Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

mabaja:
    JAG SA JU DET !!!!!!!
    BF+10 kom min son ut hahahahaha nu jävlar händer det saker !!!
    Sa ju att med mig hade jag inga värkar eller så plötsligt gick vattnet och pang bom kom värkarna med dottern ååååh gumman ja SA JU DET!!!!
    Grattis!!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 11:32:25 följande:
    Herregud 5800...det måste ju vara snudd på rekord?

Själv går jag omkring och funderar på två saker...

1. Försöker komma på ett bra pojknamn...inget rikigt "fastnar". Vi har tänkt Sakarias, men det blir ju så himla långt. Sen Edvard och Hektor. Nja....inte helt bra alltså. Hektor blir ju väldigt "hårt". Så nu har vi pratat om Knut runt frukostbordet. Så nu är det Knut som gäller i några veckor.

2. Igår satt jag och läste om planerat kejasarsnitt. Vi pratade om det och mannen är inne på den linjen också. 2 barns mamma..hade du gjort det? På skala 1-10 hur ont gjorde det efteråt? Om någon mer gjort KS så kan väl ni svara också. Sen kommer näsra fråga då...ska man vara sövd eller inte? Lutar åt att vara sövd. Bebisen får väl vara hos pappan när jag vaknar upp antar jag. Herregud vad många frågor det kommer bli....Undra vilknen vecka mn tidigast kan få det.

Krampen i livmodern har släppt tycker jag. Skönt! Har tagit Tavegyl och försöker hålla klådan borta men det verkar gå åt rätt håll. Kramar till er!
    Ja man säger ju att han e det hehe
    http://nynashamnsposten.se/familj/familjeliv/1.650035-carina-fodde-en-rekordstor-bebis
    Han har varit med i denna och familjeliv och aftonbladet och tidningen föräldrar&barn osv osv ..

Mitt snitt gick jätte bra jag LOVAR men natten var hämskt.
    När man föder barn får man smärtan direkt sen går den snabbt över.
    När man får snitt blir man sövd från bröst till tåna och man känner inget.
    MEN när smärtlindringen går över då kommer smärtan och den kan hålla på i flera dagar och veckor och ärret blir jätte jätte fint men det kan göra ont för vissa.
    Jag låg på sjukhuset i 4 dagar men dom ville ha mig kvar i 5 dagar då jag höl på att dö.
  • 3 barns mamma84

Man blir sövd
    Man får spinalbedövning den är PRECIS som Eda som man får när man föder barn man sätter den på ryggen och sen så känner man inte så mkt värkar när man föder ett barn MEN spinalbedövningen är jätte jätte bra bättre kan jag säga.
    Den sätter sig snabbt tar bara sekunder och du känner inget från bröst till tåna och släppernär allt är över

Jag hade spinalbedövning var vacken hade sambon med mig hela tiden och syr mask vid näsan då ajg inte skulle få panik .. och sen fick jag radion på

• 3 barns mamma84

Nu e det dags att fira mabajas bebis 101010 nu ska jag baka en kaka troligtviss har hon sin bebis
    ååååhfan vad man också vill hahahaHjärta

• 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-10-10 13:29:48 följande:
    Ursäkta min okunnighet 2barnsmamma, men "normala 5500-6000 g". Du skojade när du skrev det va?! Jisses, själv har jag lite skönt naiva förhoppningar om en 3,5 kg bebis...
    Hahaha det e normalt för mig se 5,8 det e ju hmm onormali men om denna är 5,500-6000g då e det normalt

Det e därför jag vill ha mitt Tul NU och inte 30/11 precis ..
    Ska till bm på tisdag få se vad hon tycker ..
  • 3 barns mamma84
    Sista magbilden v 41+2 Snitt
    Så såg min mage ut samma dag han skulle titta ut
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 13:48:55 följande:
    2barns mamma: Jag överväger att vara sövd. Inte spinal. Men som jag skrev innan det beror på om pappan får hålla bebisen medans jag vaknar.
    Sövdblir man inte om det inte är akut eller om du känner dig att nej dettaklarar jag inte o får panik osv..
    Pappan har barnet tills du kommer tillbaks.
    Pappan kommer att ta hela ansvaret och kommer att ta hand om din bebis.
    Du får träffa bebisen direkt när den kommer ut och sen sågår pappan och bm iväg för vägning o mäning och sen kommer pappan att vara med bebisen tills du har kommit upp från uppvakningen.
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-10-10 14:13:14 följande:
    Imponerande kula 2barnsmamma...
    tack
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 14:29:08 följande:
    Det låter ju jätte bra. Blev lite rädd att det är en BM som tar hand om det tills jag vaknar och det hade ju inte varit så roligt. Men om den får vara hos pappan under tiden ( jag menar det kan ju ta en timme eller så) då är det ju helt OK. Sen får jag väga för och nackdelar mellan spinal och narkos under vägens gång .

Jag kan ju tex inte vara med vid själva födelseögonblicket eftersom jag är nersövd då och det kanske man ångrar i längden. Undrar hur lång tid det tar innan narkosen släpper. Ja det blir många frågor som ska ställas innan beslutet är taget.

Totalt sett vad tycker diu var jobbigast KS eller vaginal förlossning?
    Självklart förstår jag dig men om pappan är med så får han klippa navelsträngen och ta hand om ert barn.
    När alltgår över beror på för mig så tog det ca 4 timmar tills jag fick träffa sonen och mannen.
    När allt släppte hade jag förjävligt ont och fick massa mediciner som panodil och voltaren ..
    Dettakom bm in till bb rummet och gav mig varanan timme ca och på natten..
    Men jag hade så allvarligt då jag blodde som en hel gris och förlorade massa blod och höl på att dö då tarmmarna var luft fylda och höl på att explodera söder och magsäcken var blodfyld.
    Jag fick inte äta på 3 dagar och fick droppoch katertern hade jag i mig i 3 dagar.
    Det jag tycker är jobbigaste av mellan kejsarsnitt och förlossning så säger jag utan att tänka på detta så är det KEJSARSNITTET..
    Ingen prat om saken idag är jag LIVRÄDD attfå detta igen

När du kommer in till sjukhuset coh vi säger du ska få snitt ja då kommer du in till ett rum med mannen och får ta av dig kläderna och sätta pådig sjukhus kläder. och sen får du gå på toan direk om du är kissnödig.
    Efter detta kommer 2 st bm till rummet en bm och en undersökterska och tar blodprover från dig och går en iväg med detta.
    Sen tar bm och ger dig en dropp i handen somdu sen kommer att ha tills allt är över med kejsarsnittet.
    Om du inte har rakat dig mellan bennen (bikinilinjen) så rakar bm av detta från dig.
    (jag hade rakat av mig allt själv)
    Sen får du en bedövning i underlivet obehagligt man ska baratänka på sommar och sol typ och andas in och så är det över.
    Sen tar dom in en lång slang och stoppar in den i din urinrör (Obehagligt) och du ska direkt andas in det kan kännas och svidas till.
    Men sen är allt över.
    Ochdu får ligga på sängen läsa en bok vad du nu har tagit med dig till bb och lyssna på muskik.
    Du får inte dricka eller äta.
    Sen när det är dags kommer operations läkaren överläkaren och barnmorskor och din man för att ta dig/er till
    operationssalen.
    Väl där uppe frågarläkaren dig dina sista nummer osv och går in och bm kommer fram till er och berättar att hur det kommer att gå tilloch lugnar ner dig då du kan vara nervös och rädd osv ..
    När dom väl tar in er så ligger du kvar på sängen tills dom tar upp dig och du får OMdu kan hjälpa till.
    Sen får du vända dig om och du får en Spinalbedövning i ryggen (svanken) och sen ligger du där och direkt försvinner allt och du blir typ lam i hela kroppen.
    Du får om du vill en symask i näshålen som ger dig sye luft och du får naturligtviss ha makten på op rummet du får säga till att dom ska vara tysta och du får be om musik på
  • 3 barns mamma84

Happiness:
    Lite snabbt hur det kommer att gå till

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma