Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Cat79: Det är SIAglass som gör den, häromkring finns den överallt, både på ica & willys... Tyvärr görs den bara i små förpackningar om 0,5 liter. Det är ju bara en portion! (ok, två...)

Sofy: Hur orkar du?!? En annan blir svimfärdig av ett varv i liten mataffär när jag mår så här... Oskyldig
  • färnik
    Odetta skrev 2010-10-17 16:20:47 följande:
    Tappen mätte hon på 2 sekunder till 4 cm och sedan letade hon på lika många sekunder upp hjärtat (jag hann se ett litet smalben och en fot...vad den lille har vuxit till sig!) för att då säga att "ja, det ser bra ut, nu får du åka hem". Jag frågade då om jag fick köra på som vanligt med vadagen och fick bara ett snabbt "ja, nu ska du åka hem". Det hela tog nog inte mer än 3 minuter
    Låter tyvärr identiskt med mitt läkarbesök för några veckor sedan, som jag gjorde av samma anledning, dvs jobbiga sd! Fast min läkare mätte inte ens tappen, sa åtminstone inget om ngn längde, utan bara att tappen såg normalt ut för en omföderska. För eländigt är det, trist att det tydligen finns fler sådana läkare än den jag träffat på. Rynkar på näsan

Bra iaf att du ska till specMVC... hur kommer det sig att de ska göra flödeskontroll föresten? *nyfiken*

EGO: en illamående helg som vanligt. Urk urk urk, inget är roligt, och oasvett så orkar jag inte med någonting utan ligger mest och tycker synd om mig själv. Ynk ynk.

Bara 4 dagar till RUL nu iaf! (och sisådär 170 bakfylle-sjösjuke-dagar tills det är bebisdax. Hua!)
  • färnik

Spännande spännande! ser fram emot att höra om era KUB-resultat senare Sofy och Havsklippan, och förhoppningsvis få se fina bilder på små bebisar! Hjärta

• färnik

Grattis till bra siffror Sofy!!! Skrattande Så underbart!

...men visst går det att få lägre risk än 1:20 000, jag fick ju 1:24 713... Vilket enligt min bm var ganska ovanligt, men inte omöjligt, eller vad man ska säga...

• färnik
    sofy skrev 2010-10-18 10:41:14 följande:
    Kanske dom inte mäter de här då för hon sa 1: 20 000... :)
    Men vad konstigt, mäter inte alla samma!?! Hur ska man då kunna bedömma svarens relevans?Obestämd (Det ända jag hört med siffran 20 000 i sammanhanget, är att det är ovanligt med lägre risk än så, men det är ju en annan sak...?)

Jag har förövrigt också blivit flyttad några dagar vid varje ultraljud... Hoppas att det beror på att de lyckas mäta bättre ju större bebis blir? Nåja, det får jag väl svar på på torsdag, då är det ju den slutgiltliga åldersbestämmningen... (dvs RULFlört)
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:48:19 följande:

Hörde nämligen att man inte ska kissa på ca 2 timmar innan men då kommer jag ju att dööö...

Samma önskemål fick vi också, men det har inget med resultatet i sig att göra, utan handlade bara om att de såg fostret bättre om blåsan var full.
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:42:56 följande:
    , låg vikt (vilket väl är bra?) 
    Vikten har ingen beydelse, de använder bara vikten för att kunna räka rätt, alltså mängden av det de mäter, i förhållande till kroppsstl, fick jag som besked om när jag frågade...
  • färnik
    Dag och natt skrev 2010-10-18 16:05:32 följande:
    Haha ja vi är klara, för idag får jag väl säga! 
    Den stod nämligen rakt upp och ned och i helt fel läge för att hon skulle kunna mäta, och först sa hon att jag var kortare gången också, v 11+ nånting. Jag har ju hull på magen så det gjorde väl det också svårare att komma åt. Hon sa sen att hon lyckades få ett större mätdata på fostret, jag tyckte jag såg något om 54 mm på fostret men är lite osäker, jag vet inte vad det motsvarar för vecka.
    Så hur som helst, vi ska få komma tillbaka på onsdag och göra VUL istället så kanske de kan få fostret att lägga sig i rätt läge.  

Men det första hon sa till oss var att visa hjärtat som slog Hjärta Kändes sååååå skönt.....Solig
    Våran ville inte heller ligga ordentligt, det tog 20 minuters meckande och knuffande på den lilla innan den äntligen gav upp och la sig som den skulle.

Då har du ett nytt datum att se fram emot nu då. =)
  • färnik

Föresten, kom jag på nu, när vi var på RUL med dottern 05, ville hon inte ligga ordentligt och ge bm en fyrkammarbild på hjärtat, så vi fick också komma tillbaka senare då och göra om det. Glad

• färnik

Vi hade också 2 timmars restid dit vi gjorde KUB, och då knölade hon ganska mycket med magen för att få det att funka. Hade det inte gått hade de gjort VUL där och då, enligt vad hon sa...

• färnik
    sofy skrev 2010-10-18 20:00:30 följande:
     Andra som gjort KUB idag och fått 6 cm CRL blev daterade 12+5-13+1...
    Min daterades till 13+1 när den var 6,9cm, om du vill ha ett datum till. =)

(Men det skiljer på hur de daterar! Ngn i tråden daterades tidigt 6+2, medan jag då daterades 5+2, med samma stl på fostret...(
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma