• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-09-17 17:22:07 följande:
    Ok, jag har iofs fått ta lavengemang på akuten en gång men det kanske är annorlunda att laxera.

Skönt att veta att det inte är en grov tjock nål. Det jag haft vid mina förlossningar är en infart på handryggen, jag tycker de gör ont att sätta.

Du är inte ensam om att vara trött, jag skulle kunna gå och lägga mig för natten redan nu.
    Ja lavemang och laxera hela tarmen är olika. Laxera tarmen gör man ofta med ett medel som heter Phosphoral.. eller hette  då iaf. De byter emellanåt. Det tar en dag och är inget man gör på en akutmottagning.
    Det fanns iaf inga hemorroider som kunde vara orsaken så långt upp hon nu kunde känna.
    Väntar tvillingar! 16+6 idag!
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-09-17 18:05:06 följande:
    Ja lavemang och laxera hela tarmen är olika. Laxera tarmen gör man ofta med ett medel som heter Phosphoral.. eller hette  då iaf. De byter emellanåt. Det tar en dag och är inget man gör på en akutmottagning.
    Det fanns iaf inga hemorroider som kunde vara orsaken så långt upp hon nu kunde känna.
    Ok då vet jag.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • Evve81

Telgebo: Ja jag blev väldigt trött i alla fall. Inte varje gång utan ibland....... Jag hade ju inte särskillt dåligt HB som lägst var det på 120 men på slutet av graviditeten var det på 145 tror jag. Det var mitt Ferritin som var dåligt. Ska nog ringa min tarmdoktor och se om jag måste kolla det igen.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-09-17 19:47:38 följande:
    Telgebo: Ja jag blev väldigt trött i alla fall. Inte varje gång utan ibland....... Jag hade ju inte särskillt dåligt HB som lägst var det på 120 men på slutet av graviditeten var det på 145 tror jag. Det var mitt Ferritin som var dåligt. Ska nog ringa min tarmdoktor och se om jag måste kolla det igen.
    Oj men du hade ju bra Hb, tror inte jag hade fått sprutor om jag hade 120 i hb. Jag har skitkasst ferritin på 6 och det har ju inte sagts nåt om sprutor för att få upp det utan det var först nu när hb:et är på 95.

Hoppas hinna få upp det nu innan jag föder, har 5 veckor kvar till BF men kan ju föda tidigare.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • 3 barns mamma84

levemang har jag fått en gång men då ej gravid men FYFAN vilken marddröm jag sket och svimmade många ggr
    Men jag var sjuk hade urininfektion 

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-17 23:49:20 följande:
    levemang har jag fått en gång men då ej gravid men FYFAN vilken marddröm jag sket och svimmade många ggr
    Men jag var sjuk hade urininfektion 
    Varför fick du lavemang vid UVI?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-09-17 23:53:36 följande:
    Varför fick du lavemang vid UVI?
    Jag var liten på ca 7-10år och svimmade av smärtan .. hade förstoppning och urininfektion som var kraftig så jag svimmade av smärtan jag hade.
    Åkte in på sjukhuset i huddigen och fick levemang och dropp och låg i sängen och sen fick jag scanning för o se hur det var i magen.
    Sen fick mamma följa med mig på toan då jag alltid haft toa skräck får panik av toaletter
    Sen sprängde hela toan hahaha och jag svimmade många ggr i rad sen blev jag inlagt efter mer dropp så min kropp inte klarade av trycket.

När jag får urininfektion får ajg det kraftigt då kan jag inte gå stå eller sitta och blir så trött och gråter av smärtan       
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-18 00:41:23 följande:
    Jag var liten på ca 7-10år och svimmade av smärtan .. hade förstoppning och urininfektion som var kraftig så jag svimmade av smärtan jag hade.
    Åkte in på sjukhuset i huddigen och fick levemang och dropp och låg i sängen och sen fick jag scanning för o se hur det var i magen.
    Sen fick mamma följa med mig på toan då jag alltid haft toa skräck får panik av toaletter
    Sen sprängde hela toan hahaha och jag svimmade många ggr i rad sen blev jag inlagt efter mer dropp så min kropp inte klarade av trycket.

När jag får urininfektion får ajg det kraftigt då kan jag inte gå stå eller sitta och blir så trött och gråter av smärtan       
    Ok låter lite märkligt bara. När jag haft det så har det bara kollat och konstaterat UVI fått tabletter, aldrig kollat förstoppning eller brytt sig så mycket om att jag har så ont, fått dropp blivit inlagd eller så. UVI kan ju ge ont i ryggen men har aldrig vart med om nån pat som svimmat av det.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 35 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-09-18 00:48:44 följande:
    Ok låter lite märkligt bara. När jag haft det så har det bara kollat och konstaterat UVI fått tabletter, aldrig kollat förstoppning eller brytt sig så mycket om att jag har så ont, fått dropp blivit inlagd eller så. UVI kan ju ge ont i ryggen men har aldrig vart med om nån pat som svimmat av det.

jag svimmar ajg svimmar av allt av att göra mig illa eller av graviditet eller smärta och ömhet.

Jag hara llt skrivet på mina papper som liten så ja det är möjligt att få det när man bara har urininfektion.
    det är ingen lek  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma