• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan

Mct: Jag var också yr mycket både i början och på slutet, järnvärdena var dock bra. Tyvärr var jag även illamående typ hela sista månaden och spydde så gott som varje morgon. När vi skulle in för koll pga att jag helt plötsligt mådde ännu mer illa trodde dom på bb att det var ngt virus men efter att bebisarna kom några dagar senare så försvann det direkt efter att dom plockades ut.

Önskar lycka till i alla fall och hoppas att du slipper illamåendet också

• Javisst

Kan inte ni hålla era tummar för mig imorgon bitti när vi ska på VUL? {#emotions_dlg.flower} Känner mig jättenervös, känns som domedagen, knappt ätit något på hela dagen... imorgon ska jag vara i vecka 12 (11+0).

• FruW

Tummar hålles stenhårt i morgon javisst! Kram på dig :)

• MCT79

Hemma igen. Alla värden bra. Fick lyssna på hjärtana. Blodtryck och blodvärdet bra.
    När vi var där blev jag klen igen så hon skickade mig till spec mvc för att träffa läkare.
    Han var nöjd med mig, gjorde UL (bonus!) och sa att det låter som livmodern trycker mot de större kärlen. Möjligen i kombination med blodtrycksfall.
    Ska byta läge ofta.... Så. Känns bra.

Hb var 130! Bra! Har tom gått upp lite.. :)

• MissT

Javisst håller tummarna stenhårt för att allt ser bra ut i morgon!

MCT håller tummarna för att allt ser/såg bra ut!

Hemma hos oss pajade frånluftsvärmepumpen/varmvattenberedaren idag. Det var fullt med vatten i tvättstugan och vi behöver nu införskatta en ny snarast. Har inget varmvatten i huset men kallvattnet funkar i alla fall tack och lov så vi kan gå på toa, laga mat, dricka osv. Känns inte roligt att behöva ut med så mycket pengar (20000-30000kr) nu när jul och bebisens födelse närmar sig. Det är ju pengar som vi egentligen inte har men det måste lösa sig på något sätt hoppas jag....klarar oss inte utan en sån tyvärr.

Ta hand om er alla! Trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}

• MissT

Skönt att det såg bra ut MCT. Vi skrev tydligen om varandra förut.
    Såg inte ditt svar innan jag postade mitt inlägg Tungan ute

• needtobreathe

Tack fina Soma! Hoppas allt är bra me dig o magen?

• Liberté
    MissT skrev 2011-11-09 19:42:03 följande:
    Javisst håller tummarna stenhårt för att allt ser bra ut i morgon!

MCT håller tummarna för att allt ser/såg bra ut!

Hemma hos oss pajade frånluftsvärmepumpen/varmvattenberedaren idag. Det var fullt med vatten i tvättstugan och vi behöver nu införskatta en ny snarast. Har inget varmvatten i huset men kallvattnet funkar i alla fall tack och lov så vi kan gå på toa, laga mat, dricka osv. Känns inte roligt att behöva ut med så mycket pengar (20000-30000kr) nu när jul och bebisens födelse närmar sig. Det är ju pengar som vi egentligen inte har men det måste lösa sig på något sätt hoppas jag....klarar oss inte utan en sån tyvärr.

Ta hand om er alla! Trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}

Kan ni inte kontakta er bank och undersöka möjligheten att låna? Inte roligt att tömma alla konton man har i er situation, räntan på 20-30 000 är ju marginell i jämförelse med att inte ha några sparade tillgångar.

Vi var med om samma sak en gång, fick en extra utgift på 35 000 som vi var tvungna till- kontaktade banken och det var inga problem. Vi var så tacksamma över det..... Bara känslan att inte ha ett öra kvar efter en sådan utgift kan ju stressa upp vem som helst.  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma