-
Jag hittade tråden för långe sen här i familjeliv och gav er den till ja telge. Du och ni alla borde ju förstå att jag VILL föda vaginalt !Mamma till W skrev 2011-06-26 01:21:07 följande:Tvåbarnsmamma: länkar du verkligen till en familjelivstråd? Kan du inte länka till en medicinskt och forskning på det istället? Och det där med moderkakan tror jag inte ett dyft på eftersom det är lika farligt för ALLA kvinnor och barn om den lossnar efterso Barnet inte får syre! Även jag har läst om att man måste snittas efter två snitt pga att livmodern. Livmoderväggen är för tunn och för svag efter två snitt. -
Lite dumt skrivet det du skrev '' Jag har fött ett barn på "rätt" sätt '' jag har också fött barn men med 2 sätt och båda är föda barn.Mamma till W skrev 2011-06-26 16:26:55 följande:2 barns mamma: Nu har jag läst lite i tråden och det är ju som sagt LIVMODERN som kan brista och inte moderkakan.
Jag vet bara att jag skulle prioritera min hälsa istället för att vilja föda vaginalt. Jag har fött ett barn på "rätt" sätt så skulle det inte gå fler ggr så är det lugnt för min del, men det är min åsikt... Jag skulle ALDRIG riskera att min livmoder brister för att jag är dum och SKA föda vanligt liksom... Men det är jag det! -
Jag borde lyssna på er men jag vill åååh vad jag vill

Men jag borde bara nöja mig med det jag fick innan.
Jag fick ju erbjudande att föda elias men jag hade någon kännsla att jag inte skulle göra det. Och det var skönt då han föddes med snitt så insåg man att hans navelsträng var för kort och det skulle inte ha blivit trevligt alls
men jag känner mig så längfärdig att få föda igen men det får jag bara ha för mig själv.
telgebo skrev 2011-06-26 16:38:17 följande:Vi eller jag iaf förstår det men det medför alldeles för stora risker för dig och barnet och du var ju nära på att döe efter snittet med A, detta är mycket allvarligare risker kan jag bara lugnt säga. Jag skulle aldrig i mitt liv föda vaginalt efter ens 1 snitt. -
Bättre att du tar dig dit iaf för det ''kan'' göra ont igen.
telgebo skrev 2011-06-26 16:50:31 följande:Jag måste fråga er hur ni skulle göra: Jag hade för ca 1,5 vecka sedan så ont i svanken och blev då rådd av min MVC att kontakta sjukgymnasten. Ringde dit och fick en tid den 27 juni, imorgon. Nu har jag vart bra i ryggen hela helgen och frågan är då om jag ska uppta deras tid när ryggen känns bra eller om jag ska avboka tiden? Vad skulle ni göra? -
telgebo skrev 2011-06-26 16:48:05 följande:Jag tror inte läkaren kommer rek dig att ens försöka föda vag om du blir gravid. Alldeles för stor risker som sagt. Du kan söka på livmoderruptur på google och läsa om du vill om du tror att vi bara hittar på.
Min yngsta dotter hade jättekort navelsträng då hon föddes, men BM sa bara att hon har fått gott med näring under graviditeten och det visade vågen också kan jag säga (4210 g vägde hon) så jag fick inte upp henne på bröstet direkt efter framfödandet då navelsträngen var för kort.Jo jag tror er.
Jag fick inte Elias mot bröstet häller när han kom ut då han inte andades alls och han fick hjälp med andningen ett tag innan jag fick honom till mig.
Men jag misstänker det var för att dom tog ut honom för tidigt och hans lungor inte var klara och det sa bm med till mig. men man var ju tvungen att ta ut honom. Det kommer troligtviss bli så nästa gång med men aknske ska gå över BF datumet och sen ta snitt då. men SKULLE man kunna fråga om vagnalt iaf ?
-
ååååååååh säger jag bara avis jag är !!!

Gumman såfort du får ont så är det soffa som gäller men men du är gravid och dig ska man ta på allvar du måste ju lyssna på din kropp inte om någons tid och otid !
telgebo skrev 2011-06-26 17:02:03 följande:Jo iofs men den känns lite dumt att uppta hennes tid då de verkade ha så ont om tider, kanske finns nån stackare som har jätteont ju.
Helt otroligt att jag får mår såhär bra under min graviditet, peppar peppar. Visst är det lite ont ibland men i jämförelse vilka komplikationer jag haft under mina 3 tidigare graviditeter är detta en ren dömgraviditet som hittills har följt skolboken, tom BF datumet är ju på dagen exakt efter senaste mens första dag
Sammandragningarna känns också bättre, hade riktigt jobbigt i fredags eftermiddag, men sedan har det vart lugnt och bebisen sparkar massor.
Har lite ont på sidorna som kramp ibland när jag ligger på sidan, hade inget att stoppa in som stöd nu i helgen då jag sov borta, fick ta täcket och pula in som stöd men då låg jag och frös istället ha ha. Har även haft lite vadkramper så mycket upp och hoppa har det vart mitt i natten hela helgen. -
Han blev uttagen v 37+5 2 veckor innan. men det var så barnmorskan på förlossningen som sa att det kunde faktist bero att hans lungor inte var färdiga just då. man kontrollerade honom och kom fram till det.
telgebo skrev 2011-06-26 17:20:13 följande:Vilken vecka är E född?
Visst kan du fråga om det men du får nog ställa in dig på pl snitt med nästa. Pl snitt gör man vad jag förstått alltid före BF för att inte riskera att förlossningen sätter igång. Att E inte andades var nog inte pga att lungorna var omogna utan för att han hade kanske fostervatten i lungorna, barnet kläms ju inte ihop på samma sätt vid snitt som vid vag födsel då lugnorna pressas ihop lite på barnet och töms på ev fostervatten. -
kvinna du skräms !! det är bara slemhinnorna som håller på håller tummarna
Mamma till W skrev 2011-06-28 10:12:37 följande:Det är inte jag, utan min man... HAHA. Men nu jobbar han igen och då blir det inget.. haha -
Du får inte byta lådan kvinna aj aj aj !!Mamma till W skrev 2011-06-28 10:37:06 följande:Jag har inte haft sköra slemhinnor innan så jag vet inte om det är det.. Ja ja, det visar sig... Nu har jag iaf lite illamående- kattlådan var en bra "medicin". Stanken gjorde mig illamående. haha... -
Okej jag har hört av läkare att man hälst ska hålla sig borta från kattlådan som gravid. och om man måste och det inte finns någon annan som kan hjälpa så får man ta en mun/näs mask för att slippa andas in.
Mamma till W skrev 2011-06-28 11:36:55 följande:klart jag får. Toxoplasmos finns för det mesta hos kattungar och vi har inga kattungar! :)