

Sötfilur: de har halva priset på allt på lookmom.se, fanns några fina klänningar tror jag. :) och lite barnkläder... :)

• acure
    telgebo skrev 2011-02-25 16:29:44 följande:

Nu har jag varit och dubbelpack CB på apoteket. Testade nyss och herre jösses det lodräta strecket i plusset är så blått så det vågräta knappt syns. Det kan inte bli blåare nu

Grattis igen! Vad härligt!
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-02-27 13:05:23 följande:
    God morgon tjejer :)

Somnade av ren utmattning vid 03.30 inatt.. puh! Mensvärken håller i sig heela tiden (kan de verkligen vara förvärkar då?) o ja är helt slut idag, huvudvärk på det. Ska äta frukost så får vi se hur de artar sig..

Smålandsjänta har inte vart inne på länge nu.. bebis där tro?
    Hur går det för dig Sofy? Har du ringt och hört med förlossningen? Det kan vara skönt att bara ringa och prata med dem och resonera lite. Läcker du fortfarande vatten?

Spännande med Småland! Verkar onekligen som om att det är bebis på gång, om den inte redan har tittat ut.
    Åååååh jag vill också få mitt lilla pyre nu!!
  • acure

2barnsmamma: du måste verkligen vara synsk. Vad läskigt med en sån känsla och vad tråkigt att hon dött. Jag vet inte vad jag ska säga... hoppas du inte lägger skuld på dig själv över vad som hände. Stor kram, hoppas du får sova något under dagen.

• acure

En liten fråga... vågar man använda Lactal i vecka 39+2, eller är det farligt om det finns i kroppen ifall vattnet skulle gå eller värkarbetet sätter igång? Vad tror ni?

• acure
    färnik skrev 2011-02-28 12:21:41 följande:
    Jag funderar på om jag skulle ta och hämta ut den där gratis babyboxen idag? Har övervägt att skita i den. men dottern har önskat att vi ska gå till en babyaffär i flera månader nu, och kanske kan i alla fall hon tycka det är roligt att kika på grejerna i boxen (har hört att innehållet inte är ngt att hurra för, dock?) Dessutom tycker hon nog det är spännande att titta på allt i butiken.

Dottern är jättenyfiken på det här med syskon, och har sista dagarna velat veta allt mer om hur det var när hon låg i magen, och föddes, och när hon var liten bebis. I går fick jag inte ens läsa saga till kvällen, utan hon ville hellre att jag skulle berätta om när hon var liten.
    Är det babyproffsens box med blöjhinken?
    Innehållet är inte så himla roligt nej, men det är ju alltid roligt med gratissaker. hihi. Pampers skickar med blöjor och en DVD som säkert kan vara kul för din dotter att titta på. Och som du säger är det säkert spännande för henne att titta i butiken, ni hittar säkert något annat att ta med hem också. :) Åk iväg ni, det låter mysigt.
  • acure
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-02-28 14:17:46 följande:

Hej Hej!

Får jag vara med här?
    Har suttit och läst tråden ett tag men inte vågat skriva!

Självklart! Välkommen hit och grattis till ditt pluss! :)
  • acure
    MCT79 skrev 2011-02-28 13:43:39 följande:
    Hej hopp!

Sluta oroa dig nu Telgebo.. jag vet att det är svårt, men vi är gravida till motsatsen bevisats!

Jag behöver expertråd/tips... jag har inte bajsat på SEX DAGAR!   Från att ha varit lös i magen är det nu tvärstopp!! Jag äter frukt, grovt bröd, dricker massor, rör på mig, ätit katrinplommon... NADA!

Nu börjar jag känna av det om jag säger så!

/desperat
    Usch förstoppning är inte roligt. Jag har haft problemmage sedan tidiga tonåren och vad jag har erfarenhet av är att jag fick förstoppning när jag under en period åt FÖR MYCKET fibrer. Frukt och grovt bröd innehåller mycket fibrer, kanske har du drabbats av samma fenomen - du är helt enkelt för duktig med din kost. ;) Nu äter jag bara ljust bröd och min mage mår jättebra! Förstoppning kan man också få om du tidigare varit lös i magen...då tar det tid för tarmarna att stabiliseras igen. Bajset kommer när det kommer så att säga och om du börjar känna av det nu så är det antagligen på gång. Kan göra ont att bajsa när du inte fått ut något på flera dagar. Prova att smörja in ändtarmen med lite olja i förebyggande syfte så du inte får sprickningar/hemorojder när skiten väl bestämmer sig för att titta ut.

Hoppas jag kan vara till någon hjälp. Men får du ont och känner att du börjar må dåligt utav det skulle jag ringa och resonera med min VC alternativt 1177. Håller tummarna att du slipper eländet snart. Kram!
  • acure
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:47:07 följande:
    Jag hoppas det blir sådär kontrollerat och trevligt... inte "när skiten väl bestämmer sig för att titta ut...kommer den som ett spjuuuuut"...

Jag jobbar faktiskt vitklädd.

Nog skitprat.  Cool
    hehe ;)
  • acure

Just nu känns det som om att alla som har bf i mars kommer föda innan mig! Jag har bara förvärkar som inte blir mer än just det - förvärkar. Haha. Men men det är 4 dagar kvar till bf så ännu ska jag väl inte hänga läpp. Vill bara inte gå över tiden och bli igångsatt, vill att det ska starta av sig själv, gärna innan veckan är slut. Tror att både Happi och Färnevik kommer få inom kort, och Längtan och Sofy hinner nog också före. Men då gläds jag med er så klart. :) Mitt pyre kommer väl så småningom ändå. Hihi. Men nu är jag nyfiken på om Småland har fått eller inte och om allt har gått bra. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma