Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Sofy: Vilka underbara läkare du har turen att träffa! Jag blir så avundsjuk, för sådana existerar uppenbarligen inte här... Har de flesta på gyn, och ärligt talat så gillar jag ingen av dem, oförstående och oengagerade. Obestämd Att därtill få se lilla bebisen så ofta som du har fått, åh, det skulle jag också vilja!  *avundsjuk och gnällig idag*
  • färnik
    Mamma till W skrev 2010-10-08 15:15:27 följande:
    och samtidigt så blir man frustrerad över att inte kunna göra nåt... jag får inte jobba för att jag passerat bf, jag får inte träna... sen har jag så mycket sammandragningar att jag knappt orkar gå mellan säng-soffa-badrum... livet är en plåga just nu... känns långt kvar till igångsättning, men känns som att det kan bli ett faktum!
    Jag vet, det är så sjukt jobbigt med den där väntan.

Jag gick över 15 dagar med min dotter och eftersom det var påsk och dåligt med läkare ville de vänta med igångsättning till 3 veckor över tiden så länge bebis mådde väl, detta trots att ul visade att hon vägde 4,6kg... Nu kom hon av sig självt till slut ändå (och vägde mycket riktigt 4580g), men jag hade nästan gett upp att hon skulle komma alls. Möjligtvis att hon skulle dyka upp 14 år senare, med lila hår och ring i näsan... Oskyldig
  • färnik

Hej mina vänner! Tempot här inne lugnar sig avsevärt när det blir helg alltså! Flört

Igår låg jag och kräktes hela dagen, men idag har varit lite bättre. Var på loppis med svärmor och dottern och fyndade lite till tösens rum. Hon är ju STOR TJEJ nu tycker hon, och stora tjejer har ett skrivbord, inte ett lågt lekbord. Hon föll för ett ganska litet bord, över 100år gammalt som hon fick långt under värdet, gav 100kr  och sedan sprang hon runt och berättade för alla att hon köpt ETT NYTT SKRIVBORD! (nytt och nytt... Flört)

Helt slut när vi kom hem vid lunch, så sedan dess har jag sovit. Resten av familjen fikar hos kompisar och väntas väl hem snart, men jag var inte i skick att förlja med tyvärr.

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 22:33:53 följande:
    Jag var i vecka 15 och hade livmodern precis vid naveln redan
    Det där är intressant, min livmoder ligger fortfarande en bra bit under naveln och jag är i v 17... Kikade i boken jag fick av BM ("Vänta barn"), och där står att i v 23 når livmodern till naveln? Men det är fler i tråden som vittnat om att den varit högre redan tidigt...
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-09 18:47:19 följande:
    Kul me "nytt" skrivbord! :D Över 100 år, på riktigt? Ballt isåfall!
    Över 100 vet jag faktiskt inte, men däromkring ungefär. En antikvitet, som numera är barnskrivbord. Kanske är det lite hädelse egentligen. =)

Idag har jag föresten tjuvlyssnat på lillasyskonet igen med den där angelsounden, schysst att ha en i närheten. Oskyldig Uppenbarligen full rulle i magen, hörs tydligt när h*n sparkar och har sig nu, utöver navelsträng och hjärtslag. Hjärta
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-09 20:56:33 följande:
    Bm sa att det berodde på att antingen mkt med fostervatten eller ett stort barn igen ..
    Men hon var 100% säker på attdenna oxå skulle bli stor.
    Så det är olika senatt hur många ggr man varit gravid sa hon oxå..
    O detta är tredjegången nu .
    Och sen när jag väntade sonen hade jag otroligt mkt med fostervatten men också en kille på 6 kg ..
    6kg, herrejäklar! Jag som tyckte jag hade ett stort barn, hon vägde 4,6... Oskyldig

Ja det finns säkert många aspekter på det där, vi är ju därtill alla olika skapta!
  • färnik

Jag minns inte hur stort huvud dottern hade, men hon var iaf 55cm lång.

Jag är så tidigt i graviditeten ännu, bara v 17 så det finns inga gissningar på någonting, men jag har väl svårt att tro att bebis ska bli mindre än sist iaf. Men här verkar de anse att det inte är ngt problem, iom att jag lyckades föda dottern utan hjälp, så jag tror inte ens de tänkt göra ngn tillväxtkontroll? (Hur får man dem till det? När jag uttryckt viss oro för barnets storlek så har de varit helt oförstående, det gick ju bra sist liksom)

Jag vill föda vaginalt, men önskar inte få ett ännu större barn, jag sprack nog sist tycker jag. Inte så mkt egentligen, men framåt, det tog 3 år innan det kändes som vanligt vid sex... Obestämd

• färnik

Åh vad spännande! Håller alla tummarna för Mabaja med familj! Hjärta

Apråpå förlossningsstart, så skrev Mabaja på sin blogg att det blödde en massa när slemproppen släppte, brukar det vara så?  Eller "brukar", men är det normalt? Jag skulle nog blivit jätterädd åt en massa blod... min förra förlossning startade med värkar och vattnet gick inte självmant. Ngn slempropp märkte jag aldrig av... Tungan ute

• färnik

Grattis Mabaja till lilla Wilda! Hjärta Hjärta Hjärta

För övrigt ville de inte ta emot oss heller när jag skulle föda dottern då värkarna var så korta och täta, men mina värkar var sådana hela förlossningen, och då tog det ändå bara 4 timmar från 3 cm öppen tills bebis var ute...  Tänk om de kunde lära sig att vi alla är olika!

• färnik

Ang. disskusionen om stora barn: Hur vanligt är det med "onormalt stora barn", typ över 5kg, när SF-måttet är tämligen normalt? Ngn som vet?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma