-
-
Jag vill också se!rontgensyrran skrev 2010-12-13 20:16:09 följande:Så där då kan du se dem nu :) Det är farligt att byta namn, då får man inga mejl och ingen behörighet för foton hahahaha ;P
-
Tackar.rontgensyrran skrev 2010-12-13 20:46:15 följande:Då är du också tillagd :)miraclee skrev 2010-12-13 20:42:51 följande:Åh vilka fina bilder Röntgen!! :D Och inte sååå stor mage va? Så fin så!
Tjusigt värre!! Önskar man såg så fin ut att det ens var värt att knäppa såna bilder. Haha. Jag tar gärna kort fullt påklädd.
Så fint när man håller händerna som ett hjärta på magen men med mina svullna korvfingrar så är det inte så hett. Haha. -
Rontgen: Jag hoppas verkligen jag är härnäst! Haha. Känns inte så nu.
Ringde MVC imorse då jag ju nojat över att bt låg på 130/75 sist (och nåt hyfast liknande gången innan och jag bara hade 100/65 eller nåt vid inskrivningen). Bm tyckte ju såklart allt var normalt. Men jag har lite svag huuvdvärk ibland, sett lite glitter framför ögonen, svullna fötter och händer (haft lääääänge iofs) och det gör ont under vänster revben så jag fick komma ner för provtagning. Snörade på mig skorna (jo, se jag har fortf snörskor! Tar HUNDRA år) och traskade i mkt raskt tempo ner till MVC och var framme prick på min tid. In till provtagning och fick ett bt på 115/72! Kan ju va det att det var hon som jobbar i provtagningen som tog det plus att hon gjorde det noga med manuell manchett. Skönt iaf. Urinprovet visade 0 och bm lyssnade sen på bebisen som var vaken och hade ett hjärta som dunkade på! Hon konstaterade precis som jag att min kära son ligger med rumpan högt upp under vä revben och ant är det därför jag har ont och är öm plus att jag domnar där på nätterna om jag ligger på vänster sida. Nåja, fick svar på lite iaf och känner mig lugnad. Ska dit på måndag igen för min vanliga tid så det blir ju bra.
Småland: Å, vilken kämpe du är! Ja, ligga är lurigt. Finns inte så mkt att göra. Jag gillar att lösa korsord (eller kanske suduko?), virka kan man göra liggande (det har jag provat).
Tips på virkning jag pysslar med till babyfilt:
http://www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Sok/virka/Sa-virkar-du-mormorsrutan/
Och boken såg bra ut, den ska jag köpa!!
-
Rontgen: Jag tog en kurs hos svärmor i virkning, min mamma kan sticka men inte virka. Jag kan inte handarbeta alls, knappt sy raksöm rakt på symaskinen.
Men just de här mormorsrutorna är faktiskt lätta plus att man kan göra en lite då och då. Haha. Är alldeles för lat (ja och okunnig då) för att typ sticka en tröja eller nåt som jag skulle vilja. Stickade en halsduk i slutet av 90-talet senast. Den blev JÄTTElång och JÄTTEtjock och gick inte att ha på sig.
Ja, bt är ju väldigt normalt nu och kanske normalt med 130/75 också men det känns inte som att det är jag liksom. Haha. Ja, stödstrumpor. Jag har ju också det i jobbet så nu slits de ännu mer på. Måste sätta på mig det på morgonen annars har jag stockar till vrister och fötterna ser ut som trollfötter, skule bara va lite tofsigt hår på tårna så platsar jag i en sagobok!
Ja, det är gött att gå har jag kommit på. Får ont (eftersom den där rumpan trycks emot ännu mer) när jag sitter och ligger och står jag bara så sväller fötterna mer så GÅ är bra. Helst inomhus numera. Var på jobbet och hälsade på igår (IKEA) och då kan man gå långt utan att parera snöklumpar och is, även om jag har broddar så måste man ta det lite lugnt när man går ute ju.
Jaja, 8 dar kvar... I wish! -
Jag virkade en kulpåse i femman sist (som inte höll för så många kulor kan jag säga!) så jag visste bara vad en luftmaska var nu när jag började. Å, då får ju du en filt! Jag virkar i vitt och två blå nyanser. Har kommit till mer än häften iaf så ska lägga ut en bild när jag är klar. Sen blir den nog inte så fin som den skulle kunna va men men, jag har gjort den själv! Hehe.rontgensyrran skrev 2010-12-14 10:24:38 följande:Bra beskrivning Bjornis på länken. Ser så enkelt ut. Men mitt minne, det var evigheter sen jag virkade. Minns ju inte vad nåt betyder hahahahaa...luft och smygmaska, stolpgrupper osv. Min mamma håller faktsikt på med ett överkast/filt till spjälsängen med mormorsrutor i vitt, grått och mörk lila -
Oj vad ni skrivit på 1,5 timma. Pratade lite i telefon med min mor och sen däckade jag i soffan tills det ringde på och en karl som skulle köpa vårt xbox vi haft till salu. Helt yrvaken känner jag mig fortf. Men nu har vi fått in lite extra pengar och är av med lite extra grejer så det är ju skönt.
Nu ska jag hålla mig vaken också. Haha.
Rontgen: Vilken söt lekfilt. Avancerad också måste jag säga. Jag har köpt lite röd velour och vadd och pinglor, tänkte sy nån slags skallra. Köptes innan jag gick hem på ledighet för alla sa "du kommer ju dö av tristess". Jo hejsan. Inte ens packat upp den där påsen men så hittar jag på annat att göra istället. Hehe. Som att baka å så. Mmm.. Det är godare. Och kommer ju också bebben till "nytta". Eh.
Mabaja: Å glömde ju kommentera bilden. Gud så söt hon är och det där håret!! Helt crazy. Är det efter dig eller pappan? Vår bebis kommer va skallig. Typ hela livet om det är en kille och lite flygigt hår om det är en tjej. Haha.
Ang amnings-BH
Jag köpte min amnings-BH på LaRedoute. Jag är inte nåt fan av att ha BH i vanliga fall. Brukar köra med en mjuk topp till makens förtert, som han tjatar! Haha. Jag har alltså eg noll på koll på BH-strl men gissar på 85B men till detta köpet fick jag mäta om då ju Laredoute har franska konstiga strl men oj va skön den är.
Ska beställa mig minst en till. Fick tipset från MVC att va utan bygel iaf i början. Woho.
Ska öva mig på att ha BH nu. Denna är iaf mjuk.
http://www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=39496&productId=249445&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= -
Jag älskade BH:ar när jag var yngre, jag vill inte ens tänka på hur ofta jag köpte ny nr jag var typ 15-20. Oj, vad mina pojkvänner på den tiden hade tur. Haha.rontgensyrran skrev 2010-12-14 12:26:00 följande:Även jag har fått det tipset av min barnmorska att vara utan bygel. Även nu under graviditeten, då jag fått en liten knuta i börsten vid bygelkanten i storlek av en ärta. Jag är inte orolig och inte heller min barnmorska, troligvis en mjölkgång som det blivit nåt kludd med av trycket från bygeln.
Det var inte lätt att hitta bygellösa bh:ar med vaddning i. Jagade runt i alla affärer. Jag använder ju normalt sätt alltid push med vaddning. Har man inte mycket så får man ju ge en illusion av att man har aningens mer iaf ;P Tillslut fick jag nöja mig med en bh från lindex med minimalt med vaddering. Däremot hittade jag amningsbh med vaddering, men tyckte det inte var lönt att köpa i min storlek nu, då jag troligvis inte kommer att kunna ha den sen.
Tänk så olika vi är. Jag hade aldrig gått utanför dörren i en mjuk topp isf till träning med tjcoktröja utanpå. Hade kännt mig vrålplatt!
Sen hittade jag en skön topp (och fin!) på Åhlens för nåt år sen och köpte upp mig på såna under några år och sen var jag hooked! Då gick inte brösten med på att klämmas in i kupor eller pushas upp längre. Eller jag tycker det klias och skaver osv. Men nä, jag ska för min mans skull försöka göra en liten make over undertill när knodden är ute och jag fått gått och tränat igen! Längtar verkligen efter ett hårt träningspass nu!
Btw, bröst har jag eg inga heller. Har väl fått lite mer nu under graviditeten, men mariginellt. Sen om jag har min vikt som jag vill ha (typ 10-15 kg mindre än när jag plussade) så är jag lagom fjortistoppig så.
-
Cat: tyvärr inte några känningar. Lite lätt mensvärk till och från nu i kanske två veckor men så lite att jag inte tror det räknas. Haha.
I Paint (det har ju "alla" i sin dator iaf) kan du beskära och spara om/döpa om ("save as" och inte "save" för då skriver du över originalbilden) dina bilder så borde du kunna lägga in dem. Tänkte om du inte ha Photoshop eller så.
Som Rontgen skriver så vill vi ju se bilder!
I min fotomapp finns lite mer bilder än tidigare, iof ingen ny på magen men en på mig och maken och en från bebisens rum.
-
PVMS: Men oj!! Bebis redan denna veckan. Här händer det grejer. Avis så det förslår!
Hoppas det drar igång snart nu då!!!