sofy skrev 2010-09-28 19:46:22 följande:
Haha ursäkta men.. VA?!? Lergigan comp bara 3 st om dagen? Man kan gå upp i maxdos på dom o hon skrattade när ja sa att läkaren som skrev ut lergigan ordinerade 2-3 st om dagen, alldeles för lite säger hon. ÖKA! Du kan äta 10 st om dagen!! Så ja käkar 3 morron, 3 lunch o 3 kväll. Sen har ja en extra om de behövs liksom. Lergigan (vanliga) tar ja 2 till natten för o kunna sova o för dom e bättre än comp tyckte hon, primperan maxdos går ja ju på nu precis som du, 1 x 3 suppar, o zofran som sagt vb. Försöker dock hålla mig ifrån zofran men dom andra fungerar om ja tar dom som ja SKA, o inte som igår när ja struntade i heeela kvällsdosen.
Men för guds skull.. du kan utan tvekan gå upp på dina comp, de e ingen fara alls sa hon o dom provar lergigan, lergigan comp + primperan först i MAXDOSER o om de inte fungrerar provar man helt andra mediciner. Inga problem alls o hon va så himla förstående!
Jag får kolla med lergigan compen. Vill dock inte ta allt för många eftersom jag får en hel del biverkningar redan av den låga dosen...

Det vore skönt att må bättre, men jag klarar mig ändå rätt bra nu, spyr bara 5-10ggr/dygn och det är väldigt lite mot hyur det har varit...
Zofran ville de inte skriva ut här, oavsett hur dåligt man mår, då tar de hellre in en och ger dropp regelbundet, för de ansåg inte att den var säker för bebis?