• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Jobbar mycket efter devicen "skit i vad jag säger/skriver. Fatta vad jag menar." ;)

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-09-17 01:31:12 följande:
    Men du vet väl hur länge man är gravid, det glömmer man ju inte även om det går många år emellan eller man inte ens fött barn så vet man ju att det är 40 veckor.

Bara att ta senaste mens första dag annars, dra bort 3 månader och lägga på 7 dagar så får man ett ungefärligt BF datum.

Blir du gravid nu så får du nästa bebis i maj-juni 2012.
    haha så sant så
    Jag tänkte då får det vara då får det bli en nov eller dec bebbe igen jag kommer att planera en till när elias blir ca 1 år för amadeus var ca 1år när vi började igen och blev 2 år innan elias kom till värden  
    eller tänker jag fel nu ? 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-17 08:48:52 följande:
    JAG förstod att SoMa menade njurstenar...

Hur som var det inget blod i urinen utan i avföringen.. han var lite stressad när han ringde. Men nu blir det vidare utredning för de kunde inte se någon uppenbar förklaring igår.
    Ahh okej, sorry SoMa.

Förstår det, men gud vad otäckt med blod. Konstigt att det bara la ner det utan att kolla ordentligt. kan ju vara magsår ju likaväl som det kan vara analsprickor eller hemorrojder inne i som spricker.

Hur mår han nu då?
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-17 10:42:18 följande:
    haha så sant så
    Jag tänkte då får det vara då får det bli en nov eller dec bebbe igen jag kommer att planera en till när elias blir ca 1 år för amadeus var ca 1år när vi började igen och blev 2 år innan elias kom till värden  
    eller tänker jag fel nu ? 
    Tänker fel om vad? Ja Didos föddes ju aug 08 och fyllde 2 år i aug 10 och Elias föddes i dec förra året och blir nu 1 år.
    Om du då vill ha en november bebis 2012 eller december bebis 2012 så får ni börja försöka bli gravid då i februari och eller mars nästa år.

Själv är jag klar nu med att vara gravid efter denna bebis. Känns lite vemodigt men så länge jag lever själv och inte träffar någon man som det känns 100000000% rätt med som verkligen verkligen vill ha/försöka få barn så är jag nöjd med 4 fantastiska underbara barn.
    Det är inte så lätt för mig att bli gravid heller längre så det är bara att inse att min fertilitet har sjunkit drastiskt de senaste åren. Jag är så tacksam att det lyckades till slut.

BF om 5 veckor nu, nu börjar det verkligen bli dags och jag längtar sååååå otroligt mycket nu efter att få träffa bebisen, börjar bli smått otålig.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Nån som vet om Prommis hänger här inne? Eller nån annan som fått järnsprutor eller järn intravenöst här inne?

Jag ska in på måndag på spec mvc och få järnsprutor och är lite skraj för det. Är det en grov nål a la blodgivarnål de sticker ner i armen på än?

• MCT79

Telgebo, de kollade ordentligt ju. Men vissa saker måste förberedas innan man kan göra det. Laxera tarmen tex så det är inget man gör på en akutmottagning. Blodvärdet var bra.

Järn ges som dropp i droppnål eller som långsam injektion i droppnål. Inga grövre kanyler än de du förmodligen haft vid dina förlossningar.

Ego.
    Ikväll kommer amerikanska släkten... Trött redan...

• Evve81
    MCT79 skrev 2011-09-17 16:44:40 följande:
    Telgebo, de kollade ordentligt ju. Men vissa saker måste förberedas innan man kan göra det. Laxera tarmen tex så det är inget man gör på en akutmottagning. Blodvärdet var bra.

Järn ges som dropp i droppnål eller som långsam injektion i droppnål. Inga grövre kanyler än de du förmodligen haft vid dina förlossningar.

Ego.
    Exakt jag fick mina som långsam injektion 5 minuter tog det. Får man dem i dropp tar det  mycket längre tid tror jag. Första gångerna fick jag ligga kvar 30 min på förlossningen för att se om man reagerade. Sedan fick jag mina av bm på VC. Några av gångerna blev jag yr efteråt fast inte på förlossningen utan senare och även vansinnigt trött några gånger.... Var ingen hit att ta dem på morgonen och jobba sedan!
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-09-17 16:58:49 följande:
    Exakt jag fick mina som långsam injektion 5 minuter tog det. Får man dem i dropp tar det  mycket längre tid tror jag. Första gångerna fick jag ligga kvar 30 min på förlossningen för att se om man reagerade. Sedan fick jag mina av bm på VC. Några av gångerna blev jag yr efteråt fast inte på förlossningen utan senare och även vansinnigt trött några gånger.... Var ingen hit att ta dem på morgonen och jobba sedan!
    Jag ska få första injektionen på måndag morgon på spec mvc. Läkaren som fixade det sa att det skulle ta 30 min, tycker det låter som lång tid för en injektion bara.

Så man kan alltså bli väldigt trött av dom? Bra att veta.

Blev ditt Hb bättre fort eller tog det tid? Hur ofta tog du dom?
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-17 16:44:40 följande:

Ego.
    Ok, jag har iofs fått ta lavengemang på akuten en gång men det kanske är annorlunda att laxera.

Skönt att veta att det inte är en grov tjock nål. Det jag haft vid mina förlossningar är en infart på handryggen, jag tycker de gör ont att sätta.

Du är inte ensam om att vara trött, jag skulle kunna gå och lägga mig för natten redan nu.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma