Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Plus igen efter mf/ma

Kjaam, jeeesus vad spännande!! Lycka till att försöka sova i natt! :u-)

Safiree; Vad läskigt! SKönt att du är under kontroll och att allt är bra med er!

Alicia

• Alicia 72
    Bellas7 skrev 2011-09-13 13:18:30 följande:
    Tappen har minskat från 4.8 cm till 3,7 cm. Inte bra. Jag har fått första kortisonspruta för barnens lungor och ska ha en till i morgon. De har 50% chans till överlevnad om de föds nu. Får åka hem men ska tillbaka på måndag om det inte sätter igång innan. Barnen väger 650g, 659g, och 697g.
    Åh nej laeva! Om det inte sätter igång innan skriver du, tror läkarna att det kan göra det, eller?
    Går utplåningen av tappen så snabbt?

Och det finns inget, förutom sängläge man kan göra för att få dem att stanna ett tag?

KRAMAR!!//ALicia
  • Alicia 72
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-19 21:09:27 följande:
    Yess nu har vi kommit överäns med att börja bygga bebis i april mars typ
    Ingen sommarbebis till slut i alla fall?
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-09-21 20:13:48 följande:
    I know! Lovar att berätta om jag åker in till sjukhuset. Så fram tills dess kan ni slappna av.
    Du skulle bara våga föda före mig!
    Du har faktiskt en vecka kvar och jag ska föda i morgon har de sagt!

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-09-22 08:45:05 följande:
    Inget här inatt, inte en enda sd. Alicia, hur var natten för dig?
    Fnys, inte en endaste känning.
    Jag har fortfarande till och från en lätt molande "mensvärk". Inte i värkform, dvs att det kommer och går med jämna intervaller utan det här kan sitta i i en kvart-tjugo minuter.
    Ingen aning om vad det betyder....
    Jag blir SÅ trött på alla som ska fråga om det inte hänt något nytt ännu. Pappor på dagis man inte ens vet namnet på. Har sån lust att ställa mig och skrika "Nej, uppenbarligen inte?! Magen är kvar och tror du jag hade stått här om jag hade haft värkar???"

Skulle jag gå över två veckor så kommer säkerligen en sådan incident att inträffa.... Don't mess with a pregnant (overborn) woman!

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-09-22 10:52:50 följande:
    Ah, vad drygt.
    Jag höll själv på att spy igår på en kärring som jobbade på åhlens. Det var megalång kö och så öppnade denna tant en ny kassa när jag stod som nr 3 i kön, så jag ställde mig där först i hennes nya kö. Då vägrade hon betjäna mig för att hon sade att "nej det är en annan före dig i kön" TROTS att hon som stod före mig i kön högljutt sade "Gå före du, du som är hög-gravid"  Men tanten i kassan fortsatte att säga, "nej hon den andra var före, här ska det vara rättvist!". Medan tjejen som ju var före sade återigen "men du kan gärna gå före!" till mig.

När jag väl blev betjänad försöker kärringen sälja åhlenskort till mig, vilket jag förstås inte köpte. Hon argumenterade för detta en stund, "JAG VILL INTE HA DITT JÄVLA KORT" ville jag skrika, men jag höll tyst. Sedan säger hon "jaaaa du, det kan inte vara långt kvar, du är ju jättestor, det ser ut som om du ska tappa den där magen när som helst". Jag bara tänkte att om hon inte höll käften snart skulle jag nog tappa den här på åhlens...

Fan vad förbannad jag var!
    Men gosh, jag vet nog inte vad jag hade gjort! Det finns inget tillstånd i livet som anses som så legitimt att lägga sig i som andras graviditeter! Det spelar ingen roll om man aldrig setts förr eller bara hälsat ytligt. ALLA har tydligen rätt att tycka, tänka och lägga sig i.
    Tänk om de skulle stå och diskutera så om t.ex. ens tuttar??? Skulle det vara OK??
    Njae...

Alicia
  • Alicia 72

Telge, oavsett anledning till att de tagit henne så lider jag med dig! Kan inte tänka mig något värre! Var är hon nu? Och hur började det hela, var det du som sökte hjälp pga depressionen? Hoppas allt ordnar sig! Alicia

• Alicia 72

2barnsmamma, kommer inte in på sidan. Vad står det mer precis? Alicia

• Alicia 72

Sofy - hur har det gått för dig?? Har inte orkat läsa tillbaka i allt tjafs de senaste 58 sidorna så om du skrivit något där så har jag missat det.

Är du preggo??
    Hade du ny kille? Vad säger i såna fall han??

Spännande

Alicia!

• Alicia 72

Sofy, hur har det gått för dig? Alicia

• Alicia 72

Sofy, du plussade ju svagt för ett tag sedan och sedan kom en liten blödning. Det blev inget den gången alltså? Alicia

• Alicia 72

Sofy, kul med renovering o grattis till husköp! Men du, var det inte slut mellan dig o C? Du hade väl träffat en annan gammal goding från förr? Nyfiken i en strut-Alicia....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma