Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-12-13 19:13:50 följande:
    Sofy och Muffe: Säger som många andra härinne imponerad av ert kräkande. Och du Sofy som ska jobba också. Mycket starkt gjort . Själv är jag sjukskriven fram till 15 mars och det känns så himlans gött.
    Haha och jag säger som vanligt, ÄSCH! :) De är ingen big deal egentligen. En vanesak helt enkelt! ;) Man anpassar sig lätt! Finns dom som har de värre me foglossningar o grejer, de kan ju inte ALLS vara roligt! :(

Jag orkar inte bara ligga hemma längre, blir så sjukligt rastlös asså. Älskar vintern, får sån jäkla energi då och jag älskar verkligen jobbet inom vården. Hemtjänsten är guld! Alla söta tanter o gubbar som är så tacksamma! :D Och nattjobben, kan de bli bättre? 21.45-7.45, mörkt ute, kyligt - och så glider man runt i bilen, lyssnar musik, dricker lite kaffe och snackar skit me kollegan. Love it!! :D

Kräkas kan man göra överallt, dom vet att jag är gravid så äre så då äre så. Ingen big deal egentligen! :D Och energin finns ju alltid nånstans inom mig, duracellkanin som man är när de behövs ;) + att vintern ger sitt!
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-13 20:07:02 följande:
    hahahaha...jag önskar att det vore så lätt. Har förresten tagit en del magbilder med min vännina idag. Blev en del bra bilder som ligger i mitt galleri. Ni som är tillagda på listan får gärna gå in där och kolla. Kommer inte att lägga ut dem i magtråden, då de är lite lättklädda. Fick dock förminska dem för att de skulle kunna laddas upp.

Måste säga att jag är grymt nöjd med min nya kamera :)

Usch vad du snackar skit! Du ser inte alls ut som en julgranskula!!!! Du är KANONFIN!!!
    Jag ser intee bilderna :(
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-13 20:16:09 följande:
    Så där då kan du se dem nu :) Det är farligt att byta namn, då får man inga mejl och ingen behörighet för foton hahahaha ;P
    Hahahaha nej, vafan! Jag ska göra en ny användare, ta bort den här och heta sofy igen!! Grr. Känns inte ALLS som jag de här!! :(

Förresten, när du jobbade - körde du skift då? Eller bara dagtid? De rekommenderas ju inte alls att gravida ska jobba natt tydligen? Fattar inte riktigt varför bara.. men men.. några gånger i månaden kan väl inte skada? Om man mår bra liksom?

Studier visar på för tidig födsel, missfall o blabla..
  • miraclee

Åh vilka fina bilder Röntgen!! :D Och inte sååå stor mage va? Så fin så! {#emotions_dlg.flower}

• miraclee

Vilket jävla skiiiiiiiiiiiit!! Vaknade imorse me sjukt ont i halsen, feberfrossa, ont i huvudet, kroppen är helt sjukt seg, hjärtklappning.. VAFAN!! Åkte till jobbet ändå men blev hemskickad.. ville iallafall visa upp mig så jag inte bara ringde o verkade ointresserad. Men jag va ju sjuk för 2v sen i lunginflammation! Ska jag va sjuk igen nu då? Kul! Gör sjukt ont när jag andas och har sovit från 07.30 - 12.30.. sen en sväng igen 13-14.. suck :( Blir läkaren ikväll för o se va de e för skit den här gången!

• miraclee
    Happiness skrev 2010-12-14 16:10:46 följande:
    En till som är sjuk....ja det är INTE roligt...Har du tagit febern? Bra att de skickade hem dig. Bra att du visade upp dig. Håller tummarna att det inte är den där lunginflamationen som spökar. Skulle du till läkaren ikväll?  Att du inte kan andas är ju allvarligt. Någon form av bronkit? Vad är steget efter lunginflamation? Finns det något steg efter? hmmm....och du som har astma på det också....KRAM och Lycka till!
    Nej de är nog de enda jag kan lessna ordentligt på. Är fasen sjuk heeela tiden! Blir frisk och är i ngn vecka, sen sjuk igen. Yiho! Jag som har sämst immunförsvar innan också. Yes, 19.30 har jag läkartid, men funderar på om de ens är värt o gå till dom, ringde upp Huddinge närakut (ligger i centrum, är inte knutet till Huddinge sjkh) o bad om en tid, hon frågade va de gällde o jag berättade, då frågar hon "Vad ska vi göra då?" EH? "Ja, ni kan väl lyssna på lungorna, kolla halsen, ta snabbsänka..?" - "Jaa, de kan vi ju iofs göra.. 19.30 då" SKA JAG BERÄTTA VAD DOM SKA GÖRA? Herreminjävlagud va less jag blir. De va ju på samma ställe där idioten skrev ut fel medicin sist också, suck. Får se om de ger ngt, annars söker jag upp ngn annan imorn.

Ja, tempen låg på 39,9 efter alvedon.. jag får alltid hög feber när jag är sjuk :( Så min kropp är helt paj. Jag har astma/kronisk bronkit sen innan så hostar gör jag ju mer eller mindre alltid, men nu äre värre.. Blä!! Vill ju jobba!!
  • miraclee

Jahapp, hemma från läkaren då :( CRP låg på 72.. inge vidare! Ska på lungröntgen imorn samt nytt CRP för o se hur vi går vidare, om de är lunginflammation eller om de är ngt annat.. blä!

Jag får absolut inte jobba nu heller, jävla skit rent ut sagt!!

Och imorn ska ja in till gyn för o kolla upp hur grabben därinne mår, tydligen. Dom vill se så han inte är påverkad av mitt höga CRP samt min tokhöga feber? (Brukar ha 40 och uppåt.. så även idag!) äter alvedon för o trycka ner den. Vadå, hur kan han påverkas av min feber o infektionsvärde nu? :/

• miraclee
    Odetta skrev 2010-12-14 21:15:12 följande:
    *kram till dig med vännen*
    Tack fina du!! {#emotions_dlg.flower}

Har du nån koll på varför dom vill kolla upp honom därinne? =/ Vad exakt kan hända me honom pga mina värden? Förstår inte riktigt..
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 21:15:55 följande:
    Glöm inte att säga ifrån att du är gravid!!! Och säg att du vill ha ett blyförkläde över magen...fast man sätter det på ryggsidan till ;P Så att personalen där är nogranna med att blända in så du får så lite styrålning på dig som möjligt. Om du har tur räcker det ev med en bild. Förhoppningsvis kan läkarna titta på den på direkten och bedömma om det behövs en sidobild också.
    Hahahaha tack för att du finns!! Jag är så off i skallen nu så jag inte ens hade tänkt på de.. suck! TACK!! ;)

Men han verkade lite förvirrad den där läkaren, över den höga sänkan o va de kunde va. Han skrev ju en remiss till läkaren ja ska till imorn o hans frågeställning är ju pneumoni.. hm! Men ändå säger han att lungorna låter ok! Jaja.. vi får väl se, frisk är jag ju inte iallafall :(
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma