Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Jag var tvungen att testa viktökningsgrejen jag också. Stod att jag skulle gå upp 6,8 kg. Tog från vikten vid plusset. Då har jag nästan 8 kg att gå upp nu på 18 v så det känns rätt vettigt. Vore gött om det kunde stanna vid det!

Har känt av kotten nu ett par dar. Så att jag vet att det är den jag känner liksom! Myyys. Älskar när jag sätter mig ner efter massa rännande på jobbet och så kickar den till.

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-13 18:17:53 följande:
    Måste tillägga lite om mitt ma!

Att vi fick vårt positiva gravtest var en känsla av "nu måste det väl ändå vända". En nära vän till vår familj dog av alkoholförgiftning i januari- ja han söp ihjäl sig, hittades 1-2 veckor efteråt. Sedan dog min farbror i april, begravning i maj och urnsättning i juni, min mamma dog i juli, begravning i augusti och urnsättning i september. I augusti dog en barndomsvän till mig, har känt honom sen han var 2-3 år och dog 19 år gammal av en överdos. I september dog en kompis mamma - vi var väldigt tajta som små, jag och min syster och deras son- pappa mamma och hans föräldrar, så det kändes. Så när vi fick vårt positiva gravtest ville vi att det jobbiga året skulle vara över! Fick plus i början på september och upptäcktes i vecka 12, en vecka efter att min mans mormor gått bort.

2009 var ett riktigt jobbigt år med 6 dödsfall och ett ma. Värsta var inte ma men det som gjorde det så jobbigt var att det dött redan i vecka 3-4, dvs direkt efter ägglossning och där hade vi gått i 8 veckor och trott och hoppats att vändningen var ett faktum!

Nu har vi ett bf på 30/9, samma datum som vi stoppade ner mamma i jorden, fast ett år senare! och för att aldrig glömma vårt ma gifte vi oss på bf för det, dvs 15 maj!
    Ja du Mabaja. Fy fan vilket år. Mitt år var också crazy med två brutna fotleder och 2 mf och 1 ma. Men alla dödsdall du gått igenom. Hu. Hemskt att läsa bara. Förstår att plusset kom lite som en känsla av vändning! Och härligt att det visade sig vara det! Solig

En intressant historia kring det att plussas efter en nära anhörigs bortgång så var mitt ex föräldrar barnlösa i många år. Det gjordes ju inte så många utredningar på den tiden (70-talet) så de gick flera år och kämpade och hon var till och med skengravid (ordentligt) en gång. Men så dog hennes bror och några dagar senare fick hon veta att hon var gravid med mitt ex! Så häftigt!
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-13 18:36:22 följande:
    Ja nu var det ju ingen vändning.. eftersom det blev ett ma... "när ett liv släcks, föds ett annat" - det var den jag hoppades på. men vårt slocknade tyvärr lika fort.

Nya graviditeten väntade vi mest på att få konstaterat att det inte var en fungerande graviditet. Sen när jag blödde så mycket, fyra veckor först, sen i vecka 13 och 21 så blev man ju misstänksam, men nu har jag en riktig kämpe i mig.
    Jaha, oj förlåt, missförstod.
    Men härligt att ni har er lille kämpe nu iaf. 
  • Bjornis

Å massa sparkar. Va gött. Jag känner ju också av min kotte men tycker fortf det är lite otydligt... Är 21+3 idag. Ibland känns det "tydligt" att det är en kick men oftast är det bara lite "obehag" i magtrakten. Haha.
    Va många vi är med moderkaka i framvägg. Det ska ju va ovanligt men nästan alla mina vänner som har barn hade det också. Skumt. Hehe.

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-15 17:22:37 följande:
    På mitt rul låg min moderkaka perfekt, högt upp. På vul i vecka 14 var den lågt sittande... Sen i vecka 29 på 3d-ul hade jag moderkakan i bakvägg utom en liten del som var i framvägg. Så för er som har den i framvägg, den kan flytta på sig! :)

Här bankar det mest hela dagarna. Roligast är när den spjärnar emot så jag har en fot eller knä på vänster sida, en rumpa på höger sida och trycker ner huvudet mot min kissblåsa. Då är det bråttom till toaletten! :)
    O, kan den flytta sig. Intressant. Nu på rul låg den i framvägg fortf men hoppas kiddot sparkar bak den till ryggen så jag kan få se en spark snart!
  • Bjornis
    Daniela: Usch, blir alldeles kall. Har inget att säga förutom att jag hoppas att ni får mer svar och att ni orkar igenom detta. Massa kramar!!
  • Bjornis

Är i v 23 och det är först efter RUL som jag själv vågat ta till mig graviditeten. Men jag säger som Odd, att man ropar liksom inte hej förrän kotten ligger där och gnyr på magen...
    Maken har börjat ta till sig det sen han kunde känns sparka för ett par veckor sen... Så för oss både är den här graviditeten ung 20 veckor. Innan det var det bara 20 v ångest och oro... Är fortf nojig men inte alls som förut.

• Bjornis

Idag jobbade jag trots att jag skulle varit ledig. Tänkte bara komma in och fixa det som måste fixas och va med på ett par möten och sen åka hem. Kom strax före 9 och satte mig i bilen hem kl 18...
    En kille på jobbet sa till mig när jag tog en snabbfika: "Jag fattar inte att du orkar i det tempo du har". Och då insåg jag att nä, det gör jag nog inte länge till. Jag har inte ens tid att ta ledigt en dag! Jobbade hela förra veckan och i helgen så resten av veckan nu då. Ledig helgen dock men då kommer jag ha varit ledig en dag på 12 dar. Och jag jobbar inte några vanliga 8 timmars dagar oftast... Känns inte OK med tanke på all min oro över knodden i magen. Hade jag inte varit gravid hade jag inte brytt mig...

Jag grät hela vägen hem i bilen... Jag vet bara inte vad jag ska säga till min chef?! Jag har ju precis börjat min nya chefstjänst. Hade jag haft min gamla tjänst hade det varit hur glassigt som helst men nu är det så galet mkt att lära och jag har en tjänst som ingen annan kan ta över om jag är borta eller sjuk. Det mesta löser sig ju alltid men jag hatar att inte bli färdig nån gång, att jag råkar glömma ge info till nån eller att bara känna mig hopplöst usel. Jag vill vara ett steg före alla andra, imponera för att jag klarar av så mkt. Att sänka kraven på mig själv är så svårt. Jag känner mig bara deppig nu.
    Alla på jobbet säger åt mig att ta det lugnt och inte stressa men det är aldrig nån som är villig att hjälpa mig när jag ber om hjälp för alla har alltid så mkt på sitt eget bord... Jaja, vi får se. Jag ville bara spy lite galla. Sorry!

Till nåt positivt så har min lilla prins sparkat massa idag. Blir så lycklig varje gång.

• Bjornis

Kajsalisa: Tack för orden! Du har så rätt. Jobbet löser sig... Idag har jag haft ledarmöte hela dagen och haft jättetrevligt. Det går så upp och ner. Vet dock att stressen kommer tillbaka imorn MEN nu har jag bestämt att jag måste prata ut på jobbet om detta. Det värsta är att jag kommer ant gråta när jag ska prata om det men men, det får väl bli så då. Jag är ju så mesig. Haha.

• Bjornis
    Happiness: Grattis till fint VUL. Jag gjorde nupp i 11+5. Min var 62 mm vilket ju var mkt större men hon mätte huvudet istället och fick mig till 12+0 (som sedan stämt med andra ul). Hon sa aldrig vad 62 mm motsvarade men jag tror jag läst 12+5 typ så min kotte var stor med mindre huvud. Haha. Sen växte den ikapp sig själv. 5 cm låter väl kalas! Och viftade gjorde den också. Va gött! Gillar när de viftar.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma