• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Till telgebo:
    Tempen höjs med ca 0,2 - 05 grader efter ÄL och håller sig hög fram till mens (eller fortsatt hög vid graviditet),

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-09 18:09:15 följande:
    Till telgebo:
    Tempen höjs med ca 0,2 - 05 grader efter ÄL och håller sig hög fram till mens (eller fortsatt hög vid graviditet),
    Jag vet det, jag är inte ny på att tempa med FF som du vet så du behöver inte förklara det för mig.
    Gravid v.11+6 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • needtobreathe

Min unge hittar inte ut, haha envisa skit!! Ska skicka me en karta o kalender till nästa ;) slemproppen gick me råge inatt, blodig o grejer. Mer mensvärk o sd men inget o klocka.. Jaja han har två nätter på sig sen tvingar vi ut honom! :D

• telgebo

Info om FF (jag hade rätt som jag visste)

FF markerar ägglossningen med ett rött kors över kurvan vid den dag du haft ägglossning. Typ dan efter ägglossningen ska man få en temp-höjning på ca 0,5-1 grad (men det verkar vara väldigt individuellt) och det är det som FF går på, och också om man skriver in hur ens sekret är, om man fått plus på ÄL-stickor (om man kör med sånt).
    Tror det behöver gå några dagar efter ägglossningen osm FF sätter ut krysset, för man behöver ha den högre tempen några dagar i sträck först, för att visa att det inte var en tillfällig temp-höjning.
    Så som svar på din fråga så ska den kunna lägga in krysset bara några dagar efter att du har ägglossning, och den behöver alltså inte flera cyklers info för att göra det.

Gravid v.11+6 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • FruW

Heja Devin!! :) kram till dig sofy, kanske kan prova att locka ut honom med ngt trevligt på utsidan

• needtobreathe

Mimmi, hahah! om de ändå funkade ;) envisaste ungen i världen! Men ja ser slutet.. Måndag ;) har sovit halva dan hade världens frossa imorse.. Men nu e de bättre! Kraaaam!

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-04-09 18:49:06 följande:
    Min unge hittar inte ut, haha envisa skit!! Ska skicka me en karta o kalender till nästa ;) slemproppen gick me råge inatt, blodig o grejer. Mer mensvärk o sd men inget o klocka.. Jaja han har två nätter på sig sen tvingar vi ut honom! :D
    Det är ju en grabb! Han vägrar väl fråga efter vägen! Cool
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    MCT79 skrev 2011-04-09 18:57:14 följande:
    Det är ju en grabb! Han vägrar väl fråga efter vägen! Cool
    Faaaaaast.... vem ska han fråga...  Obestämd
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • needtobreathe

Mct, hahaha! Kanske är så.. Men hur svårt kan de va? ;) har fått två bilder på C som bebis ska lägga in dom när vi e hemma så får du jämföra me 3d bilden, sjukt lika!

• LittleJunia

Lycka till på måndag Sofy!! Du hinner nog före mig! Går himmelens långsamt här. BF+8 idag och bebis verkar inte vilja komma ut!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma