• acure

Sötfilur: blir så trött på att alla ska tycka så mycket om ens mage, det räcker väl att säga ett den är fin och fråga hur man mår, vilken vecka man är i osv... men ytterligare synpunkter ska man bara låta bli. Jag har säkert poppat ur mig lite grodor när jag själv inte var gravid men nu har jag en annan förståelse. Sen vecka 15 har jag fått frågan om jag ska ha tvillingar. Det är inte kul för någon med tidigare ätstörningar att höra. Ändå ligger jag under medel på sf-kurvan. Det hela beror väl på hur man bär helt enkelt och det är ju så individuellt. Din mage är perfekt precis som den är, just för att det är just DIN mage.

• acure

Småland: åh lilla söta hunden, vilken härlig historia. Så skönt att allt slutade väl, kan se den lille gobiten sitta utanför dörren och bara vänta. Undrar vad han måste ha tänkt? Djur är underbara!

• acure

Småland: Tänk vad de kan göra oss stackars blivande mammor oroliga! Vad skönt att ni fick det på pränt att det bara är en iallafall. Även om det hade varit fantastiskt med två också men det kanske är något man skulle vilja veta lite tidigare än i vecka 38. :)

Grattis till alla nya pluss!

• acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 12:54:19 följande:
    Här lämnar man er i ca 30 min och har glera sidor att ta igen härligt!

Pinklove var ett tag sedan jag hörde av oxå, kanske dax för henne? Eller redan klar utan att tala om för oss?

Härligt att du är tillbaka i tråden happiness! Där saknad!

Odd/happiness havandeskapsförgiftning är min oro oxå, men än så länge är ju urinen okej så det är bra. Men blir det värre med huvudet eller ännu mera svullen/grisliknande eller om bebisen blir så ovanligt lugn igen ringer jag förlossningen. Skönt med läkartiden på måndag oxå, ska nog försöka lirka lite för att få en igångsättning OM jag går över tiden.

Någon mer än jag som börjat domna bort PÅ magen? Känns som en stor fläck som är bedövad med lokalbedövning! Kan köra in magen i bordet utan att märka det och sen ha ett jack där bordet tryckt! Känns så konstigt!
    Här är jag! :) Tyvärr har inget suttit igång ännu, hoppas till gudarna att jag slipper gå över, men det får jag väl räkna med eftersom min mor gick över 14 dagar med första barnet. Jag har bara SD och lätta förvärkar som känns som diffus mensvärk. Suck, är så trött på det här nu. Ska väl inte klaga för jag är så lycklig över att vara gravid, men de här sista veckorna är ju ett SKÄMT vad jobbigt det är. Jag kan inte röra mig och bebisen trycker på så det känns som knivar i hela underlivet och alla andra besvär med huvudvärk, illamående, svampinfektioner, foglossning och allmän ryggont hade jag gärna varit utan. Längtar tills att få tillbaka min kropp så man kan dra nytta av alla mirakelpiller och kurer som man inte får ta när man är gravid, haha.

Har du några förkänningar Småland?
  • acure

Tänkte att vi kunde ha lite gissningar på de bebisar som är beräknade i mars? Jag gissar på mig själv också, hehe. :) Skriver inte in någon gissning på kön på er som redan vet vad ni ska få. hihi. Vet inte om Kolbodatjej fortfarande är inne och läser ibland men jag gissar på henne också! Fyll gärna på med gissningar!

Hjärta GISSNINGSLISTA FÖR TRÅDENS MARSBARN Hjärta

{#emotions_dlg.flower} pinklove - BF 4 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 18 mars, klockan 22.58, 3560g, 51 cm lång - POJKE!

{#emotions_dlg.flower} Smålandsjänta - BF 4 mars - Väntar en pojke! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 28 Februari, klockan 06.15, 4150g, 52 cm lång

{#emotions_dlg.flower} Happiness - BF 15 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 16 mars, klockan 04.10, 3980g, 50 cm lång

{#emotions_dlg.flower} Kolbodatjej - BF 15 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 20 mars, klockan 15.16, 3755g, 49 cm lång - FLICKA!

{#emotions_dlg.flower} Färnevik - BF 15 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 11 mars, klockan 03.27, 3270 g, 48 cm lång

• acure
    färnik skrev 2011-02-17 16:05:40 följande:
    Å där kom pinklove också, vi pratade om dig förut tror jag! Hoppas din bebis kan tänka sig att komma ut snart!  Jag & Happi har roat oss lite i Bf-liste-tråden, nu ligger du på första plats! Oskyldig
    Weehoo, vad snyggt ni har gjort! Hoppas förstaplatsen gäller i verkligheten också, haha, även om jag själv tror att jag blir sist av alla marsbebisar! :)
  • acure

Lyckades såklart få datumet fel på dig färnevik, ber om ursäkt! Nu ska det vara rätt!

{#emotions_dlg.flower} Smålandsjänta - BF 4 mars - Väntar en pojke! {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Happiness - BF 15 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Färnevik - BF 23 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}

• acure

Men hur svårt ska det vara för en gravid kvinna att få rätt datum??!! Skrev ju fel på Småland också. NU ska det vara rätt!!

{#emotions_dlg.flower} Smålandsjänta - BF 5 mars - Väntar en pojke! {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Färnevik - BF 23 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma