-
-
Ja vi är många i samma tid. Jag har 87 dagar kvar...gemigsinnesro skrev 2010-09-26 14:23:35 följande:Och jag har 95 dagar kvar :). Spännande
-
2 barns mamma84: Hehe. Ja så snuskigt var det nog inte. Det var ännu ett härligt "måstesex".
Sen när kiddot är ute ska vi ha massa snuskigt sex. Ja, det är planen iaf. Haha. Det var ju snart 1,5 år sen jag initierade sex av en annan anledning än bebis. Pinsamt.
Tur maken står ut och är lika förvirrad sexuellt just nu som jag.
-
Jag har ätit sushi MINST en gång i veckan hela tiden! Första 12-13 veckorna kanske två ggr i veckan. Det var min craving. Haha. Och jag äter BARA lax. Men äter alltid där de gör sushin när man beställer den så den är fräsch och nygjord och bor ju i GBG så här finns det gott om fisk. Äter inte sushi på måndagar då alla fiskaffärer är stängda å så. Har en kompis som åt sushibuffé i Gävle hela sin graviditet och det gick finfint så.Muffe80 skrev 2010-09-27 12:49:01 följande:Någon här inne som ätit sushi under sn graviditet?
Borde vara ok att äta typ räka och avocado, men kanske inte lax? Köper självklart från restaurang och blev så sugen just nu.
Svagt illamående hela tiden, blev nästan lite glad att det kom tillbaka
-
Salami har jag faktiskt inte vågat mig på. Eller tja, en tugga av makens salamimacka på subway HAR slunkit ner! Haha. Men salami skulle jag frysa innan jag åt det.sofy skrev 2010-09-27 22:22:02 följande:Men hur funkar de egentligen.. vissa ställen fryser ju sin lax innan för dom "måste" de enligt dom, andra har ju daglig färsk.. är den frysta lika ok?
Och har du koll på de här me salami.. som e färdigförpackad liksom från typ Ica? Ska man frysa den 3 dgr innan man äter eller är de "färsk" salami dom menar?
Har iaf bestämt att när jag ligger på förlossningen ska det följa med en kylväska med pepparsalami och brieost och det är det första jag ska äta når ungen är ute. Och gärna ett glas rött till det!
Det med laxen vet jag inte heller. Betvivlar att göteborgsställena fryser sin lax. Måste fråga när jag äter igen (vilket nog blir snart tippar jag på. Kanske till helgen?).
Men absolut har de fryst sin lax så är det bara att tuta och köra känns det som. Jag går mest på hur fräscht det känns att äta på ett ställe.
-
Ooo, detta vill jag va med på! Hihi.
MABAJAS BEBIS GISSNING:
Rontgensyrran: Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!
Odd: Lördag den 9 oktober klockan 05:20. plutten väger 3850 gram och kommer vara 52 cm lång och jag tror på flicka
Bjornis: Tror på en liten tjej på måndagen den 11 oktober kl 21:55. 3780 gram och 50 cm lång. -
Äsch. Haha. Rättar till...
Rontgensyrran: Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!
Odd: Mabaja-bebisen kommer på LÖRDAG den 9/10, väger 3850 gram och är 52cm lång
Sofy: Söndag 10 oktober, 07.43. 51 cm och 4087 gram! POJKE!
Bjornis: Tror på en liten tjej på måndagen den 11 oktober kl 21:55. 3780 gram och 50 cm lång. -
Jag har också varit väldigt trött. 29+0 idag. Fast maken har varit lika trött så kanske är nåt i vårt liv just nu men jag försöker gå och lägga mig tidigt (typ denna tiden) och sen är jag ändå supertrött när jag vaknar 9 timmar senare. Inte så mkt energi på jobbet heller även om jag har energi nånstans så är det där för sen ligger jag bara i soffan... Nä, hoppas inte heller på första trimester-tröttheten. Den var inte så skoj... Hehe.kajsalisa skrev 2010-10-07 20:44:52 följande:Den här veckan har jag varit TRÖTT, trots en ganska lugn vecka. Hoppas det inte är tröttheten från första trimestern som kommer tillbaka nu i tredje. Det hade varit tråkigt... Ni andra som befinner er runt v 28-30 eller ni som har barn sedan tidigare, hur har det varit för er? -
Å bor du granne med bräckboden? Gud va avis jag är. Har bott i GBG sen 2002 och aldrig varit där!! Ska se till att ta mig dit SNARAST!!Happiness skrev 2010-10-07 22:27:16 följande:Haha men vad säger du???
Marie-kex som man kan äta på så många goda sätt. Tex med smör på...inte dumt alls. Nu råkar jag bo granne med Göteborg-kex fabriken och var har inte en sån fabrik om inte en BRÄCK-bod. Nu har jag inte varit där på ett tag men där finns allt som av olika anledningar Göteborgs-kexd sänkt priset på...marie-kex,baddare, remi.brago, kex-nougat...nä nu slutar jag här. *dregglar igen* Om bilen råkar köra dit imorgon då blir det marie-kex också
men baddare är ju för goa alltså
Lätt att komma på sig själv med värsta mat-och-godsake-dagdrömmarna 
2 st mariekex med smör och ost är min favvo. Och då snackar vi inte om att äta typ 3 såna utan det kan man göra med hela paketet. På en gång!
Bästa kexet är dock ballerina mint! Mmmm.
-
Jag gillar också Rennie men även Losec mups (och vissa andra Losec) är OK att äta och funkar riktigt bra för mig. Verkar lite längre.3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 12:07:08 följande:ååh vad är det :-slåter hmm låter ej skönt iaf ..
hmm halsbrännan(viskar) har inte fått i dag hehe men ska inte skriva så häller troligtviss kommer den jäkeln då
Gillar inte halsbränna
Det jag har svårt med är att sova då allt är''inte skönt'' och svårt att ta sig till sängen och upp när man ska vandra mellan sovrum o dörr till toan .. nu har vi oxå toan i samma rum som sovrummet men dörr i mellan hahahaha om du förstår
Sen om jag öppnar dörren som är inne i toan så kommer jag till hallen o om jag öppnar dörren där då kommer jag in till dotterns sovrum