Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-10-10 16:42:55 följande:
    101010 kl 6.16 kom vår tjej, Wilda! 51 cm lång och 3485 g tung med ett huvudomfång på 34.5 cm på bf+10! Kom med med ansiktsbjudning och handen på kinden!

Kom in på förlossningen 3.20 (efter att ha övertalat de många ggr att få komma in), en timme senare vid första undersökningen var jag öppen 8 cm! och förlossningen som hade sagt till oss att vi skulle bli hemskickade! läkaren som undersökte tappade hakan när jag hade så täta men korta värkar och sen öppen så mycket. :) det gick undan vill jag lova, hann ,med lustgasen, men det var det enda. kan tillägga att slemproppen gick vid midnatt, vattnet gick strax därefter och sen kom värkarna med 3 min mellanrum.

Just nu ligger Wilda på pappas bröst och sover! Världens finaste, såklart!

Får åka hem tidigast imorgon då jag tappade 1600 g blod innan de fick bukt på det.
    ååååååååååååh grattis gumman nu gråter jag av lycka för er del stort jävla grattis fan vad underbart och oj 8cm hahaha coolt
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 15:27:20 följande:
    2 barns mamma: Tack för beskrivningen! Och som ett brev på posten kommer det ju en rad följdfrågor till ditt inlägg
    Hur kommer det sig att det tog 4 timmar innan du fick se ditt barn? Har läst att själva syningen tar ca 45 minuter. Undra hur lång tid det tar med narkos då. Har för mig att det ska ta kort tid med spinal.
    Låter som det tillkom komplikationer för dig men berodde inte det till största del av att det just  var ett stort barn?  
    Det jag menar konskvenserna av ett så stort barn blev nog blodförlust osv, likaså tarmproblemen. Tror inte det är en stor procent av de som gör kejsarsnitt som drabbas av de hemska komplkationerna du råkade ut för. Men att skälet till det var ditt stora barn och därmed oundvikligt. Hoppas du förstår mitt resonemang.

Jag hade nog varit mer livrädd för att föda ett barn på 5800 gram. Chansen att du och barnet skulle överlevt det är nog liten. För att vara helt krass. Men då vet vi att TUL inte är att lita på då det diffade ett helt kilo fel på dig. Men vad är det för mening med att göra TUL då? Jag som har lagt mitt hopp till det. Sen tycker jag det är så himla konstigt alltså. BM mäter SF-mått och ser magar dagarna i ända. Jag menar hur i hela friden kunde de missa om än bar med ögonmåttet att du bar på ett så stort barn? Vet ju att många bär sina barn olika..men ändå. Med all ders kunskap och erfarnhet. Suck ja jag vet inte tycker bara det är konstigt att du inte fick tid för igångsättning eller kejsarsnitt mycket tidigare. Men nu slutade ju allt lyckligt till slut ändå, men på det du beskriver så var det ju lite på håret att du klarade dig.....Fattar verkligen noll där.Obestämd Hoppas du får föda vaginalt denna gången . Och jag hoppas på att barnet håller sig pyttigt och om jag inte tar/får KS att det istället blir igångsättning. Lååångt innan BF (skojar)
    Jag fick snitt då han var uppskattad till 4,885g och då ringde dem ner till förlossningen och jag o sambon fick komma till dem.
    Jag var bara öppen 2½cm men tappen var omogen.
    Det var prat om igångsättning men tillslut så var det bara nej att dom inte vågade ta den risken och läkaren gick till operationssalen för att fråga om det fanns möjlighet nu redan idag.
    Nej det var fullbokat och vi fick åka hem och fick samma dag en tid till planeradsnitt 2 dagar efter.

Att jag låg där i ca 4 timmar var för att allt hade inte släppt sig och jag började få ont och frös jättejätte mkt.
    Och redan då fick jag smärtlindrande.
    I denna sjukhus södertälje sjukhus var det sagt att man skulle vara där tills man kände sig bättre.
    Jag mådde jätte bra det var inget felmed snittet inte alls utan bara ett stort barn i magen som plötsligt togs bort och min kropp fick ett så kallade chock.
    Kl 4 tiden på natten blev allt dramatiskt och alla bm var inne hos mig och jag var livrädd och jag var blek såg ut somen spöke och jag kunde inte andas och jag förlorade otroligt mkt med blod och mitt blodvärde gick ner helt sjukt mkt.
    Läkaren kommer in trycker på min ömma mage och kostaterade ett allvarligt händelse har nmnet på pappret.
    Det var dåtarmmarna kunde explodera sönder.
    Fick åka in kl 5 tiden till rönken och blev rönkat 2 ggr olika slags rönken.
    Jag hade svårt att andas och fck en LÅNG sland (sond slang) men ej sond vätska utan vanlig tun slang som dom tog in i min näsa och som kom ner till min hals..JÄTTE obehagligt och utan bedövning.

Risken med ett stort barn i magen kan man få allvarliga komplikationer som jag fick och att föda ett sådant barn är mkt farligt då man inte vet om mamman eller barnet lever då
    Att jag höl på att dö under natten med snittet då undrar man vad skulle hänt om jag skulle föda honom

Bm i sverige såg att SF måttet var hög och att SF kurvan så låg han redan på första besöket över på högsta kurvan (tvilling kurvan)
    Men hon sa bara att han inte skullebli så stor då hon tycket att jag inte kunde få större som min dotter var och hon var bara unka 4140g och 52cm så hon vägrade rent ut sagt ge mig scanning och bara ljög om att jag skulle få snitt eller igångsättning tidigare.
  • 3 barns mamma84

Tänkte fråga inatt vaknade jag av att jag hade molandevärk (mensvärk) i magen och vaknade pågrund av detta.
    Det gick och kom och sen somnade jag om.
    Undrar nu vad var detta?

• 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-10 21:02:40 följande:
    Hur gick det nu flickor??? Vem vann mabajas bebis gissning? Jag vet att jag ligger uruselt till :/
    Jag gissade på14 hahahaha LÅNGT ifrån men igår skrev jag till mabaja om Bf+10 hahaha
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-10 21:02:40 följande:
    Hur gick det nu flickor??? Vem vann mabajas bebis gissning? Jag vet att jag ligger uruselt till :/
    Mabaja:
    Snart så gumman jag tror det händer innan.
    Skulle få igångsättning med dottern hade oxå fått tid men den dagen jag hade fått tid så gick vattnet dagen innan och värkarna om samma dag haha
    Tror min tös blev lite rädd haha hade Bf+9 när hon tittade ut.

Tillägger hade aldrig värkar eller sammandragningar utan plötsligt gick vattnet hehe
    jo men bf +9 är snart passerat!
    Hmm min son kom på Bf +10 hehe men snitt det hjälper lite då får vi se vad som händer imon hihi
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 21:06:47 följande:
    Jag har ju också haft spänningar i livmodern i veckan som gått och vaknat på natten fler gånger. Har 2 teorier som kanske gäller för dig också.
    1. Höstbaketerie med diarée
    2. UVI som är tyst. Man märker inte att man har bakterier.

kan säker vara masoor av andra orsaker du vet de klassiska ligament. livmoder som växer, livmoder som tränar. Men håller det i sig inatt också så får du ringa BM imorgon. man ska tydligen inte gå omkring med spänd livmoder (snacka med BM om detta i fredags)
    Tror det kunde iaf vara diar'ee hehe vanliga för mig men jag kunde inte skita igår och idag kunde jag JIPPEE haha och sen diaree på kvälken.
    Ska till min bm på tisdag då har jag tid
    UVI har jag inte då jag vet när jag har detta har nämligen kronsiskt precis som min mamma och nu jag och sen min dotter
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 21:16:44 följande:
    BLÄ för UVI:r..vem har kommit på sån skit?
    Håller med.
    Vem har kommit på att vi kvinnor ska ha mens
    Kommer ihåg en gångvar här i danmark och hälsade på hos sambon mamma och hon hade en mögglig hus fukt och sen hade hon toalettet i källaren o kallt som FAN ..
    Jag vaknade såklart varje jävla natt för att kissa ej gravid då..
    Och sen fick jag skitet jag tänkte ju då att det kan försvinna brukar gör det om man dricker citron vatten osv..
    Men NOPP.
    Det blev bara värre o värre och vi var där i 2 veckor !!
    Tänka sig gick jag runt med UVI i 1 vecka och det var så kraftigt att jag bara grät av ren jävla smärta !!
    Kunde inte gå sitta sova eller göra något så jag hade en smärta som hette DUGA !
    Gick till läkaren och jag fick direkt pencillin och sen sa läkaren att om jag skulle ha gått längre som bara några dagar till kunde det häda otäcka saker i min underliv typ ej kunna bli gravid mer och massa mer
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-10 21:31:06 följande:
    2barnsmamma. Hur länge har du bott i danmark? vart bor du där? Pratar du danska än?

Bodde och jobbade på Jylland i ca 3 år.

Nä vad det är svårt att logga ur.
    Bott häri danmark nui 1år det blev 1år den 25:e september
    Patar inte precis som en dank hahaha men lite som en en turist hahaha nääääh men man blndar såklart svenskan och danskan och det e ju fan i mig svårt att prata danska
    Bra ta en varm potais i munnen *skrattar*
    För dottern dog det BARA 1 månad att parat flytade danska jag LOVAR idag pratra hon bara på

Jag bor i södra julland vi kan säga bodrövarna hahahaha vet du var agerskov ligger låg du kanske inte bor här längre

En fråga till dig var befinner du dig nu och varför flyttade du ?
  • 3 barns mamma84
    Mabaja:
    ÅÅÅh gud vad härligt och vilken härlig Förlossnings berättelse ååh fan jag bara längtar själv men hmm så fort vill jag inte ha det haha
    ååh grattis mamman o pappan till en wilda flicka
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-11 12:55:33 följande:
    Hur känns sammandragninger? kan man ha sånna fast dom inte gör ont?

Har haft senaste veckan som om han putar ut med rumpan och håller så i ca 20-30 sek men det känns ingenting utanpå! det gör inte ont utan känns mer ovant/konstigt.. Blir mycket mer när jag stressar, är det lätta sammandragningar eller verkligen bebis som beter sig så?
    Sammadragningar som känns känns som värkar och man måste hitta en ställning då det kan göra ont men det ska inte göra ont.
    Senkan man ha sammadragningar men då känner man inget utan bara magen blir helt spännd av sig och sen släpper det efter en stund.

Sen kan man få molvärkdet är oxå ett slagt sammadragning i livmodern
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma