Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-11-03 15:54:20 följande:
    oj det var inte mycket mat idag... du kanske inte känner hunger när du mår illa?
    Mår inte så illa idag, de e bara stopp i magen liksom så får inte i mig ngt. Alltså inte stopp som förstoppad, men stopp.

Mm makrill e gött..

Men ja e inte sugen på ngt, ja har alltid varit likadan me mat, äter knappt o vill ja inte så skiter ja i de.. inge bra alls :(
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-03 15:54:01 följande:

Finncrisp med makrill lät gott! Och när du äter makrill får du ju i dig omega 3 och såna bra grejer!

De e najs! :) Jaa, de e ju bra iofs.. ;) Min man kokar pasta nu som han ska ge mig me makrill, haha.. söt!
  • miraclee
    Happiness, de e så tyst från dig.. e allt ok?
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-11-03 16:35:24 följande:
    Haha jadå allt är OK här borta....Har haft så otroligt mycket att göra den senaste tiden så jag bara usrafr och tar det lite lugnt just nu. Skönt med vila på alla plan. Vad gullig du är som frågar. Läser många av inläggen ....Det har varit en period då min man har jobbat mycket.... Just nu har jag kört ut barnen för att få lite lugn. Här i GBG är det höstlov och då vill jag göra lite extra saker. Igår var det fullt ösa. Vi drejade i köket. Haha lera överallt och mycket att städa. Men vi gjorde en jätte fin godis skål. Barnen var nöjda.

Det är mycket körande och planerande med aktiviteter  varje dag. Tre st som har kompisar och olika sporter. Men det är bara roligt. Sonen har tennis på fredagar och det gillar han. Innebandy var inte alls hasn grej. Ej heller jujitsu. Handboll blir nästa grej att testa. Min mans son är ett sportfreak. Otroligt bollsinne!!!! Kastar över 40 m med liten boll. Rekord på skolan och han går bara i 4.an. Han spelar allt han får. Fotboll, innebandy och utebandy. Min mans dotter..håller också på och testar runt...pnigis,ridning,gymnastik,utebandy. Haha!
    Imorgon ska de gå på bio med min mor....

Nu är det min tur (igen) att få svampinfektion (er). Blir så jävla trött skiten försvinner ju inte. Jobbigt att ha på sig byxor t o m. har köpt vagitorie idag . Enligt BM skulle det vara Ok.

Sofia sparkar och lever rullan i magen. Ser framemot att få det första SF måttet Går in i vecka 22 idag.

Annars är livet lugnt . Blir inte så mycket över för en själv bara. Hur är det själv? Allt väl?
    Vad bra! Blev lite orolig :( Du brukar ju va så flitig ;)

Oj, låter verkligen som du har fullt upp! Fast måste va ganska skönt de också, så dagarna går! ;) Häftigt me sonen där, att han e så duktig.. kanske blivande proffs inom ngt? :D Sport e bra, sånt ska man uppmuntra!!

Men, usch! Jag har klarat mig sen sist iallfall.. tack o lov! De är inge skönt o ha :( Hoppas vaggisarna hjälper o inte ger såna hemska biverkningar som jag fick, usch!

Åååh, jag vill också känna sparkar o buffar nu! Riktiga.. men jag har iallafall börjat känna livmodern nu o de har ja inte gjort innan, så den kanske är påväg fram nu, äntligen ;) Så kanske man får liite mage snart också, de vill jag ha! När börjar man mäta de, v 25 va? Snart ju! De går foooort för dig nu.. jisses!! Härligt att höra att du/ni mår bra iallafall, det glädjer mig! {#emotions_dlg.flower}

Här är de väl sådär. Äter för dåligt, va ju hos BM igår o hade gått ner 6,2 kg sen inskrivning - inge bra. Fick inte gå ner mer nu, äter för sällan.. kanske 1-2 ggr om dagen o de är inte mycke ja äter, är inte stor i maten o har aldrig varit, så de går trögt. Illamående eller "uppkördhetskänsla" har jag i magen o kan därför inte heller äta, o är inte sugen på nånting. Har en hemsk huvudvärk som liknar migrän varje dag nu o jag hatar det, + att en barndomsvän gick bort imorse, fick veta de vid lunch av min pappa som ringde. Hemskt. Han hade tydligen hängt sig.. Gråter Han va nog världens snällaste människa, så omtänksam och go, alltid glad UTÅT sett o ja, de e hemskt. Tragiskt.

Bebis mådde iallafall bra igår, hjärtljud på 155, den (han?) gillade inte dopplern utan blev stressad, förståeligt. Lågt blodtryck, 100/60.

Men jaja, idag är en halvbra dag men imorn är en ny dag så då ere bara fortsätta framåt! :)
  • miraclee
    maria204 skrev 2010-11-03 16:40:53 följande:
    Jag gör ett litet gästspel. Det var lääänge sedan jag var här inne och jag har hållit mig borta från FL sedan mitt andra MA. I söndags plussade jag igen, försök tre efter mitt senaste missfall. Jag är livrädd och säker på att varje molvärk, klåda, illamående är tecken på misssfall. MEN vad roligt att se att ni är så många och att ni som stöttade mig vid mina MA har små pyren i magen. Sist var du ju knappt gravid, Happiness! 
    Vi har nog inte setts i den andra tråden, jag joinade dom i maj eller något sånt ;) Men jag välkomnar dig hit ändå! Underbart. Nu ska de gå bra!!

Grattis!!
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-03 17:18:59 följande:
    Hej tjejer! Jag läser allt ni skriver men finner sällan ord just nu. Allt tänkande lägger jag nog på fel, men jag läser allt jag kan om hur det gått för mammor i min sitts. Helt inne i mig själv är jag men hoppas på att det är ok att jag håller mig utanför diskussioner etc. Men jag följer er och tack för att ni är så fina med era kramar och tankar!! Lätt FL's bästa tråd!! KRAMAR
    Ingen fara vännen, vi förstår!! Jag kan bli likadan..

Du skriver när du känner att du är redo igen, prata snällt me grabben därinne nu o förklara att de e varmare o mysigare där än härute ;) Hur går de förresten me alla SD? Bättre?

Massa kramar!!
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-04 09:02:16 följande:
    Jobbigt, tänker på er och vad himla mysigt att du har ett nytt liv i magen!

Själv börjar jag oroa mig för maten, igen.

I går fick jag i mig mat faktiskt, lite korvstroganoff och tre salladsblad. Små måltider såklart, det äter jag alltid...
    Men idag är det en dålig dag igen.

Nu börjar jag nojja mig att bebisen kommer få en skada eller hjärnskada för att jag äter dåligt.
    Hm.
    Kanske ska ringa bm igen, läste att man skulle göra det om man var illamående efter v 12 och fortfarande mådde illa?! någon som hört det.

Hur går det för färnevik, förresten?
    Muffe oroa dig inte. Jag va ju på daterings UL hm för 2v sen eller vare va.. då gick hon igenom allt NOGA o bebisen ser jättefrisk ut, o jag får knappt i mig nånting. Dom som har hyperemesis hela grav får inga skadade barn pga de, kolla på Färnevik som mådde så förra grav och nu. Jag är inte orolig för de, den klarar sig :)
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-04 11:44:10 följande:
    Ja "alla" säger ju att barnet klarar sig, och bm säger att barnet tar vad den ska...
    MEN, jag har ju inte ätit fisk på 4 månader, förutom alla mina räkor till sushin då...
    Barnet kan ju uppenbarligen då inte ta av mina nyttiga fisk-reserver i kroppen eftersom dessa inte finns, eller hur?

Och borde inte barnet få en hjärnskada om man inte äter bra?
    Jag har ätit fisk kanske.. 5-6 ggr. Nu kör ja på makrill som e lätt, fiskbullar eller så.. Lättsmält :)

Hur förklarar du alla som går me hyperemesis då o får friska barn? ;) Den tar de den ska, därför jag gått ner så många kg, även om jag fått i mig lite så e de en krävande liten skit därinne som tar allt som finns o ta av. Inte hela världen om du inte fått i dig fisk, men prova makrill, en liten såndär burk är ingenting i mängd men nyttigt as hell :) Eller fiskbullar, mm. Jag fick ju inte i mig folsyra heller i början som ja hade tänkt men den har icke tagit skada av de ändå..

Ring BM du om du är jätteorolig men jag skulle inte oroa mig. Njut istället :)
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-11-04 18:17:06 följande:
    Idag gick jag 4 km i ett rasande tempo. halv sprang vissa sträckor. Jisses vilken dålig kondis man får av graviditet. Haha! Nu har jag sammandragningar i hela livmodern. Blä! Magen är spänd som bara den. Lilla Sofia håller på och kraffsar på urinblåsan. Lilla bus-tjej!!!!

Blev ju så glad för min Nokia N8. 12 megapixel så jag kan ta fina bilder på min dotter. Fick hem den och.....va 17 jag fattar nada av Nokias menyer så jäkla krångligt. Blev så himla besviken....Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Finns ju ingen annan mobil med så fin kamera. Men vad hjälper det om jag inte kan hitta runt i den? morr...piss telefon.

Barnen har höstlov och idag har mormor förbarmat sig och tagit dem på bio. Gulligt av henne! Hon är inte så dum ändå trots allt. Vi har typ alltid bråkat. och jag har bara inte orkat med henne den sista tiden.

Mannen skulle jobba sent idag. Får trösta mig med lite Robinson (älskar det programmet ).
    Oj! Hurtiga du ;) Bra gjort!!

Men Sonyericsson har ju deras satio? Den har ju 12 mp.. 12,1 tillome ;)
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-11-04 18:25:28 följande:
    Ja den har jag kollat in ...men den fanns inte längre hos Telia. Så typiskt!  Gillar Sony bättre . De har ju telefoner som har logiska menyer. Steget sen blir tydligen åtta. Hojta till om du vet någon ny tolva som kommit på marknaden. Har du testat sation?

Hur känns det med ditt nya nman? Trivs du i den nya identiteten? För mig kommer du alltid vara Sofy. Haha!

Gjort något kul idag?
    Ahaa! Jag har sation hemma, men använder den aldrig.. köpte den i februari och köpte en ny i juni, en Sonyericsson xperia ;) så den e inte så använd ;) Ligger i en låda i sovrummet haha. Jag va supernöjd me den, grym kamera, smidig telefon! O sony's menyer, jag klarar INTE heller av några andra telefoner haha! ;)

Nä de känns fan inge bra asså.. känns inte som mig!! Blä.. men ni får kalla mig FIA.. som alla andra kallar mig hemma o så.. känns nog bättre..

Jaaaa, idag har jag köpt en ny data!! :D Min andra är 2,5 år o börjar bli riktigt kass, så de fick bli en ny :) Jag e nöjd!

Du?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma