• MCT79

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 14:01:51 följande:
    ät något du vet att din mage inte klarar av så får du dearre skrattar så jag kissar på mig
    Precis 2 liter filmjölk med müsli! Sen vet jag vad jag gör i morgon! Men jag ser fram emot det!!!!
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-28 14:13:29 följande:
    så nu blir jag anklagad för det också, tack för att du gör mitt liv lättare det är just det du inte förstår. Nu hotar du med detta för att JAG ska få dåligt sanvete. Jag anser bara att du inte förstår kan du bara inte fatta det? Att skriva min fiff var större än din och jag förstår din oro men jag hade större skillnad och mäådde sämre än dig mer synd om mig bla bl bla typ än inte direkt att förstå, det är att ge en rak höger.
    Jag håller inte med dig Telge... Det enda Sofy skrev var att hennes temp varierade mer än din har gjort och för henne har det gått jättebra. Det tolkar jag som ett tecken på STÖD, pepp och tröst att det visst kan gå bra!

Det kommer gå fiiint!!
  • MCT79
    Cat79 skrev 2011-02-28 14:04:43 följande:

Här är min Lovis snart 2 månader! Hon är betydligt piggare nu så det är skönt. Kan varmt rekommendera sån scarf som hon har på sig, jag har flera stycken och det är kanon vid dregel alt lite kräk (lättare att byta en scarf än body hela tiden).
    Vilken sötnöt... man lär sig så enormt mycket så smarta trick av alla,,, scarves och allt. Bara hoppas jag minns det när det är dags.... troligt. ;)
  • MCT79

Sofy jag kommer inte in på din sida, är det nått du har lust att åtgärda? Cool

• MCT79
    acure skrev 2011-02-28 14:32:03 följande:
    Usch förstoppning är inte roligt. Jag har haft problemmage sedan tidiga tonåren och vad jag har erfarenhet av är att jag fick förstoppning när jag under en period åt FÖR MYCKET fibrer. Frukt och grovt bröd innehåller mycket fibrer, kanske har du drabbats av samma fenomen - du är helt enkelt för duktig med din kost. ;) Nu äter jag bara ljust bröd och min mage mår jättebra! Förstoppning kan man också få om du tidigare varit lös i magen...då tar det tid för tarmarna att stabiliseras igen. Bajset kommer när det kommer så att säga och om du börjar känna av det nu så är det antagligen på gång. Kan göra ont att bajsa när du inte fått ut något på flera dagar. Prova att smörja in ändtarmen med lite olja i förebyggande syfte så du inte får sprickningar/hemorojder när skiten väl bestämmer sig för att titta ut.

Hoppas jag kan vara till någon hjälp. Men får du ont och känner att du börjar må dåligt utav det skulle jag ringa och resonera med min VC alternativt 1177. Håller tummarna att du slipper eländet snart. Kram!
    Ahh vad intressant... kanske ska prova med ljusare bröd då... jag äter ju vad sambon kallar "barkbröd"... ni vet typ rallarhalvor.. ;)  Han skulle aldrig sätta tänderna i det...hihi!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-28 14:36:58 följande:
    Hahaha, de va så roligt skrivet.. "när skiten väl bestämmer sig för att titta ut.." Skrattande
    Jag hoppas det blir sådär kontrollerat och trevligt... inte "när skiten väl bestämmer sig för att titta ut...kommer den som ett spjuuuuut"...

Jag jobbar faktiskt vitklädd.

Nog skitprat.  Cool
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-28 14:49:31 följande:
    Kjaam;

Hahaha ja.. min man va inte lika lugn kan ja säga ;) Han sprang omkring här o irrade o frågade vad som behövde packas med om ja skulle ligga kvar, men ja slog bort de o sa att ja minsann skulle hem igen ;) Tror ja e så lugn för ja inte fattar va som ska hända.. att de ska ut ngn från min mage.. haha!
    hahah, om jag nån gång träffar din man ska han få en bragdmedalj av mig Sofy! <3
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-28 14:54:46 följande:
    MCT,

Du kommer in nu ;)

Pancakes;

Tack! {#emotions_dlg.flower}
    Wooho! tack! =)
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-28 14:57:07 följande:
    Hahahahaha! Varför det? ;) Har han gjort något eller? :D Hjärta
    Nej då.. inte gjort nått... han är en del av din vardag! En fartfylld galen vardag! Gissar att han hade nerverna utanpå när du läckte vatten! För det kan han väl få en medalj? Kyss

Sen kan vi såklart dra in den när han gör nått dumt... män gör ju det ibland. Oskyldig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma