kajsalisa skrev 2010-06-20 21:04:10 följande:
Nu har jag precis varit inne på hm:s webshop och klickat hem ett par mammajeans från rean. Beställde min vanliga storlek, men man vet ju aldrig när man inte har provat. Tog du din vanliga sorlek Röntgensyrran? Du som hade möjlighet att prova i butik menar jag...
Har inte så jättemycket planer på att köpa så mycket mammakläder annars utan försöka klara mig på "vanliga" kläder fast kanske i något större storlek. (bortsett från byxor då förstås) Tycker att dom flesta mammakläderna man kan hitta till hyfsat pris, t.ex på hm, oftast är supertråkiga och tantiga. Vill ju fortfarande kunna känna mig snygg trots att jag är gravid...
Tyvärr så måste jag gå upp en storlek. Anledningen till att jag måste ha stora mammabyxor på hm är att jag är väldigt bred över baken, har rejäla höfter. Och hade jag köpt min normala storlek så får jag inte över dem över häcken. De är normalt sett rätt små i storleken där. Samt att det går inte att knäppa upp nånstans. Det säger även en tunn lite tjej i kassan som har provat deras mammabyxor utan att ha vart gravid för nöjes skull, även hon var tvungen att gå upp en storlek.