Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-02-03 08:54:16 följande:
    Jag har också fått lite sammandragningar på natten. Fattade inte vad det var först men har insett att det är sammandragningar. Har inte frågat barnmorskan om det men ska dit på måndag så då kan jag fråga. Är det inte lite tidigt att känna det redan i vecka 24? Hur länge har du kännt det?
    jag har läst på flera ställen där de beskriver vad som händer under graviditeten och att det inte är alls ovanligt att det börjar från v 22-23 och framåt .... och visst har bland annat sofy haft det länge?

helsicke- hur har ni andra gjort med föräldrautbildning...jag behöver all utbildning jag kan få i detta ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Havsklippan-  Skönt att höra av dig har tänkt massor på er!!! Kan inte föreställa mig hur ni haft det men håller med övriga du/ni verkar så starka! Kämpa på och sänder ett helt fång med styrkekramar och lycka till kramar!!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-08 11:11:57 följande:
    Jaha, nyss kom ett gäng tjejer till mitt kontor och alla undrade när jag skulle ha barn (någon undrade dock bara om jag ätit för mycket semlor...)
    alla tyckte jag hade så liiiiten mage och at det kommer bli en liiiiten kille..... suck

Bryr mig egentligen inte, och tycker det är skönt att ha liten mage, men tänk om jag hade tagit åt mig mycket och blivit ledsen?
    Jag hade inte brytt mig men kanske, kanske  hade jag känt mer om de hade tyckt att jag varit jättestor och undrade om det var tvillingar ;)

sötfilur har du ingen dagens fråga? ;) jag undrar när ni alla ni som fått bebisar och gått  lite längre bestämde er för vagn och HUR ni kom fram till den ni valde?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2011-02-08 13:56:39 följande:
    Sofy, trist med järntabletterna. Hoppas du inte mår illa av dem du som haft problem med det tidigare. Men behöver man ta järn vid HB 116 verkligen? Jag trodde det var under 100 eller nåt sånt. Till mig sa hon att 128 var jättebra och det är ju inte långt ifrån dig ju.
    Jag hade 110-113 har jag för mig i v 10 och hon tyckte att jag skulle börja knapra järntabletter redan då. Sen dess har jag ju inte kollat så vet inte vart jag ligger idag...

Har ni andra ofta näsblod?  Vet ju att man kan få skörare slemhinnor och det inte är ovanligt med näsblod men att blöda näsblod flera gånger om dagen? Obestämd 
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2011-02-08 14:21:46 följande:
    Ja, sen vecka 12 ungefär och konstant fram tills nu har jag haft lätt för att blöda näsblod och torr i näran på nåt sätt. Snyter mig då och då som om jag vore förkyld fastän jag inte är det. Ja, det är nåt med hormoner och näsväggar som mjukas upp om jag inte minns fel samt sköra slemhinnor tror jag.
    Åh du också.... Blir lite trött på det men ja ja har man det inte värre kanske man inte ska klaga ;) Funderade på om det kan vara så att man lättare blöder vid förlossning då också?  Har ju även käkat albyl minor som ska vara blod"förtunnande" om det kan ha bidragit? Har du käkat dem också? Har iaf slutat med dem nu.... nästan helt iaf ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Happi - skönt att höra av dig och att du boar för fullt ;)

Odd- super mjölk du har =) och instämmer att Vidar e så go så man skulle kunna käka upp honom!

Småland- vilken söt historia men håller med kunde inte någon granne plingat på och sagt till ;)

Pancakes och MCT- Här har ni en till som knappt vet vad som är fram och bak på en bebis..... =) både mannen och jag är småsyskon så han kommer nog att känna sig lika bortkommen som jag.... men hoppas det löser sig ;)

cat79- Kul att visa kollegorna sin guldklimp =) och så roligt att hon visade sig från sin bästa sida!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Evve81 skrev 2011-02-11 19:46:06 följande:
    Nu sitter jag här och är så nojjig igen. Hade egentligen tänkt berätta för barnen att de ska få ett syskon idag men det blev liksom inte av. Jag har inte känt bebis idag och jag mår riktigt bra så nu kommer tankarna på att det är nåt som är fel.... De här tankarna kommer inte gå över på hela graviditeten va?!

Förra gången kom mf när vi skulle berätta för barnen så jag antar att det är därför jag drar mig. Jag är i v 15+3 så jag har ju passerat den kritiska tiden och jag vet att man inte känner bebis varje dag men ändå...... Nåja vet inte vad jag ville med detta mer än att skriva av mig lite
    Oroa dig inte Prommis!
    Jag blev orolig i  vecka 19 då jag inte känt av bebis på flera dagar. Ringde vårdguiden som inte lugnade mig alls utan sa att jag skulle åka in till akuten.=/  Väl inne på förlossningen (var lördag em) så berättade BM lungt att känner man inte av bebis i v 25-26 varje dag kanske man kan oroa sig ABSOLUT inte innan. Kolla hjärtljudet på BB bebis var helt tokig och levde om och till slut kunde hon mäta hjärtljuden till 160 så den var stressad och slog kullerbyttor...jag kände verkligen inte bebis ändå fast den sprattlade som en tok!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Miltons mamma- Va skönt att allt såg fin fint ut!!!!

Sötfilur- Brukar inte säga så här men hoppas att det är magsjuka ;) Är det fortfarande likadant?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Pixan och telgebo _ välkomna och stort grattis!!!! Vi har alla börjat som nojjiga nyplussade och nu finns flera (ur) söta bebisar i tråden!! =)

Färnevik- Intressant med din dotter men tråkigt att hon blir som hon blir.... =/ hoppas du kommer på vad det är som gör det...

Sötfilur- Så bra att ni vet hur ni ska göra med föräldra ledigheten =) vi vet ännu (eller jag mannen tycker det är för tidigt att fundera på det) inte helt hur vi ska göra. Men ska försöka att klimpen börjar tidigast efter 18 månader på dagis...
    Jag har dock sagt till jobbet att jag blir borta heltid 6 månader så får vi se sen....ammar man så kanske automatiskt man är hemma x antal månader på heltid till. Men jag skulle kunna tänka mig att vi delar ganska snart .... vi får se, vet ju inte alls egentligen hur det kommer bli...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Oj oj oj va ni skriver!! Får se om man kommer ihåg hälften av det man läst?

Färnevik-förstår att du är less men snart är det ju dags. Ja det är nog kroppen sätt att förbereda den blivande mamman att faktiskt se fram mot förlossningen? ;) så man inte bävar så fruktansvärt?

Sugar- mitt humör är stundtals (även fortfarande) HELT  galet. Från sprudlande glad till till sprutande tårar och förbannad som få på 10 sekunder. Jag blir smått skraj för mig själv ibland....Skäms men kan inte behärska mig... spelar ingen roll att jag vet att hormonerna spelar spratt med mig men när jag blir ledsen(eller arg)  då hjälper det inte blir bara så förtvivlad ;) kan ju tillägga att det inte direkt hjälpte när mannen försökte trösta och sa... Men älskling du är inte dig själv det är hormonerna .... då blev jag ännu argare ;)

helsicke nu har jag glömt det andra jag skulle svara på...får man skylla på gravhormoner Flört

Ego- Jag har varit modig i dag må ni tro.... köpt de första bebiskläderna! Det är det första jag köpt till bebis över huvudtaget! =) tänkte fira att det är vecka 25 i morgon!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma