Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

Stort Grattis 2barnsmamma84! Skönt att det gick så himla bra

Själv har vi varit till akuten me minstingen, han ramla emellan stolarna i köket o fick världens jack/hål typ i pannan o de kom blod så nu får vi se o hoppas att de läkare hyffsat bra..
    mitt mamma hjärta värken när de händer våra små något.

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon

idag går jag in i v38 =) Fast jag undrar om jagick in i de igår ( efter 38 veckor så kommer den funderingen. För jag ska ju ha på nyår som det e beräknat till.. borde ja inte bytta på fredagarna då?

hur som helst, så är de 9 dagar kvar (om ja inte får tid snabbare om ja ringer) till hinnsvepningen & tul.. så då hoppas jag på bebis om högst 11 dagar!! =))

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-12-11 10:40:14 följande:
    Men inte är det väl nyår om redan 11 dagar? Det är 13 dagar kvar till julafton

det där med byta veckor kan vara lite knasigt. Man byter vecka när det är +0 (tex 38+0) men BF är på +6 (altså 39+6)

*kramkram*
    men VÄNNEN då   trodde du visste att jag skulle till spec mvc 20.e för tul + hinnsvepning =) de starta ju min senaste förlossning.. å om de blir lika så kan de blir bebis senast om 11 dagar. Men då ska ja ha lika tur som sist

Nyår är inte än heller, men tänkte bara när ja byter veckor, för jul e på fre, nyår en fre, då bör ju ja byta på en fre?!

Ja jag vet att man byter när de slår om till som idag 37+0, MEN det öär ju lördag idag.. å på nyår blir de ju 40+0 eftersom ja har bf då borde inte ja byta på fredagarna dÅ?
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-11 10:53:26 följande:
    Påvägmotsyskon:
    Ååh när ringer du in för att få en ny tid ?
    Hoppas då han tittar ut om 11 dagar
    Ja du, jag ringer väl  typ på onsdag 15.e o hör om tid, fast ja kanske ska ringa på måndag redan.. svårt  å veta.. men allt hänger på om någon avbokar sin tid =/ å de lär va svårt suck. önska dem hade sån policy att de ringer en om de e nån som avbokar sig, men NÄÄ de gjorde dem inte sa hon, utan man fick ringa själv.. å då sa ja att JA då lär ja få ringa varjw dag o kolla...

Ja 20.e e ju snart, så man har inte allt för långt o vänta...

vecka 38 idag, lär ta magbild kanske
  • PåvägMotSyskon

Gud va roligt o se era barn som ni fått när de va små =)
    Här är min största pojke, min stora knubbis på 4960g 55cmSolig

Man kan säga att min 2.a pojke va något "smalare" då han vägde 3410g o 49cm
  • PåvägMotSyskon

min 2a son som precis nyfödd till vänster, med bebisfett på sig hihi som dem inte torka av =)

till höger är de storebror som håller i lillebror =)) så smal o liten hihi
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-12 18:48:35 följande:
    Inom sjukvården byter du ju på en fredag då de har bf 40+0... :) och fl har 39+6. När jag hade min gravräknare igång så satte jag bf på 29/9 fast jag hade bf 30/9 bara för att jag skulle byta veckor på rätt dag
    ok. Låter lite knäppt att dem har så olika fast det ska vara samma grej. Men sak samma, man ska väl inte tänka så mycket

NU är det snart 7 dagar kvar till spec mvc, känns långt bort, men ändå så nära nu =)
  • PåvägMotSyskon

appropå mammabyxor så sålde ja ett par efter 1.a barnet tror ja de var. hade 2st, valde fel o sälja, för de ja har e sönder nästan totalt i resåren, alltså tyger e de hål på så resåren går på magen =( inte skönt o bara obekvämt. sen känns byxorna "stora"fast de borde k'ännas okej nu.. är 38 på de tror ja, har (36) annars, å tänkte första gången ja köpte att de va lika bra o ta en storlek större då.. å de känns ju onödigt o köpa nya... så ja springer mest runt me mjukbyxor, funka bra de me, förutom nrä de blir tight nertill ibland, även om dessa e bra, så kan de klia på magen av o till.

EN fundering jag har är . Varför de ska kännas som ömhet/svaghet eller hur man ska beskriva det på för sätt mellan benen vid de senor som man har  framtill emelllan... de känns inte nå vidare, å pga de så e ja svag i benen =/ svårtå beskriva men men...

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-12-13 19:35:27 följande:
    Hemma igen efter besök hos BM:Vikt: 92 kilobt: 120/75glukos: 7.6hb: 121sf: 34cm  (inte undran på att magen kännts stor, den ÄR stor....gjorde ett jättehopp på kurvan!)Bebishjärtat: 145läge: huvud ner och rörligJa, angående mina trötthetsanfall kunde BM inte säga så mycket mer än att det kan hänga ihop med att mitt hb helt plötligt har bestämt sig att sjunka till en normal nivå. Jag tänkte prova lite nu att sluta undvika precis allt med järn i och kanske äta en smörgås med leverpastej om dagen...mer vågar jag inte med tanke på att min kropp verkar tycka om järn dock. Nästa BM besök ska vi ta ett nytt ferritinvärde för att se hur det står till och fortsätter mitt hb att vara såhär "lågt" så ska jag prata med läkaren på SpecMVC om att kanske sluta med Trombylen i v36 ändå. Men det får ferritinvärdet och nästa hb avgöra.Nu ska denna tjockis äta kvällsmat, macka med stekt ägg och ost
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥

vilken vecka är du i?  i v 35+3(36) så låg mitt sf på 34.. och hade ökat 1cm på 15 dar typ. men innan hade den hoppat 3cm på 25 dar =)

Ska dit imorgon få se vad måttet är på nu.. intressant.
  • PåvägMotSyskon

ODD - mena att den ökat 6cm på 25 dagar, skrev fel sist

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma