Dag och natt skrev 2010-12-17 18:21:59 följande:
Nej vänner, det här går inte som det ska. UL idag kan man sammanfatta med att det är bekymmersamt, läkaren var övertygad om att bebisen har njurproblem, problem med matstrupen (och således syntes inte heller idag någon magsäck under en hel timme), och den har även väldigt liten urinblåsa. Den kissar alltså inte och sväljer inte. Han tyckte även att det såg ut som en defekt på hjärtat. Med stor sannolikhet överlever inte barnet eller blir i alla fall väldigt sjukt och handikappat. Vissa saker kan de operera direkt efter födseln men då krävs att andra förutsättningar finns för handen, dvs inte en massa missbildningar samtidigt. Fostret måste dessutom vara i en bra storlek för att klara operation. Vår bebis var cirka tre veckor för liten för sin ålder på huvud och lår (vecka 18+) idag och magen i vecka 16+ - jag är i v 21+2 idag. Den rör ju inte heller på sig knappt nåt och det är helt enkelt inte en frisk normal graviditet.
Just nu känns det som en dödsdom och vi måste nu ta ställning till hur vi ska göra. Jag vet hur jag känner nu för bebisens skull är mest humant men vi ska ändå tänka över helgen om vi känner annorlunda.
Men nu vet ni iaf, kanske inte orkar titta in så mycket framöver men ni vet iaf läget nu.
Är tråkigt att jag inte kunde komma med bättre besked för man hoppas ju in i det sista.... KRAM alla vänner.
jag är hemskt ledsen över att ni fick sådant chockartat ultraljud... de som man nästan tar för givet ska vara bra..
konstigt att kub o de visa bra, men massa annat nu? De finns ingen annan som gör ultraljud, så de finns fler bakom de dem säger menar jag.. Man har ju hört historier där de behållt barnet o allt va bra.
Tänker på er och ger er styrka att finna rätt beslut.
*Kram*