Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-07-09 19:14:26 följande:
    Usch, jag förstår dig. Min bästa kompis får så dåliga värden under sina graviditeter att hon behöver blodtransfusioner! sisst fick hon "förbud" att föda för det låg under 80...stackaren!

Men min kropp är lite knasig för dem kollar ju hb och sedan kan dem kolla vilken "Reserv" kroppen har. Jag har ständigt högt hb men enligt det testet dem tog då så var min reserv nästan tom! Tycker ju att kroppen kanske kunde reglera det där så man inte har för högt och kör slut på reserven liksom....frågade hur man fyller på reserven och svaret var att äta järnrik kost. Ja...men då stiger ju mitt hb och det vill jag ju inte så vad gör man då?

*blåser över lite hb åt ditt håll*
    oj¨då et var lågt. Jag hoppas att mina depåer är fulla så jag slipper att käka tabletterna. Men det får jag väl se runt den 27 när jag ska på mitt första bm besök. Det ska bli spännande :D
  • rontgensyrran

Även jag nojjar ODD. Mitt kiss har runt vecka 10 varit väldigt gult. Köp stickor på apoteket om du är nojig för UVI, så vet du ju svart på vitt om det är nåt.

Jag har börjat få hugg underifrån känns det som. Att det hugger inne ifrån vagina och sen går det över nästan direkt och sen kommer det igen  då och då. Nån som känner igen det? Läste om att det kan vara normalt att få sammandragningar under en graviditet då man övar inför förlossning? Tror jag det stod. Men är det sammandragningar jag känner?? Odd du kanske vet? Min mage blir inte spänd och hård som din. Utan det hugger och drar bara.

Allt är säkert bra med våra bebisar, vi ska bara försöka så gott vi kan för att inte stressa upp dem, men det är svårt när man kommer i en nojig period.

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-07-11 19:20:12 följande:
    Kan man köpa stickor för det? Jamen då ska jag köpa hem sånna (såg en chance att få kissa på sticka )

Hugg känner jag igen Det är helt totalt jätte Ofarligt! Kommer inte ihåg exakt vad det berodde på, bara att det är totallungt...nått med ligamenten tror jag *kliar mig i huvudet* Men det gör ont, det gör...sådär obehaglit. Men som sagt, ofarligt *kram*
    De heter Nistristic. Kommer flera i samma frp och de är rätt billiga. :)

Låter bra, då ska jag vara lugn nu. Nu kom åska här hemma, tänk om det hade kunnat regna lite också. Det är så kvavt här ner i Malmö
  • rontgensyrran

åhhh då är det kanske annanas jag ska äta ;P Är hård i magen, det är mitt val kvinna som gör det, hoppas verkligen slipper äta järntabletter för då kommer jag nog inte kunna gå på toa alls :/

• rontgensyrran

Så nu har molvärken återigen kommit tillbaka och i v 15. Nån mer som lider av molvärk som är runt mina veckor. Trodde det skulle sluta när livmodern växt utanför bäckenet.

• rontgensyrran

Idag kunde jag inte hålla mig utan körde med ultraljudsapparaten. Bebisen var där inne och rörde på sig rätt livligt. Såg höger arm och hand och såg 5 små fingrar på den handen. Den vänstra hade den vid huvudet, kanske sög den på tummen såg ut som det. Scannade över fötter, ben, mage och sen kom ansiktet framifrån. Blev nästan lite skrämd. Så ut som tavlan "skriet" HAHAHAHA..sen fick det räcka. En snabbtitt och ändå hinner man se så mycket :) Blir alldeles överlycklig över min alldeles egna lilla bebis :D

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-07-13 15:01:26 följande:
    Å. MYS! Va lyxigt. Men på torsdag ska jag på ul. Hoppas på en skriet jag med. Hehe.
    hahahahaa...*asg* De ser lite skrämmande ut när helt plötsligt ansiktet dyker upp sådär framför sig. Tur att den ska vara inne en bra stund och bakas fin :DKänner mig enormt privilgad att just nu ha tillgång till ultraljud. Det gäller att inte missbruka det bara ;P

Vilken vecka är du i nu?? Ska ni kolla kön på ultraljudet??? Hur har ni andra tänkt?
  • rontgensyrran
    acure skrev 2010-07-13 16:02:51 följande:
    Wow! Har du en egen UL-apparat?!!!
    Nää jobbar ju som mitt nickname avslöjar. Där har vi 5 st ultraljusapparater :)
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-07-13 16:04:39 följande:
    Jag är i 16+3. Ul:et på torsdag är eg bara för att kolla så den mår bra därinne! Men såg i en tråd att en tjej fått ett bra ul på samma ställe dit jag ska och att de gissade på att det skulle bli en tjej. De får GÄRNA gissa på oss med. RUL är ju om 14 dar men då kommer de ju inte berätta nåt tyvärr. VI kommer nog göra 3D ul sen annars och kolla!
    Åhh spännande hoppas de kan se nåt :D Jag hoppas de ser kön på min smurf den 2 augusti är då 17+2 :)
  • rontgensyrran

Jättefin Majabaja, verkligen söt som socker. Men du vet att du precis utlämnade ditt namn och personnummer??? Kanske borde klippa bort det??? Kanske bara är jag som är nojig!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma