Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Plus igen efter mf/ma

Gahhh, postade ju ovanstående inlägg i fel tråd.... Har finns ju inte "SKruttis"....

Alicia

• Alicia 72
    MCT79 skrev 2011-07-02 18:51:48 följande:
    Här kommer New york gnäll!! Skäms nästan.. All flottig mat gör mig illamående. Det är äckligt varmt. Det stinker piss i tunnelbanan, många luktar svett... Utöver allt är jag äckligt trött... Har köpt seaband illamåendet blev lite bättre... Men.. Jag längtar hem... :(
    Jag vet vad du  menar! Första graviditeten spenderade jag två veckor i thailand som jag inte uppskattade alls utan längtade hem.
    Denna graviditet styrde vi kosan till grekland och jag längtade hem från dag 1....
    Man ska inte resa som gravid helt enkelt! Det är aptråkigt att inte ens kunna ta en öl i solen vid poolen eller ett glas vin till maten. Man mår illa och är inte alls sugen på att bli introducerad till nya matkulturer. Och man har brist på energi och ork att göra saker.

Näe, bortkastade pengar har det varit i vårt fall...

Alicia
  • Alicia 72
    plutten02 skrev 2011-07-06 19:07:52 följande:
    Nej dom tyckte inte att jag behövde komma in för att det var så lite blödningar och jag hade inte ont. Men dagen efter som jag hade började blöda så visade testen  -...

Men eftersom jag fick utslag så borde väl ÄL varit. A, jag vet inte, Får vänta och se om mensen kommer eller inte.
    Utslag är inte alltid lika med ägglossning. Tyvärr!

Alicia
  • Alicia 72
    plutten02 skrev 2011-07-12 07:14:31 följande:
    Men får man falska plus två dagar i rad??? Digitala är väl lite känsligare än cb vanliga eller är det inte så???

Jag vet inte. Jag litar inte på det än. Får se vad tester säger senare i veckan.
    Tvärtom, det digitala har bara hälften så hög känslighet som CB+.
    Men testlagret har också hög känslighet men vet inte om det är lika hög som CB+.
    Dock är det ju lite konstigt att du får så svagt så långt efter äl.
    Fick du toksäkert äl-utslag? Eller kan det ha varit så att äl i själva verket kom senare än utslaget. Det kan ju vara så att ägget inte släppte vid första utslaget utan att kroppen tog en äl-omgång till.

Alicia
  • Alicia 72
    telgebo skrev 2011-07-12 21:17:49 följande:
    Digitalt kräver högre halter HCG. Vanligt CB 25 och digitalt 50
    Det var det jag menade med min mening "det digitala har bara hälften så hög känslighet som CB+".
    Har för mig att testlagret har 20 som känslighet vilket verkar konstigt i PLuttens fall.

Alicia
  • Alicia 72
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-12 21:40:16 följande:

Jag fick efter 10 timmar + på stickan av testlagret stickor = gravid

10 timmar efter vad?

Alicia
  • Alicia 72
    MCT79 skrev 2011-07-13 20:24:01 följande:
    Jamen sådär ja... så står katronplommondrycken på kylning.... mums. not..
    Min räddning är att ha massa linfrön i filen på morgonen. Ett gott och lätt sätt att hålla fart på magen!
    ¨
    Ett tips för er som precis som jag mår illa av niferexen - för mig funkar det att ta kapseln precis innan jag går och lägger mig tillsammans med ett stort glas vatten. Då känner jag inte alls av den!

ALicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-08-08 18:42:58 följande:
    Ajaj Kjaam, hoppas det blir bättre!

Jag har en fråga till er rutinerade. Jag har varit så jäkla bajsnödig hela dagen idag, men gått på toa massor av gånger och det kommer absolut inget! Men det är ett himla tryck neråt.
    Vad kan det betyda? Är det fixering på g? Det kan väl inte vara att man öppnar sig eller något sånt? Känner mig lite orolig.
    Men kan inte bebisen ligga och trycka mot tarmen då?
    Tro mig, man öppnar sig inte obemärkt, öppningsskedet gör ONT från första sekund!

Tror inte alls att du behöver oroa dig men kolla med BM om hon har någon förklaring.

Alicia
  • Alicia 72
    needtobreathe skrev 2011-08-08 22:40:50 följande:
    Fast sådär kan man inte säga. Det gör inte ONT för alla. En av mina vänner hade sin babyshower, hade lite mensvärk men ville hem o bada o ta en alvedon för o sova. Hennes pojkvän tyckte dom skulle åka in, tur va väl de.. dom han knappt komma in till förlossningen innan bebisen va ute. Och hon hade inte ONT. :)
    Nej jag vet att det finns de som är som gjorda för att föda barn. Och knappt får ont alls. Tror dock inte att det är speciellt vanligt och oftast hör man det från historier om någon som känner någon som känner någon...
    Trots att såna ubermänniskor finns (vill också föda barn utan att ha ont....) har jag väldigt svårt att tro att öppningsskedet går helt OBEMÄRKT förbi. Att man helt plötsligt känner det tryck mot ändtarmen som blir när bebisen är på väg ut.
    Övertygad om att man i alla fall har sammandragningar, lätt mensvärk, osv.

Men som jag sa Sugar, ring BM och fråga. Hon kanske vet vad det kan bero på.

Alicia
  • Alicia 72
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-10 09:59:21 följande:
    näh alltså blodsockret går ju ner som gravid och det gör blodtrycket med.
    Njaeee..... många gånger är det istället precis tvärtom. Det är ju pga det som man kolla just glukos och blodtryck så ofta hos bm.
    Och som MCT säger så får man ju redan från början rejält med extra blod som ska pumpas runt. Det är ju därför man blir flåsig långt innan det syns att man ens är gravid. Och har man då lågt blodtryck från början så kan man bli yr redan tidigt i graviditeten. Dock har det ingenting att göra med att bebisen tar sockret i blodet....

Alicia
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma