Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-24 12:09:41 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-24 11:34:41 följande:
    fy fy fy hoppas du slipper allt snart när det väl är dags o föda. mina kraftiga foggar försvan efter snittet ååh vad skönt det var man var likom ingen människa när man hade dom men efter oj vilken dröm.
    Nä fy man e inte människa.. jag känner mig fången i mitt eget hem. kommer ingen vart själv..spec jobbigt är de nu då min morfar e döende å vi vet inte hur länge till han e i livet. kan inte åka å hälsa på han en massa som jag vill.. får nöja mig med att ringa han varje dag istället
    åh gumman vilken jobbig sitts jobbig fan jag blir tårögd du får ringa och skicka blommor och bilder om han kan se såklart och bara vänta och se hur du har det så du kanse hinner se honom innan bebisen kommer och innan han lämnar er
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Alla kvinnor ska ha sin rätt varje människa har sin rätt i livet och jag ska ha min och jag är inte ensam med detta häller. Det finns en tråd här i familjeliv och många som fött med kejsarsnitt 1-2-3-4 barnet ja hur många dom nu gjort HAR fått föda vaginalt precis osm dom velat så jag är inte ensam och jag vill och då ska jag

Elias fick jag föda vaginalt men om jag nu skulle ha gjort det skulle allt leda till akutsnitt + komplikationer för mig och honom. så navelsträngen var kort kort .. och nu gick denna snitt bra så jag hoppas dom säger okej vi ger ett försök då blir det så att man gör igångsättning eller låter kroppen själv ta sig fram till värkar + vattenavgång.

telgebo skrev 2011-06-24 13:26:15 följande:
    Var i ryggen sitter det?
    Jag ringde min MVC och blev hänvisad att själv kontakta sjukgymnasten så jag ringde och fick en tid nu på måndag till en sjukgymnast som är specilisit på just gravida så det känns jättebra.
    Jag tror inte det är foglossning jag har då mitt sitter mitt i ryggen (typ svanken) och där har man tydligen ingen fog eller fogar utan det är nåt annat jag har. Magen är ju rätt stor och tung så det är väl lätt att man kanske svankar mycket fast man inte tycker det.

2 barns mamma: Du planerar att föda nästa barn vaginalt? Jag tror dessvärre inte man får det efter 2 snitt men det kanske är annorlunda för dig.
  • 3 barns mamma84

Åh hjärtat gråter här med ju jag förstår det är så tuft så jobbigt. men du om han har det jobbigt nu och inte skulle orka mår han mkt bättre där uppe då har ni en god ängel som ser över till er och pyret och blir hans skyddsängel i all evighet och ser till att ni som familje har det bra på alla möjliga sätt. Det är skitjobbigt men ibland måste man släppa taget fast det känns så jobbigt.

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-24 12:41:32 följande:

vi ska hälsa på han imån igen.. va där förra helgen. men de känns inte som att de e tillräckligt.. Risken e stor att han inte e här längre när pyret kommer och de gör mig ledsen.. har inte gjort annat än bölat denna veckan.. vill inte att han ska dö.. Vi har skickat bilder till han senast igår. på vår vagn som han bidrog till.. han vill känna sig delaktig i graviditeten de hjälper han säger han.. han e så stolt för pyret ska få hans namn i andra namn!

men ja livet e inte så kul just nu..

• 3 barns mamma84
    Till Kjaam: Gumman gråt inte när du träffar honom låt honom va som innan va glad och njut av varje stund med honom. Han vill nog inte du ska vara lessen utan du ska längta efter er baby som du och mannen väntar och i sjukhuset ska ni minnas varje ögonblick så gråt inte vissa inte sådanna kännslor man vill inte se någon lessen man vill se någon glad och hoppfull. fast det är jobbigt och det sitter i ett tag längre fram men smärtan ska inte vara med i bild när man har någon man älskar man ska bara vara som vanligt och njuta av varje stund i livet. krama honom massor ta upp gammla minnen låt honom känna på magen och rörselsen där inne berätta saker om allt om utevecklingen och låt honom vara lite med på det. OM han vill ta upp något så låt honom men gråt inte. Han vill nog bara ni ska se fram och inte negatift se ljuset och glädje. Jag hade en ''lossas pappa'' mammas man som dog av canser jag skyller än idag ALLT på mig att det var jag som tog hans liv att jag inte brydde mig att jag inte gjorde något. Blev till och med gravid samma dag han dog. men Ebba har räddat mitt liv och min mammas liv. Mamma sa till mig efter år att hon är tacksam att hon fick ebba för hon visste inte annars hur allt skulle ha gått om jag och ebba inte fanns hos henne efter detta. Allt har en mening.
  • 3 barns mamma84

Jag har fått höra från läkarna här sålänge moderkakan kan så får man göra hur många man vill och hur moderkakan klarar av ett vagnalt efter 2 snitt

Evve81 skrev 2011-06-24 17:02:19 följande:

Kjaam: Åh vad jobbigt! Skickar en bamsekram till dig!

Toksnippa: Fy så hemskt med din mamma men skönt att hon ändå hann "träffa" Mileon och att nåt sånt händer så snart efter att man fått barn då ska man ju få vara glad över det.

2barnsmamma: Här får man inte föda barn vaginalt efter 2 snitt och de rekomenderar inte att man gör fler snitt än 3 tror jag.....

Som tur är han jag inte haft mer ont i dag. Om det beror på att jag ätit alvedon eller att det inte längre trycker på urinvägarna vet jag inte. Jag hoppas verkligen att det inte är njursten för det ska ju göra FRUKTANSVÄRT ont. Det gjorde iofs detta med så jag kan nog förstå hur det känns. 1000 gånger värre än att föda barn i alla fall. Just nu känner jag mig bara sjukt trött och om det beror på att jag varit uppe i natt eller nåt annat vet jag inte. Jag har ju 2 veckor kvar att jobba men ska denna smärta komma och gå så måste jag nog sjukskriva mig nästa vecka....

• 3 barns mamma84

Jag kan ge dig länken till vaginalförlossning efter snitt.

Jag vet det finns fara men det är inte alltid det är fara likom. så länge moderkakan inte lossnar och klarar av så går det nog.

telgebo skrev 2011-06-25 22:11:51 följande:
    2 barns mamma: Jag vet bara hur det är här att man inte får föda vaginalt efter iaf 2 snitt pga att det är väldigt stor risk att livmoderruptur alltså att livmodern spricker vid en vaginal förlossning efter snitt och det är ett livshotande tillstånd både för mamma och barn där barnet går allvarlig syrebrist och det läcker ut stora mängder blod i mammans buk. Vill du verkligen ta den risken? Jag tror inte läkaren i Danmark kommer låta dig föda vaginalt det är för stora risker både för dig som mamma och för det barnet.

Vad menar du med det du skrev till Prommis ang moderkaka att en ny fixar vaginal födsel förstår inte alls?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-06-25 22:11:51 följande:
    2 barns mamma: Jag vet bara hur det är här att man inte får föda vaginalt efter iaf 2 snitt pga att det är väldigt stor risk att livmoderruptur alltså att livmodern spricker vid en vaginal förlossning efter snitt och det är ett livshotande tillstånd både för mamma och barn där barnet går allvarlig syrebrist och det läcker ut stora mängder blod i mammans buk. Vill du verkligen ta den risken? Jag tror inte läkaren i Danmark kommer låta dig föda vaginalt det är för stora risker både för dig som mamma och för det barnet.

Vad menar du med det du skrev till Prommis ang moderkaka att en ny fixar vaginal födsel förstår inte alls?
    www.familjeliv.se/Forum-2-99/m51320925.html
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma