• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-04-09 16:32:30 följande:
    Ja, jag vet väl inget efter 18 månaders tempande. Jag skrev att tempen går ner vid Äl och så höjs tempen  (ska höjas 3 dagar i rad) när Äl skett och sjunker sedan 1 dag före mens eller samma dag under coverline.
    lägg ner den spydiga attityden.  Å du skrev de efter åt!
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-04-09 16:32:30 följande:
    Ja, jag vet väl inget efter 18 månaders tempande. Jag skrev att tempen går ner vid Äl och så höjs tempen  (ska höjas 3 dagar i rad) när Äl skett och sjunker sedan 1 dag före mens eller samma dag under coverline.
    Kör du med tre över sex metoden?
    det gick åt skogen...igen.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-09 16:36:40 följande:
    lägg ner den spydiga attityden.  Å du skrev de efter åt!
    Spydig? Nej det är jag inte, less på att bli kritiserad och ha fel när jag inte har det.
    Gravid v.11+6 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-04-09 16:39:28 följande:
    Kör du med tre över sex metoden?
    Vaddå? Vad menas?

Jag kör ingen metod alls då jag redan är gravid.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-04-09 16:43:16 följande:
    Vaddå? Vad menas?

Jag kör ingen metod alls då jag redan är gravid.
    Det där var ju kanske lite onödigt, är målet att göra mig ledsen? misslyckades... jag vet att du är gravid, men vi pratade om tempning och du hade 18-månaders erfarenhet så jag ställde en enkel fråga.
    Man brukar säga att om tempen de tre senaste dygnen varit högre än den var de 6 senaste dagarna i genomsnitt så har man ägglossning.. kruxet är att den ofta redan _varit_ få eftersom tempen stiger efter äl.. det brukar kallas för tre över sex.
    För övrigt kritiserade jag inte dig jag bara talade om att min sjunker inte alls före äl, utan stiger efteråt... före äl håller den sig skapligt stabil men skiljer sig lite från dag till dag... efter äl går den tydligt uppåt och sen sjunker den vid mens.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-04-09 16:48:56 följande:
    Det där var ju kanske lite onödigt, är målet att göra mig ledsen? misslyckades... jag vet att du är gravid, men vi pratade om tempning och du hade 18-månaders erfarenhet så jag ställde en enkel fråga.
    Man brukar säga att om tempen de tre senaste dygnen varit högre än den var de 6 senaste dagarna i genomsnitt så har man ägglossning.. kruxet är att den ofta redan _varit_ få eftersom tempen stiger efter äl.. det brukar kallas för tre över sex.
    För övrigt kritiserade jag inte dig jag bara talade om att min sjunker inte alls före äl, utan stiger efteråt... före äl håller den sig skapligt stabil men skiljer sig lite från dag till dag... efter äl går den tydligt uppåt och sen sjunker den vid mens.
    Ta inte alls så personligt som du skulle svarat mig, jag känner mig väldigt kritiserad av dig och som du är bitter och arg på mig och har du bara taskiga saker att komma med till mig så behöver du inte svara alls för du gör mig bara ledsen när du ska påpeka saker som jag vet är rätt.

Allas temp sjunker vid ÄL, det är den lägsta tempen på hela kurvan och sedan går den upp.

Jag har inte sex efter ÄL, jag är inte dum och helt novis, jag har bara haft otur dessa månader då jag försökt bli gravid, dom andra barnen har vart fullträff på en gång.

Jag känner på mig när ÄL är på intågande och kan enkelt räkna ut när den borde vara så här har jag aldrig haft babymaking i nåt sex i tre metod.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-04-09 16:56:26 följande:
    Ta inte alls så personligt som du skulle svarat mig, jag känner mig väldigt kritiserad av dig och som du är bitter och arg på mig och har du bara taskiga saker att komma med till mig så behöver du inte svara alls för du gör mig bara ledsen när du ska påpeka saker som jag vet är rätt.

Allas temp sjunker vid ÄL, det är den lägsta tempen på hela kurvan och sedan går den upp.

Jag har inte sex efter ÄL, jag är inte dum och helt novis, jag har bara haft otur dessa månader då jag försökt bli gravid, dom andra barnen har vart fullträff på en gång.

Jag känner på mig när ÄL är på intågande och kan enkelt räkna ut när den borde vara så här har jag aldrig haft babymaking i nåt sex i tre metod.
    =)

Nu påpekar ju du att jag inte koll på hur min kropp... MIN temp sjunker faktiskt inte före äl... men du vet väl bättre där också. =)

Å nej jag är inte bitter och arg på dig Telgebo.. varför i hela friden skulle jag vara det? Vad har du som jag har att vara avundsjuk på? Ingenting...absolut ingenting.. tvärtom.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-09 16:00:31 följande:
    Tempen går ner vid mens, 1 dag innan ca. Men du måste tempa regelbundet för att ha koll, bara ta tempen på måfå nångång ibland ger ingen fingervisning och tempen ska dessutom tas efter minst 3 timmars sammahållen söm direkt när man vaknar (van tempare ska tilläggas)
    Jo jag vet men detta var bara en prov på dagen jag vet att den går upp vid Øl och mens och nør mensne kommer går den ner eller om man ør gravid ør den uppe.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Oj vilken liv jag skulle inte ha tagit upp detta med min temp Gråter

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma