Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2010-11-16 21:13:38 följande:
    Visst är det så .... om nu allt ser bra ut i v 14 ;) Har liksom inte helt tagit det till mig även om hoppet nu lever!
    Fick du vänta enda tills v 26 (!) innan det syntes? Gosh, hmmm det kommer nog inte jag.... Jag ska inte gnälla tänker på Miracle tex som knappt får i sig någonting.... jag däremot okynnes äter för att slippa illamåendet.... jag som ätit sunt äter nu vitt bröd i massor, djungelvrål, ost mm mm vilket fått effekter =(  jag kommer nog kunna mäta mig med tvillingmammorna i föräldragruppen... *asg*

Jösses ja förlossningsbrev mm känns som en helt annan värld? Dit har min tanke inte nått....hooohoho ja det är nog inte dumt att ha tecken istället för att prata.... Aj tecknet kanske kan vara ett sträckt långfinger ;) hihhhii
    Ja, alltså jag är ju inte en liten tjej i vanliga fall vilket ju gjorde det svårt för folk att tyda om det var bebismage eller bara mer fett som kommit över mig. Hehe.
    Ost och vitt bröd. I know. Jag åt alltid grovt bröd förut, mkt skicka och allti mager ost. Nu är det skogaholmslimpa, 31% prästost osv. som gäller. Och sushi då. DET är iaf nyttigt. Men också det enda nyttiga jag frivilligt stoppar i mig. Grönsaker och frukt är mer ett tvång även om det är OK att äta men jag är totalt osugen på det. Varit lika hela graviditeten typ.
    Långfingret kanske kan komma att visas upp ett par ggr under förlossningen ja, misstänker detta.

Odd: Ah, så du har kört lite dyktekniken under dina förlossningar? Det är vad jag tänkt testa på. Härligt att höra att det funkat bra för dig!
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-11-17 10:15:09 följande:
    Idag är det neråt! 
    Brösten slutat värka är i 11+2 idag ... och jag blir...Livrädd! f-n vad jag hatar den här berg och dalbanan! Vill ju att allt ska vara bra ....
    Det där med bröstvärk är bara båg! Jag slutade också få ömma bröst nån gång där. När jag var och tog kub-blodprovet så var jag i v 10+2 (kanske?) och då hade jag nästan inga ömma bröst heller men allt såg ju bra ut så. Ville bara säga att det betyder nada! Njut nu av en solig och fin dag Mallanis!
  • Bjornis

Grattis på födelsedan 2barnsmamma84!!!

Odd: Mycket bra råd! Måste mest också ta till mig det att mammor och pappor gör saker olika och att det är OK båda två. Kan ibland stå och snegla över axeln på min man när han är i köket. Får bita ihop ordentligt ibland för att inte lägga mig i. Det blir ju alltid gott!

Jag minns att min svensklärare på högstadiet berättade att hennes föräldrar hade varit himla kärvänliga mot varann jämt. Hennes pappa kunde klämma mamman på rumpan och pussa på mamman framför alla hennes kompisar och så. Hon berättade nog det för att visa att ibland känns saker pinsamt och så men det enda jag tänkte var: "så ska jag också ha det när jag blir stor". Det är ju fortf jag och min man som är utgångspunkten. Ska vi ha nåt att prata om när kidsen är utflugna får vi se till att vara VI i fortsättningen också. Klart knodden har våra hjärtan men maken ska ha minst lika mkt kärlek från mig och jag från honom. Vi pratar rätt mkt om detta hemma då vi, liksom ni Mallanis, funderar på vad händer sen? - Vi är också 30-plussare som rest mkt, vi går ut och äter typ var och varannan dag, har jobb som kräver mkt engagemang och tid av oss och vi njuter av att vara bara VI. Men bullen i ugnen är ju såååå efterlängtad! Det kommer bli bra det här. Bara man pratar om det och vågar vara ärlig mot varandra!

Rontgen: Du och jag verkar ha samma "krämpor", inte så många men härliga! Haha. Men kom på när du skrev att du får knipa när du nyser att jag nyst kanske 10 ggr sen jag blev gravid. Jag nyser aldrig längre?! Haha. Men susanne Lanefeldt lär komma till användning sen.
    Tänkte prova köpa sån kulor man kan stoppa in som jag förstått "jobbar av sig själva". Verkar lagom. Är lite för lat för knipövningar även om jag ska jobba på dem sen. Gör jag knipövningar nu får jag bara sd. Haha.

Idag var vi hos bm. Bra hjärtslag (han sparkade och var uppe i 180 ett tag men det sjönk snabbt och effektivt när han insåg att dopplern var där för att stanna), SF-mått 34,5. Nä, känns bra. Vi skrev förlossningsbrev igår också. Nästa gång hos bm ( om 2 veckor) ska vi skriva in lite i journalen så förlossningn kan kolla på det när vi åker in och så får förlossningsbrevet vara extra som vi hoppas de har tid att läsa. Men nu måste vi börja öva avslappning och läsa klart Susanna Heli-boken. Lätt att tänka "det är ju länge kvar". Men nu är det en månad bara... Shit.

• Bjornis
    Odetta skrev 2010-11-22 15:52:07 följande:
    Kloka ord från en klok kvinna! Det var det jag ville få fram också, men du lyckades bättre

Och fint med lyckats BM besök...alltid kul att få höra lilla hjärtat slå, det är ju sådan ljuvlig musik!

*kramisar*
    Solig
  • Bjornis
    Muffe: Sånt här får du inte skriva när man är helt hormonstinn. Minns själv lyckan när vi var på ul i v 18 så nu sitter jag här och blinkar... Haha. Men GRATTIS till lyckat rul! Ha en fortsatt härlig dag!

Det med cm som står på bilden brukar va nåt annat har jag för mig, typ zoom eller nåt. För det har aldrig stämt på min kotte. Din kan nog va lite större än 16 men iofs skulle den nog kunna va 16. Ja, jag vet inte. Beror lite VAR på bilden det står. De brukar ju inte mäta hela längden på rul så. Utan mäter ju bara huvudet för att uppskatta ålder!
  • Bjornis
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 17:08:11 följande:
    3 barns mamma på ONSDAG NÄSTA VECKA !!!!!!
    Dammit. Jag vill också få min bebis då! Gött att han ska få komma ut snart iaf!!
  • Bjornis
    Muffe80 skrev 2010-12-01 08:58:44 följande:
    Förresten, en fråga. Ofta på jobbet så pratar vi barn och jag är lite orolig för hur livet kommer se ut med en bebis, vi som gillar att vara två, att resa, att ha det bra och ha mycket tid till saker och ting... och ofta hör man av alla "ja passa på nu för sen är det för sent" eller "ja vänta du bara" eller "oj oj du vet inte vad du gett dig in på"....

Ni som redan fått barn, typ Mabaja... är det så hemskt? Kan man inte leva längre?

Vi vill nog försöka ha kvar "livet", vårt liv, även om det kommer bli annorlunda. Men vi vill fortfarande resa, lämna bort barnet när det är äldre för att bo på hotell en natt osv, men det kanske är tankar som bara finns i min drömvärld?

Jag har vänner och bekanta som inte lämnar bort sina barn nån gång, som inte skaffar barnvakt eller gör annat än att låta livet kretsa kring barnen, ska man inte tänka som ngn skrev här i tråden - att barnet kommer in i VÅRT liv, inte tvärtom?
    Självklart kommer vi älska vår plutt massor, men varför varför säger alla att livet är slut och att jag ska passa på med allt nu?
    Jag tänkte bara säga att många i vår närmaste bekantskapskrets kanske inte reser så mkt med sina barn men barnen är med på allt vi hittar på. Vi kan åka och vandra ett helt gäng då är kidsen med, kräftskiva, julfest osv. Vi ser ut som ett enda kollektiv när vi umgås. Barnen har många "föräldrar" de dagarna/kvällarna.

Sen har jag visserligen vänner som reser en del också. Har vänner som precis kommit hem från en 8 v lång Thailands"luff" med sin 10 månaders. De reste tillsammans med ett annat par som har två små barn under 3 veckor också. De har åkt buss och flyg osv. men denna gången bott lite bättre än under deras tidigare "luffar". Hehe.
    Jag har visserligen också  fått höra (speciellt på jobbet) att "passa på nu". Men eftersom jag sett hur allt flyter på för alla som vi känner så litar jag inte på mina kollegor. Hehe. Och som Miraclee skriver så kommer så klart livet bli annorlunda men med lite planering så vet jag att det kommer bli kalas!
  • Bjornis
    Odd: Haha. Jag tror det räcker med att säga som du skrev. Jag tyckte det var jättesött att du åt upp allt! Skylll på bebis i värsta fall.
    Och nu fick du mig sugen på juice också och jag ska ju sova nu så för VERKLIGEN inte dricka juice får då kommer den åka hiss hela natten! Men jag viiiiiiiiiiiiill ha juice. Kanske ska prova sova sittande i soffan istället?!

Jag har nog inte några nojor så. Lite trist. Juice och sura saker då men eftersom halsbrännan är så illa så måste jag behärska mig. Sushi har varit en craving men det har lagt sig lite. Nu är det ingenting. Känner inte lukter så mkt starkare heller, bensin har jag alltid gillat att lukta på. Dina lukter var ju jätteroliga! haha.

I övrigt så har min man flertalet ggr tackat mig för att jag inte blivit en arg bitch under graviditeten. Jag vet inte var han hört om dessa arga gravida men nån måste ha skrämt upp honom. Haha.
  • Bjornis
    Muffe80 skrev 2010-12-02 09:55:53 följande:
    Haha, tack för era förslag!

Har ni köpt på er mycket saker redan alltså.. vi har lite kläder än så länge! men detä r ju bra att dela upp inköpen lite känner jag. Räknade lite på i går och man blir ju inte rik av att gå hemma med barnet sen.... usch!
    Jag vill ju gärna vara hemma nåt år eller lite mer om det går.

Ska ni andra dela lika på ledigheten? Man får väl en bonus då!

Hur har ni gjort med bilbarnstol, köper nytt eller begagnat?

Nu kom det massor med frågor (det blir idag "Dagens frågor"
    Jag shoppade det meste efter v 25. Nu har vi nästan allt, men nu är det ju bara 20 dar kvar så. Hehe.

Bilbarnstol (babyskydd) köpte vi för 3 v sen. Ett Acta Gracco Logico S. Kostade oss 1599:- inkl bas (sån man spänner fast och sen klickar i babyskyddet i). Himla bra pris då vi också funderat på att hyra. Det sägs att ett babyskydd sitter kotten i i kanske 8-9 mån och sen får man byta till en större stol. Så det är klart att vi kommer gå back på att köpa ett nytt men jaja, nu vet vi att det passa på barnvagnen också. Vi har ett travelsystem till Urban Jungeln som man kan spänna fast babyskyddet i vilket är smidigt om knodden somnat och man ska in och handla eller nåt.
    Sen kan man ju sälja babyskyddet sen. Sett folk som säljer det vi har för typ 800:- men samtidigt är det ju många diskussioner om det är smart att köpa beg babyskydd eftersom då måste man lita på säljaren att skyddet inte är krockat eller skadat på nåt sätt. Nu är ju jag ärligheten själv men vem vet det? Vi ska väl ha fler knoddar så det är väl bara att ställa in det i förrådet! Ojoj, detta förråd, fullt av "bra ha senare i livet"- saker.

Ang ledighet så kommer jag vara hemma i iaf ett år, fram till början av februari 2012 kanske och sen kommer maken vara hemma 6 månader iaf. Sen vette sjutton. Jag vill gärna va hemma mer. Lyckas vi så kanske det blir kids tätt, eller så kommer jag iaf ev bara jobba 50% eller nåt tills denna knodden är 2.

Vi får se, men vi kommer inte dela helt lika. JAG har gått runt och nojat mig i 9 månader och innan det gått igenom både mf och ma, jag ska va hemma mer! Haha. Sen har så klart maken också gått igenom allt detta också men det har hänt i min kropp. Jag tycker det ska ge lite extra cred. Han hade nämligen GÄRNA varit pappaledig längre än ett halvårt och kanske gör vi så att vi båda går ner i tid sen istället och att båda jobbar 75% och är ledig en dag i veckan?! Det finns lite alternativ. Vända på slantarna lär vi få göra men det kommer nog gå!

Odd: Bensin ja, jag stod alltid och hängde vid pumpen när mamma tankade när man var liten. Hehe. Inte poppis.

Och sushi. Jag äter ENBART laxsushi (nigiri), alltså inga rulllar (maki - med sjögräs) eller nåt annat. Väldigt enkelspårig alltså men det är ju så gott. Sen hänger det TOTALT på var du äter. Sushi kan va superäckligt om man hamnar på fel ställe. Hur var det? Var är det du bor? Långt från göteborg antar jag? Haha.

Mabaja: Haha. Då finns det alltså? Iofs har jag hört en av mina kollegor berätta att hennes man vägrade skaffa fler än två barn med henne för han vågade inte skaffa fler. Haha.
  • Bjornis
    Lallan skrev 2010-12-03 13:04:54 följande:
    inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös
    Åååååå va mysigt. Stort stort grattis!! En av varje också.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma