• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Oj vad ni skriver tjejjer!

GRATTIS till lyckade VUL!!! HÄRLIGT!!!

KRAMAR till er som behöver det....(en extra kram till MCT79...vännen, du vet att både tummar och tår hålls här)

Lite ego:
    Här har jag haft mina två första dagar i skolan nu....tiden bara flyger iväg och innan jag vet av det så vaknar jag på soffan klockan 01:30 på natten efter att ha somnat innom 5 minuter när jag satt mig där vid 20. Men men...RUL nästa vecka och när det är avklarat så ska jag banne mig börja njuta. Jag vet att jag har sagt det inför varje UL nu, men på rul kollar dem ju så den är frisk...inte bara att den lever.

***kramar till er alla***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-04 09:32:59 följande:
    Godmorgon tjejer, det var visst jag som sade både godnatt och godmorgon

I dag ska jag äta kräftor, visst är det inget problem att äta kräftor som är fiskade i Sverige i en sjö?? Eller??

Jag har fortfarande bruna flytningar när jag torkar mig, men inte annars. Det har kommit lite milimeterstora klumpar i detta, men det kanske mest är torkat blod typ?

Känner mig inte gravid i dag heller, aningen illamående kanske. Men var är mina förstorade och ömma bröst, vll ha tillbaka dem!!!

Längtar så till VUL om en vecka och hoppas att det inte kommer mer blöding innan dess.
    Han sa att jag skulle kunna komma tillbaka runt den 10/9 i v 6+4 tror jag det blir, men de skulle ringa om tid. Funderar på att ta veckan efter det, typ i v 7+3, då kanske man har chans att se ett hjärta? Hellre vänta en vecka och se  det ticka, känner jag!
    För sen vågar jag inte göra fler VUL, och nästa är UL i v 12.

Just nu känns det som att om bebis stannar kvar i magen, så spelar det ingen roll hur lång tid det är tills vi ska berätta, det är i alla fall tidigare än om vi skulle få misfall nu tänker jag... :)
    God morgon på dig med

Vet du...mitt illamående kommer alltid först i v7...innan dess brukar jag som du inte känna ett endaste smack förutom molvärk som känns som om mensen kommer vilken sekund som hellst.

Och ang dina bruna flytningar...det är bara gammalt när det är brunt. Och millimeter stora klumpar som du beskriver har du alldeles rätt i att det bara är lite gammalt det också. Till och med bra när det blir sådär för då är det på väg att ta slut och det gamla färgar inte alla flytningar lika mycket utan klumpar ihop sig sådär

Jag tror på din böna vännen! *bamsekram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-09-04 10:50:10 följande:
    Postafen, receptfritt. Lergigane comp rcept, Pimperane recept ( tar ej själv). Mår fortfarande dåligt och är  v13. Så snacket att allt går över efter v 12 funkade inte på mig.
    På apoteket sa de att man inte ska ta Calma som gravid.
    Elocon ska jag inte ta. så ja gköpte Hydrokortison igår. Sen drog jag ut bylarna i mina BH-ar. Haha! Vågar inte ha nåot metaliskt på mig alls. ingen klocka, inte vitguld. inget.
    Ska se om jag hittaer någon info om gravid eksem.
    Hej på dig gumman! Vet du, med lilleman mådde jag illa till v17-18 ungefär så det funkade inte på mig heller Hur mådde du med pojkarna? Jag funderar på om det kanske är en tös i magen för jag mår så heeeeeeelt olika från hur jag mådde med lilleman Kanske en tösabit för er med?

*kram*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-09-04 10:54:36 följande:
    Jag spydde sista gången i vecka 29 så som sagt, allt går inte över i vecka 12. och den förlamande tröttheten har inte försvunnit än heller. Har varit sådär plågsamt trött sen januari. Inte det roligaste kanske, men nu är jag van att vara trött så blir nog ingen större skillnad kommande veckor när bebisen kommit! :)
    Du kommer nog inte känna dig helt  utvilad och pigg förrens du är 18 år äldre än vad du är idag och ungen flyttat ur boet  

*kramisar*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-09-04 11:13:51 följande:
    Ändå har du varit så duktig och tränat så mycket och så länge impad....
    Tänkte fråga dig...om jag fattat de hela rätt så tyckte du att du vägde för mycket vid inskrivningen och har sen dess bara gått upp 5 kilo. Hur funkar det liksom. Tar barnet av det man redan har då eller? Själv är jag ju stor och bävar för hur mycket vikt detta kommer bli i slutänden. Min BM sa mer eller mindre rakt ut att jag kommer helt bestämt gå upp 15 kilo...Tänkte på dig då och att jag skulle fråga. *hoppas inte frågan är allt för påflugen*  jag blev nog lite ledsen när hon så bestämt sa så och typ menade...synd att du väger så mycket redan typ. *KRAM*
    (väger runt 80 kg nu och är 1.69 lång)
    Men vännen, vi är lika stora så jag tycker inte alls att du låter stor  Jag är 1.68 och senast jag vägde mig stod vågen på 84 kilo. Ok, jag har gått in i v19 idag, runt din vecka vägde jag ungefär samma som du nu gör.

Hur mycket gick du upp förra gången?

Första gången gick jag upp 25 kilo och alla andra gånger efter det ca 12. Oavsett hur mycket jag gick upp dock så har jag aldrig överskridigt 92 kilo vid förlossningen...så jag räknar med att jag nog hamnar där denna gången med

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-09-04 11:23:47 följande:
    Hej tjejen!

Väntar fortfarande på ditt telefonsamtal *skämt blink blink* Hoppas ni har det bra där uppe. Här är det vindstilla och strålande sol. Mannen är ute och spelar golf och vi är barnlediga till imorgon eftermiddag. Hur går skolan?

Pojk,,,,funderar hur det var. Hmmmm jag mådde pissillla länge med 03:an...till efter v 20 helt bestämt. åhhh vad jag hoppas du har rätt om den lilla flickan skulle så gärna vilja shoppa rosa och Hello Kitty.Är trött på vapen,bilar och Bionicle. . Tänkte ju fråga om kön vi rul men vet inte jag vågar.....får jag dåliga siffror på KUB blir det ju FVP och då får man ju också reda på könet. Grannen sa att hon fick reda på det i v18 och bröt ihop typ. Hela grav. var förstörd. Självklart blev hon kär så fort on fick se pojken men ändå. Man vet ju aldrig hur man reagerar. Vet bara att längtan efter rosa är stor.

Vet du vilket namn vi diskuterade imorse...jo Efraim och Zacharias...udda fina namn. Flicknamn har jag bara ett och det är Sofia. Hoppas det är en liten Sofia i magen. *ha en bra dag*
    Åh, Zacharias är ett jättefint namn!!!! Och Sofia med!

Här funderar vi mest på Odd eller Siri faktiskt...tycker båda är så fina. Sedan tycker jag om namnet Liv också...och Eira. Men lilleman heter ju Eivin och kan man ha syskon som heter Eivin och Eira???

Mannen tycker om namnet Vidar till en pojke, men det skulle lilleman ha hetat tills vi kom på det han heter nu...känns inte rätt då. Själv älskar jag namnet VIDE, men det betyder "tom" på franska och då mannen min enbart pratar franska med lilleman blir det ju fel tyvärr. ÅH...och MIO....jag ÄÄÄÄÄLSKAR det namnet.....men inte mannen...så det blir det inte heller.

Svårt men roligt med namn

Och jag har faktiskt tänkt att ringa dig flera gånger, men jag kommer på det på så konstiga tider. Och inskolning och min skola..ja, du vet hur det kan vara. men jag har tänkt på dig

*bamsekram*
  • Odetta

Längtan!

Ha en underbar resa!!!! kom ihåg att röra lite på dig under flyget...lite tågympa och sträcka på benen...då svullnar dem mindre syns om 2 veckor!!!

*kramisar*

• Odetta
    Happiness skrev 2010-09-04 11:30:41 följande:
    ODD: Det lutar ju faktiskt åt att det är DU som har en flicka i magen. och jag en liten Bionicle till. Haha!
    Haha, är det en tjej kommer vi tuppa av!!!! då är det första flickan på 57 år eller vad det nu är som föds på mannens sida

Jag hejjar faktiskt på att det är en tjej bara för att det skulle vara kul att bryta traditionen av pojkar....medans mannen min hejjar på pojke just för att behålla traditionen

Men jag har 2 vänner som säger flicka och min mamma drömde att det är en flicka och jag tror inte att jag såg en snopp i v16....men vi får se. Jag skulle nog gärna vilja att det är en flicka så jag får vara flickmamma på heltid igen också, men lillebror eller lillasyster...jag skiter i vilket bara ungen lever

Bionicle....ä'r det det vi har att se fram emot? Haha, det vet jag inte ens vad det är! Gillar barn inte dinosaurierr och sådant längre nuförtiden?
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-09-04 11:41:12 följande:
    Ja det kan nog vara vanligt att man går upp som mest under första graviditeten För att sen dala vid nästkommande. Man har ju alltid lov att hoppas. Vad lustigt ja då är vi exakt jämn feta. *vrålskrattar*. det värsta är att jag tycker fläsket sitter på felställen. vad säger du ska vi ta en löprunda ikväll? Haha....träna och vara gravid är inte min grej alltså. Men vem vet när illamåendet släpper ja då åker nog iallafall promenad skorna på.
    Tror det är mest jag själv som mår lite dåligt över detta. Mannen tycker jag är såååå snygg och sexig i den "nya" fettoverallen. Du kommer väga in på 92 i promise sen är du ditt vanliga slanka ja igen PRONTO. För delen med pojkar är ju att dom suger och äter ju som hästar. Sonen sög bort allt fett och vätska på mig efter 3 månader...Han åt jämt och mycket. Men som sagt nu ska det ju bli ebn liten näpen prinsessa så det gäller att inte fetta för mycket. Undra o man skulle ta och göra Längtans kladdkaka med grädde ikväll? Haha!
    Här springer jag ingenstans! Mannen har precis bakat igen....så vi kan skippa att röra på oss och äta nybakade bullar istället Eller nybakade kolakakor...nybakad kladdkaka eller får jag bjuda på lite cheesecake? ASG!!!

(vi ska på fika till min mamma och hon frågade om M inte kunde baka nått, så han sa ok och bakade massor)
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-09-04 11:41:00 följande:
    apropå namn, vår ska heta wilex (står för "den överlevande") eller wilda...
    Det var också fina namn!!!! Och jag tycker också om namn med betydlese Wilda har vi också på vår namnlista, men inte lika högt upp som dem andra. En vän till mig döpte sin flicka till Vilja, det tycker jag också är fint

Sedan som mellannamn skulle jag vilja ha Minea till en flicka, det betyder "den efterlängtade"

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma