Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-04 09:26:53 följande:
    Fick komma hem igår.. mådde helt ok faktiskt, hade världens energi. Tills jag vaknade imorse, upp som en sol o ner som en pannkaka. Illamående. Kräks. Jag vill inte tillbaka till sjukan på en gång. Ska nog vila lite o hoppas de går över.. I wish.

Härligt me lite fart i tråden iallafall :)
    Trist att man ska må illa då vad har du provat dig fram ?
    Åksjuktabletter ?
    Äta på morgonen innan du går upp ?

Jag hade illamående med denna pojk började v 9-10 slutadevecka 12 men spydde aldrig sköööönt jajag kan inte spy så det var väl därför:-/
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-04 09:27:46 följande:
    hahahaha verkligen! Jag kan knappt inte ens tänka på sex. Kan inte njuta av det riktigt då bebis sparkar och sånt mitt i. Snacka om turn-off.
    men åååh tycker synd om dig tjejen jag är sexmissbrukare förfan!!!våt o kåt hela tiden hahahaha sambon NJUTER som fan men ibland blir det för mkt och han säger STOP hahaha
    men det härliga är att vi kan titta på P varje dag och bara njuuuuuta och sen får man morgon sex hihihi
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-04 09:27:46 följande:
    hahahaha verkligen! Jag kan knappt inte ens tänka på sex. Kan inte njuta av det riktigt då bebis sparkar och sånt mitt i. Snacka om turn-off.
    Apropå dildon sambon köpte en till mig en ''kanin''men den skitet gick sönder hahahahahaha dåliga dildo får skylla på den för jag var ju snäll
    Nu får sambon köpa en NY till mig *fniss*
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-04 09:33:04 följande:
    Vad ja har provat? Lergigan, lergigan comp, zofran, torecan, primperan, legat på sjukhus me dropp/näringsdropp, spyr konstant, ketoner för tillfället +2 i urinen.
    åååååh har du undersökt hur moderkakan har det ??
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-04 09:35:33 följande:
    Hur moderkakan har de?
    Har faktist läst om någonstans om när moderkakan inte är god skick kan man må skit illa vet inte vad det var men mankan nog söka upp detta
    Har du fått göra UL ??
    Du borde iaf ringa in få tid o se att allt ser bra ut.
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-10-04 09:40:19 följande:
    Eh, allt ser bra ut. Bebisen mår kanon o härjar runt o allt annat dom också kollat ser bra ut. Har gjort två VUL denna vecka, så i guess so. Jag har hyperemesis, antagligen pga min sköldkörtelsjukdom. De e ju fler än jag som mår illa under sin grav, ska allas moderkakor då va i dåligt skick?
    Det var inte det jag menade !
    Menade bara att det (kan) vara något annat.
    Men skönt att allt e okej.
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-10-04 09:42:15 följande:
    Behöver väl inte åka så långt för att handla väl? Finns det inte butiker där du bor? Sen finns ju internet också.
    Hahahatror inte en ladbruksgård har tillgång till dildos hahaha får nog beställa
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-04 11:22:28 följande:
    Tillbaka från läkaren igen med en sjukskrivning fram till 14 dagar innan bf. Känns riktigt skönt och som att jag kan slappna av lite nu. Även om dom nu skulle bestämma sig för att titta ut tidigare så hinner jag ta det lugnt och "vila" upp mig innan * i mina drömmar i alla fall*. Bara hoppas att fk inte kommer att bråka nu.

Sofy: 29 fullgångna veckor i morgon! 
    På osdag går du o jag in i vecka 30 då är det 29 fullgångna veckor ju

Skönt attläkaren gick med på sjukskrivning
    Min läkare har problem jag ska jobba men 4 timmar istället för 8 timmar ...
    Jag vill bara ta det lugnt.
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-04 11:38:41 följande:
    Enligt fl ja men inte enligt bm och specmv då är det redan i morgon. Vet inte varför det diffar med en dag men eftersom jag har så mycket kontakt med bm och läkare hela tiden så går jag enligt deras räknesätt, blir lättare att hålla reda på då.

Jag har ju två bebbar i magen så läkaren ifrågasatte inte ett dugg utan tyckte det var självklart att jag skulle bli sjukskriven när jag gått såpass långt. Eftersom att jag har så mycket sammandragningar så är det ju ännu större risk med prematurförlossning.
    När har du BF datum då ?21 dec?
    Haha ja alla har det olika med BF datum
    Enligt min läkare hadejag BF 15 dec enligt sista mens 10 mars men enligt ul så har jag BF 21 dec och mens enligt henne 18 mars hmmmmmm undrar då jag hade MENS 10 mars och bruna flytningar 18 mars som slutade sen 21 mars konstigt nog ..

Jag hoppas jag får mina papper snart om att jobba bara 4 timmar har inga problem
    utan blir hindrad av min blodvärde och blodsocker som är låga då jag svimmar typ i ett

Skatill min Bm om 8 dagar och vi ska prata om allt möjligt sen 30/11 Tul o prata med överläkaren är då i vecka 38 och då får jag förhoppnings viss ut honom redan då
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-10-04 11:49:36 följande:
    Tack tjejer, jag hoppas också att det drar igång snart! När bm skulle mäta magen så fick jag en kraftig sammandragning och hon bara gapade och sade "du har en sammandragning".. Jag bara "nehe? Så har jag hela dagarna". Och huvudet ligger långt ner så nu tyckte hon iaf att jag är fixerad. och det ilade så förbannat när hon skulle känna om jag var fixerad eller ej! Men det är väl ett tecken på att nånting kommer att hända framöver. Har en tid om tio dagar annars för konsultation av igångsättning!

Lallan: SKönt med sjukskrivning! Nu får du ta det lugnt och njuta!
    Angående datum... Fl har ju 39+6 som bf och bm 40+0... Så därför diffar det! :) Jag byter veckor utifrån 40+0 och inte 39+6 som bf.
    Så jag går alltsåin i vecka 30 imon då ??
    För i min står det 28+5 alltså enligt MIG och BM går man i en NY vecka när det är 29+0 och inte 28+6

Skönt att han hon är fixerad snart så gumman har du bebben
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma