Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Åh till denna tråd har man längtat!!!

Hur går det för er alla? Vågar ni nu börja hoppas?

• mallanis
    {#lang_emotions_gravid}   Beräknad förlossning    {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Mallanis 19 januari (3-4 försöket efter MA)
  • mallanis

Behövde ni andra tjata till er ett tidigt VUL innan inskrivningen? Jag fick höra av gyn att jag "bara" hade haft ett MA och att det inte var säkert att jag skulle få en tid? Och När tog ni första VUL?

• mallanis
    No way skrev 2010-05-27 09:44:34 följande:
    var hos barnmorskan igår, fick då veta att de inte lyssnar på hjärtljuden förrän i vecka 24 :O är ju en hel evighet dit, jag hade sett fram emot det för då vet man ju att det är någon därinne, nu går man bara och undrar :(
    japp, likadant här då! Vet faktiskt inte hur jag ska klara att vänta tre veckor utan aatt veta om jag är gravid igen eller om det är ett nytt MA? Inge tendenser till det men hade inte det sist heller så jag ska gå i tre veckor och vara låtsasgravid!!Uch man ska inte lämna tråkiga besked till en evt gravidkvinna, humöret är inte det bästa!
  • mallanis

Daniela01- Tänk va spännande om det är två ;) det är nog säkert fin fint men klart man oroar sig ;)

Jag ska "jaga" en privat gyn i veckan har fått tag på ETT namn som finns i min stad ;)
    Annars har jag varit sjuk ihelgen feber, halsont  och sängliggandes och hoppas att pyret har mått bättre än vad jag gjort! Måste kanske ta det lite lugnare och lyssna lite bättre på kroppen!!

Hur mår ni andra då? Jag gråter och gråter mest till och från SÅ mycket hormoner som driver med mig. Såg på sex in the city igår och grät nog flera liter!!! Mannen skrattar mest åt mig och tycker jag är gullig....sista jag känner mig, gullig altså ... sjuk, gravid och öm över allt!

• mallanis

Hej tjejer! Skönt med denna tråd! Och att få höra era symptom och BRIST på symptom!

Jag har nu insett att jag måste gå till v 11 innan jag ens kommer att veta om jag har något som tickar där inne. Helt galet, pratat m gyn (och grååååtit) och min BM, ringde idag också till barnmorskeavdelningen och de har tagit bort läkarundersökning i v 10-11 om man inte har "särkilda skäl". Härligt med ett landsting som bara skär ner och ner!!! Nu fick jag iaf till ett möte med samma läkare som konstaterade vårt MA sist, gullig kvinna som "släkten" känner lite men jag vill gärna ha henne igen! Jag har inget problem med att hon känner svärmor hon har ju tystnadsplikt, det är väll mer om läkaren tycker att det är jobbigt?

Lite oroad är man ju så klart också har varit sjuk i helgen, knaprat alvedon och haft hög feber, hoppas att den lill har mått bättre än vad jag gjort! Lite oroad också för att bröstvårtorna inte är lika ömma som förrut men som ni skrivit tidigar ei tråden symptomen kan ju variera....jag känner ju iaf av molvärk ;) tjooohooo!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma