Muffe80 skrev 2010-12-02 09:55:53 följande:
Haha, tack för era förslag!
Har ni köpt på er mycket saker redan alltså.. vi har lite kläder än så länge! men detä r ju bra att dela upp inköpen lite känner jag. Räknade lite på i går och man blir ju inte rik av att gå hemma med barnet sen.... usch!
Jag vill ju gärna vara hemma nåt år eller lite mer om det går.
Ska ni andra dela lika på ledigheten? Man får väl en bonus då!
Hur har ni gjort med bilbarnstol, köper nytt eller begagnat?
Nu kom det massor med frågor

(det blir idag "Dagens frågor"

Jag shoppade det meste efter v 25. Nu har vi nästan allt, men nu är det ju bara 20 dar kvar så. Hehe.
Bilbarnstol (babyskydd) köpte vi för 3 v sen. Ett Acta Gracco Logico S. Kostade oss 1599:- inkl bas (sån man spänner fast och sen klickar i babyskyddet i). Himla bra pris då vi också funderat på att hyra. Det sägs att ett babyskydd sitter kotten i i kanske 8-9 mån och sen får man byta till en större stol. Så det är klart att vi kommer gå back på att köpa ett nytt men jaja, nu vet vi att det passa på barnvagnen också. Vi har ett travelsystem till Urban Jungeln som man kan spänna fast babyskyddet i vilket är smidigt om knodden somnat och man ska in och handla eller nåt.
Sen kan man ju sälja babyskyddet sen. Sett folk som säljer det vi har för typ 800:- men samtidigt är det ju många diskussioner om det är smart att köpa beg babyskydd eftersom då måste man lita på säljaren att skyddet inte är krockat eller skadat på nåt sätt. Nu är ju jag ärligheten själv men vem vet det?

Vi ska väl ha fler knoddar så det är väl bara att ställa in det i förrådet! Ojoj, detta förråd, fullt av "bra ha senare i livet"- saker.
Ang ledighet så kommer jag vara hemma i iaf ett år, fram till början av februari 2012 kanske och sen kommer maken vara hemma 6 månader iaf. Sen vette sjutton. Jag vill gärna va hemma mer. Lyckas vi så kanske det blir kids tätt, eller så kommer jag iaf ev bara jobba 50% eller nåt tills denna knodden är 2.
Vi får se, men vi kommer
inte dela helt lika. JAG har gått runt och nojat mig i 9 månader och innan det gått igenom både mf och ma, jag ska va hemma mer! Haha. Sen har så klart maken också gått igenom allt detta också men det har hänt i min kropp. Jag tycker det ska ge lite extra cred.

Han hade nämligen GÄRNA varit pappaledig längre än ett halvårt och kanske gör vi så att vi båda går ner i tid sen istället och att båda jobbar 75% och är ledig en dag i veckan?! Det finns lite alternativ. Vända på slantarna lär vi få göra men det kommer nog gå!
Odd: Bensin ja, jag stod alltid och hängde vid pumpen när mamma tankade när man var liten. Hehe. Inte poppis.
Och sushi. Jag äter ENBART laxsushi (nigiri), alltså inga rulllar (maki - med sjögräs) eller nåt annat. Väldigt enkelspårig alltså men det är ju så gott. Sen hänger det TOTALT på var du äter. Sushi kan va superäckligt om man hamnar på fel ställe. Hur var det? Var är det du bor? Långt från göteborg antar jag? Haha.
Mabaja: Haha.

Då finns det alltså? Iofs har jag hört en av mina kollegor berätta att hennes man vägrade skaffa fler än två barn med henne för han vågade inte skaffa fler. Haha.