• acure

Plus igen efter mf/ma

hihih måste bara lägga in min fina rad från BIM - 4 till BIM +4. Nu är mina tester slut så nu har jag ingen kontroll över hur hormonerna utvecklas! Skönt tycker min sambo som tycker att jag testar alldeles för mycket. Men läskigt att inte veta vad som händer...även om man egentligen inte vet något ändå...

• acure
    inga76 skrev 2010-07-01 20:28:50 följande:
    Hallå tjejer! I all hast - nu packar jag ihop och åker till Tyskland där jag ska på retreat i 10 dagar. Hoppas att solen lyser på er, att orosmonstret håller sig på avstånd och att alla magar mår bra! Ha det fint så länge!
    Trevlig resa!!!
  • acure
    Odetta skrev 2010-07-01 21:21:22 följande:
    Fär jag gnälla lite?

Altså tjejjer....alla dem här mf har tagit så oerhört på min kropp.....och nu känner jag mig så himla tjock och oformlig...inte alls som jag vill

Innan jag blev gravid med "minibullen" i oktober förra året så vägde jag 72 kilo och mådde hur bra som hellst. Kände mig fit och fin och mådde bra, hade kondition!

Sedan gick jag upp till 78 i den graviditeten innan det blev skrapning i januari. Och där är jag nu....väger 79 kilo och mår inte alls bra

Efter skrapningen så har jag liksom inte hunnit gå ner i vikt igen och så blev det mf på mf på mf och jag deppade ihop pch brydde mig inte och fastnade i tänket "snart är jag säkert gravid igen och då går jag ändå upp en massa" istället för att göra något åt det.

Och visst är jag här igen, gravid. v9 och missförstå mig inte, jag är sååååååå tacksam att det verkar gå bättre denna gången och att vi kanske får vår bebis denna gången....men 79 kilo som utgångsvikt....det känns mindre kul.

Såg bilder på mig från min födelsedag för en dryg vecka sedan och fan....jag ser inte ut som mig själv ens Känner mig inte det minsta fin just nu....bara tjock! Och min kondition är helt åt fanders...blir andfådd av ingenting! Och jag är bara i v9

Känner mig ledsen att jag känner mig såhär och får nästan dåligt samvete för jag borde ju egentligen bara vara glad över att äntligen vara gravid med en liten som kanske klarar sig...men ja. Äsch....behövde bara gnälla av mig lite...tycka lite synd om mig själv. Tänkte att så fort illamåendet avtar så ska jag börja röra lite på mig igen....och vi har köpt en cykelkärra nu, då kan jag börja cykla lite när vi får hem den (köpt på tradera) och så kanske jag blir lite mer fit igen istället för bara tjock, trots att jag är på tjocken.

Gnäll gnäll....nu ska jag vara tyst...tack om du orkare läsa ända hit *kram*
    Förstår dig precis. Under all tid vi har försökt att bli gravida har jag tänkt: "Får jag mens den här månaden ska jag börja träna igen". Sen kom mensen och då blev man så deppig och tänkte att nästa gång tar det sig, och så har jag hållt på så i nästan ett år. Sen blev det MF på det och då tröståt jag en hel del. Visserligen har jag kanske bara gått upp 5 kg, men jag är kort i rocken så 5 kg som lägger sig på mage och lår gör stor skillnad på vilka kläder jag får på mig. Senaste tiden kan jag bara ha mina klänningar. Känner mig så plufsig och osmidig. Jeansen får jag inte över höfterna och inte kjolarna heller. Visst jag älskar klänningar men ibland vill man bara komma i ALLA sina kläder. Nåväl. Nu räknar jag med att det kommer dröja åtminstone ett år till innan jeansen kommer på igen, för nu tänker jag bara handla mammakläder!

Håll ut Odd, det kommer kännas bättre även om det är tungt nu. När den plufsiga nygravida kroppen blir till en stolt höggravid kommer detta säkert vara ett minne blott! :) Tänker på dig!
  • acure
    kajsalisa skrev 2010-07-02 15:20:21 följande:
    Hur är läget idag Pinklove? Fortfarande under kontroll?
    Idag är läget bra, tack för att du frågar, det känns bättre än igår. Men jag är orolig för det är så stressigt på jobbet. Jobbar som förskollärare och just nu är vi underbemannade och med alla hormoner i kroppen är min stubin superkort och jag blir superlätt uppstressad. Det sägs ju att stress inte påverkar om det blir missfall eller ej, men det känns ändå inte bra i kroppen när jag stressar. Jag får som sammandragningar och blir yr. Usch är så orolig. Tre veckor kvar till semester.
  • acure

Några frågor...

Är i vecka 4+5 och får ibland riktigt riktigt ont i livmodern, det spänner, drar och HUGGER till så jag måste stanna upp i 10-20 sekunder tills det går över. Inatt har det varit riktigt illa. Hade såhär innan förra missfallet också, men BM sa att det är normalt att det gör ont när livmodern växer, men HUR ont får det göra??

Någon mer som hade ont i början av graviditeten?

Sen är jag lite fundersam över det här med att bada i sötvatten. Bor i mälarområdet och nu är det så dövarmt jag vill bara åka och bada, men vill inte riskera nytt missfall om jag skulle få någon infektion eller så av att bada.
    Hur gör ni?

Trevlig helg allihopa! :)

• acure
    Odetta skrev 2010-07-06 19:15:45 följande:
    Måste få skriva av mig lite....har inget med mf eller ma att göra och knappt med denna graviditet heller så känns det ointressant så är det bara att hoppa över. Behöver bara ventilera i 2 sekunder och hoppas att det är ok att jag gör det härinne...

Jag känner mig så grymmt deprimerad just nu. Fick precis min nyaste advokatsräkning från min amerikanska advokat....nästan på 7000 dollar ligger den på! Eller närmare 6000 för jag har betalat en del fast det inte kom med på räkningen....men det är bara såååå deprimerande att se den summan.

Jag....vi....har lagt ut säkert närmare 200.000 kronor på denna advokat och i slutändan har vi fått....NADA. Jag är så besviken....så himmla besviken. och det har absolut inget med att göra att min advokat inte skulle göra ett bra jobb, för det gör han och han är väldigt engagerad, men det har bara inte hjälpt. Hela den här jävla kampen var dömd att vara lönlös från början....jag känner att jag hade lika gärna kunnat låta bli.

Och ändå...varje gång jag kommer på en ny anfallsvinkel så är jag hoppfull att NU, DENNA gången då ska det gå. då ska vi vinna....och så tickar pengarna iväg.

Och ja, det är bara pengar och hade vi vunnit så hade jag kännt att det var värt vartenda öre.....men nu är det ju inte så. Nu har vi ju fortfarande efter 3½ år inte vunnit....och jag måste nog inse att vi nog aldrig kommer att göra det heller.

Och förutom pengar till advokaten så har hela den här processen kostat oss så mycket mer. Känslor, hopp, kraft och pengar spenderat på annat. Vi har ju för fan köpt ett extra stort hus så vi skulle få plats om vi vann

Men vi kommer aldrig någonsin att vinna. Och vi kommer aldrig ha den storfamilj som vi egentligen är....kommer aldrig få ha alla mina barn hos mig. Någonsin.

lika bra att sälja och flytta till mindre....vad ska vi med bara 1 barn i en villa som har plats för 5? Ja, går allt bra så får vi ju 2 barn....men det är fortfarande 3 för lite.

Jag är mamma till 4 barn varav jag inte får ha 3 av dem hos mig. Varför? Jo, för att allt som kan gå fel i en vårdnadstvist i utlandet HAR gått fel. Äldsta barnet har blivit för rotat med skola och kompisar nu, mellanbarnet lever i nuet och är glad var  hon än är och minstingen....ja, hon vet inte ens om att jag är hennes mamma

Och jag...jag kämpar för drömmar.

Det känns bara så överjävligt orättvist just nu. Inte bara att jag har blivit berövad 3 barn jag burit och fött, som jag ammat och varit hemmamamma med och som nu har en ny kvinna i sina liv som dem kallar för "mamma" och som har fått dem bästa 3 töserna i världen  helt gratis utan att lyfta ett finger och kämpa för dem...nä, förutom det så sitter man med alla räkningar för slit som var helt meningslöst. Varför var jag så dum och kämpade så hårt när det ändå är och har varit förgäves?

Tänk så mycket känslor som bubblar upp för en dum räknings skull. Jag ber om ursäkt för mitt totalt ot inlägg...just nu orkar jag bara inte hålla ihop...det blev liksom så svart på vitt vad det "kostat" att kämpa för ingenting  

Fan altså. Får inte behålla de barn jag fött och knappt de jag fått äran att bära på heller. Jag hoppas så innerligt att vi får behålla denna bebis....jag klarar inte av att förlora fler barn.

*kram från en ledsen odd som loggar av för att kramas med det enda barn av fyra hon har hos sig*
    Stor stor kram. {#emotions_dlg.flower}
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-09 11:48:57 följande:
    jag vet det är verkligen inte lätt att ta det lugnt och njuta... jag har ju blödit båda graviditeterna som slutade i mf så jag förknippar ju inte blod med något bra.... men jag ska försöka ta det lugnt och slappan av några hg....!
    Styrkekramar! Det kommer gå SÅ bra, jag bara VET det!
  • acure

Har under en veckas tid, till och från kännt sveda när jag kissar. Jag har haft mycket problem med UVI hela livet men brukar bli riktigt dålig, alltså feber och som taggtråd när jag kissar. Nu är det mer att det halvsvider ibland. Var upp igår och lämnade urinprov vilket visade ett förhöjt värde av vita blodkroppar, men inte så mycket att de med säkerhet kan säga att det är UVI så de skickade det på odling så jag får svar på måndag. Distriktssköterskan sa att det lika gärna kan vara slemhinneförändringar i samband med graviditeten, vilket jag självklart hoppas att det är då jag hela dagen läst om att UVI med GBS-bakterier kan leda till missfall om man inte behandlar, samt att gravida med UVI leder 10 ggr större risk att föda barn med CP-skador. jag är SJUKT orolig eftersom jag gått och haft såhär ganska länge nu, tänk om det gått för långt och att fostret redan är smittat??

Förlåt, jag ville bara skriva av min oro lite. Blir genast att jag tänker att förra missfallet berodde på UVI då jag hade samma känningar i urinet då, men då visade urinprovet negativt så jag hoppas ju att eftersom jag har samma symptom nu att det bara är slemhinneförändringar.

Usch vad mycket det finns att oroa sig över. Ska nog ringa BM på måndag och förklara att jag ofta får UVI och att det oroar mig. Läste någonstans om en tjej som fick lämna urinprov 1 gång/mån hela graviditeten bara för att utesluta GBS.

Smålandsjänta - Tänker på dig och förstår din oro till tusen. Många kramar från mig!

• acure
    Odetta skrev 2010-07-09 18:07:06 följande:
    förstår din oro, men försök att inte stressa allt för mycket ändå.

Jag vet inte så mycket om UVI för jag har aldrig haft det, men däremot har jag haft GBS mina 2 senaste fullgågna graviditeter. GBS _kan_ vara livsfarligt för bebisen _om_ den smittas eller om man inte behandlar när man har besvär av det. GBS kan orsaka tidig vattenavgång under graviditeten (största risken under graviditeten) och hjärnihinneinflamation hos bebisen om den smittas vid förlossningen. Har man GBS blir man därför behandlad med antibiotika vid förlossningen (hellst i 5 timmar innan bebisen föds) och så måste man stanna i minst 12 timmar efteråt.

Jag tycker att den absolut största faran med GBS är att det inte tas på allvar i Sverige och att gravida inte testas för det. Min första GBS upptäktes i USA och förra GBSen tjatade jag till mig ett prov....DET är det farligaste med GBS. Vet man om att man har det går det att behandla.

*kram*
    Tack snälla för ditt svar! Hoppas att de tittar efter GBS när de skickar provet på odling, eller vet någon om det bara är andra saker man testar för vid odling?

KRAM!
  • acure
    kajsalisa skrev 2010-07-10 10:20:23 följande:
    Pinklove, jag tänkte på en sak.... Givetvis ska du ha stenkoll på det här med uvi, men har du provat den gamla husmorsmetoden? För mig har det funkat superbra att dricka en liter tranbärsjuice när jag känt att uvi varit på g. Det är inte speciellt gott, men symptomen har försvunnit inom tolv timmar...
    Tack för tipset! Köpte mig två liter igår och har snart tömt första, men jag tycker, precis som du, att det är så fruktansvärt äckligt! Haha. Ringde till sjukvårdsupplysningen idag då jag tycker att kisseriet har blivit värre under natten, törs inte vänta på att odlingen ska vara färdig på måndag eftermiddag så jag fick en tid till jourvårdcentralen halv tre för ett nytt prov, då kommer jag komma upp i frikort så sen tänker jag åka in så fort jag får MINSTA besvär för oron är det som kommer ta kol på mig annars.

Känns dock lite bättre nu efter att jag druckigt tranbär, men jag vaknade med ont i ryggsluter runt njurarna och då blev jag genast skräckslagen. Inatt drömde jag dessutom att fostret dött i magen, gissa om det var skönt att vakna upp till verkligheten!

Resten av graviditeten tänker jag dricka tranbärsjuice i förebyggande syfte. Minst två glas om dagen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma