• acure

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-02-17 16:10:40 följande:
    Kul med gissningslistor, men nog är det lite fusk med att gissa på mig alltså, eftersom det finns så mkt info i tråden om när det beräknas bli igångsättning och vad bebis då kommer att väga *he he*
    hehe, vi har ju alltid längden och klockslaget att gissa på! ;)
  • acure

2 barnsmamma, huuu vilka läskiga historier, borde inte ha läst det nu när jag är ensam hemma. Men det verkar ju iaf vara snälla andar omkring dig. Häftigt vad mycket vi inte vet om saker här i världen...

• acure

Telgebo: grattis till ditt +3 på CB. Jag testade också 3+ med ett sånt fast jag borde ha fått 2-3 veckor som resultat enligt min kalender. Jag tolkade det som att det är ordentligt mycket hormoner i kroppen och att det därför ger utslag på fler veckor än det egentligen är. Så det är ju verkligen ett positivt besked. Grattis! Och angående förkylningar så ska du inte oroa dig. Jag har varit sjuk säkert tio ggr denna graviditet och inte bara lätt förkyld utan både influensa, där jag i stort sett levde på alvedon i två veckor för att få ner febern, men också hemsk hosta i över en månad. Jag trodde att jag skulle hosta ut bebisen men den ville som tur var stanna kvar ett tag till ändå! Men som många redan sagt, försök hålla febern nere, och vila vila vila!! Krya på dig!

• acure

Färnevik: vad kul med lyckat tul! Trist att den andra läkaren var borta och att det kändes lite taffligt, man vill ju känna sig nöjd efter ett besök! Nu håller jag tummarna att tappen ska mogna så du får igångsättning som planerat!

• acure

Oj vad alla har sett spöken och grejer. Jag är glad att jag inte har någon sådan förmåga för jag skulle nog bli alldeles för rädd om jag upplevde något... uuuu nu vill jag att min sambo kommer hem, men han jobbar ända till 20! Får gömma mig under filten med katten sålänge!

• acure

Marlyn: mitt mf i vecka 5+ började dag 1 med en ljus rosa flytning lite geléaktig, men inte mycket. Dag 2 kom en klar röd strimma på förmiddagen. Sent på kvällen/natten samma dag kom en störtblödning (satt på toa hela natten i princip) i samband med fruktansvärd smärta, som varade i fyra dagar för att sedan bli mer som en vanlig mens. Hoppas verkligen inte du får mf, men jag tycker att du borde ha börjat blöda betydligt mer vid det här laget om så var fallet, men alla kroppar reagerar ju olika. Håller tummarna att ditt luren stannar kvar! Det är din tur nu! :)

• acure

Ska tillägga att jag aldrig såg något som såg ut som ett embryo, utan allt kom nog ut tillsammans med blodet. En kollega till mig fick ut en stor geleklump i början av graviditeten men det var ingen fara alls, nu har hon en son på åtta veckor. :)

• acure

2 barnsmamma: ingen fara! Samtidigt som jag blir rädd så är jag så nyfiken att jag bara måste fortsätta läsa om era historier så jag får skylla mig själv, haha!

• acure
    MCT79 skrev 2011-02-19 10:33:38 följande:
    På tal om att vara synsk eller se spöken.. jag anser mig inte vara någotdera men har ett par/tre oförklarliga upplevelser med mig...

2001 blev min farfar sjuk i prostatacancer... det gick jättefort och på julafton hälsade vi på honom på sjukhuset.. På juldan skulle jag jobba så jag åkte tillbaka till den stad jag bodde i men på eftermiddagen fick jag veta att han var okontaktbar så jag åkte till min gamla hemstad igen..(mina kollegor skickade hem mig).. Jag var hemma i mina föräldrars hus och mina föräldrar satt och vakade hos farfar.. jag ville inte se honom så dålig.. När klockan var 21,30 så kände jag att jag ändå ville åka hem igen.. jag kunde ju inget göra, ville inte se honom död och skulle jobba dan efter å jag visste hur svårt det var med folk på storhelger. Så jag åker hem. Min dåvarande pojkvän kör och jag minns att jag tittade 21,59 på bilstereon och enrique iglesias "hero" spelas. Från att inte ha varit mer än ledsen under kvällen så blir jag fullständigt förtvivlad och gråter helt otröstligt... kvart över tio är jag hemma i mitt sovrum och då ringer mamma och säger att farfar dog kl 22... Jag tror han "tog kontakt" med mig på något sätt..

Ett par år senare har jag gått och lagt mig.. har svårt att sova och vrider och vänder mig.. precis när jag äntligen håller på somna så hör jag farfar "Malin du måste vakna!" Å det äckliga var att det var som att han var i rummet... inte i huvudet... mer brevid mig... Jag blev skiträdd men låg kvar i sängen.. När jag var nära att somna så upprepar sig samma sak "Malin du måste vakna!!" men mer bestämt... nu blev jag mer förbannad än arg och klev upp för att gå ut i köket och dricka vatten.. Där lyser en av plattorna på spisen ILLRÖD.. jag hade glömt den på... stängde av den, drack vatten och fick sen somna ifred....

För ca 3 år sen var jag på väg till Halmstad för att hälsa på min nuvarande sambo som bodde där då, det var vinter och snorhalt..... Precis utanför Linköping "hör" jag farfar i huvudet att jag ska ska släppa gasen och bromsa försiktigt... Den här gången gjorde jag det omedelbart och para 2-3 sek senare så snurrar bilen framför mig och smäller med en som kör om mig... jag hade en satans tur och tack vare farfar tror jag!

Sedan dess har det varit lugnt...

När vi flyttade in i det här huset för ett år sen så hade jag nån nojja när jag skulle upp ur källaren... det var skitobehagligt att gå de första trappstegen upp.. som att jag hade nån bakom ryggen... ville liksom HOPPA upp fort...
    I våras fick jag nått ryck och vände mig om och sa "men försvinn härifrån!"... skrattade åt mig själv.. berättade för sambon som ABSOLUT INTE tror på sånt här... men sen gick det bara över??
    Nån månad senare får vi veta att det dog en alkis i vårt kök i början av 2000-talet..  å för en månad sen frågar en granne om vi nångång märkt av att det spökar i huset?  Jag sa nej men berättade om trappen... hon började skratta och sa att det bor en kvinna i ett radhus inte långt från oss som sedan april/maj säger att "miklos (alkisen) sitter på hennes yttertrapp och dricker"...

Han kanske flyttade ut när jag bad honom då? ;)  Vet inte vad jag ska tro men kan inte förklara alls!!
    Wow vilka häftiga upplevelser. Helt otroligt... du har verkligen en skyddsängel med dig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma