• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    SoMa72 skrev 2011-11-11 10:47:55 följande:
    Tack gumsan! Hur är det med er? Kan du inboxa mig lösen till din fotoblogg?

Jo tack de e bra.. Idag hade jag å maken barnfritt i 3h.. de va härligt! massa mys blev de! :) Theo och hans mormor gick en runda på stan.
    ♥ ♥ ♥ Theo 14-09-11 ♥ ♥ ♥ world-of-theo.nyfotat.se
  • FruW

Hej!

Nu är vi hemma och har hunnit landa lite. Helgen har varit den mest fantastiska och intensiva i hela mitt liv! Jag kände mig vacker och nöjd med klänningen, håret mm. Mannen har aldrig varit snyggare

• FruW

Hej!

Nu är vi hemma och har hunnit landa lite. Helgen har varit den mest fantastiska och intensiva i hela mitt liv! Jag kände mig vacker och nöjd med klänningen, håret mm. Mannen har aldrig varit snyggare. vigseln kunde hållas utomhus i solnedgången, vädret var strålande, gästerna hade facklor, vi hade placerat ut mängder av marschaller.... Vigseln blev precis som vi hade önskat, avslappnad, personlig, vacker musik... Sen massor med god mat, supergod tårta, vacker lokal.... Alla gäster verkade nöjda och ha haft kul... Många sov över och vi åt en gemensam frukost i morse...

Jag är sååå lycklig! Fanns inget jag hade velat ändra på.

Det bästa av allt var en överraskning som avslutade middagen. Vår toastmadamme kom plötsligt med en gitarr till min make... (han spelar skapligt, men sjunger bara hemma...) min älskade underbara man sjunger och spelar en av mina absoluta favoritlåtar, för mig inför alla gästerna!!! Jag tror jag dog några sekunder när jag förstod vad som skulle hända...

Det roliga är att låten han sjöng (för dig med Lars Winnerbäck) har jag bönat och bett om att vi ska ha på vigseln, men då mannen verkligen avskyr Winnerbäck fick jag ge upp... I stället fick jag mitt livs upplevelse!

Som ni märker svävar jag på små rosa moln!! Sååå skönt att vara lycklig rakt igenom, det var flera år sedan sist, innan vårt första mf....

Stor stor kram på er alla

• Mabaja

Stort GRATTIS Mimmi! och stort lycka till som fru! Lägg gärna in en bild senare på er så vi får se hur vackra ni var! 

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • telgebo

Mimmi: Åhh det låter som en underbar vigsel, grattis.

Inatt kl 0.23 blir min lilla Alice 1 månad. Kan inte begripa att det redan gått 1 månad. Det känns som det var alldeles nyss hon föddes.
    För exakt 1 månad sedan satt jag hemma fortfarande ovetandes om att jag snart skulle föda, att jag om 4 timmar skulle vara på förlossningen med Alice på utsidan.

Blir så nostalgisk. Nån mer som blir så när era barn fyller månad osv?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Bellas7

Här är det ok. De två stora ligger på 1600gram nu och sköter sig :) Elton vägde idag 1250gram. Han ligger fortfarande i cpap på natten och han har fortfarande syrgas. Inte mycket men ett par procent, vilket är super jobbigt för oss men enligt läkarna är det normalt då de bara är i vecka 32.

Vi bor på neo och det är fulla dagar ca 16-18 timmar då vi sköter barnen. De ligger i vanlig säng så de har kläder på sig i storlek 38. Smått smått. Vi har ett par veckor till här men det är den lille som bestämmer. Vi är hoppfulla att komma hem under första el andra veckan i dec.

Shit jag är mamma till trillingar :) :) :)

Hoppas att ni alla mår bra

• telgebo
    Bellas7 skrev 2011-11-13 21:00:06 följande:
    Här är det ok. De två stora ligger på 1600gram nu och sköter sig :) Elton vägde idag 1250gram. Han ligger fortfarande i cpap på natten och han har fortfarande syrgas. Inte mycket men ett par procent, vilket är super jobbigt för oss men enligt läkarna är det normalt då de bara är i vecka 32.

Vi bor på neo och det är fulla dagar ca 16-18 timmar då vi sköter barnen. De ligger i vanlig säng så de har kläder på sig i storlek 38. Smått smått. Vi har ett par veckor till här men det är den lille som bestämmer. Vi är hoppfulla att komma hem under första el andra veckan i dec.

Gud helt ogripbart, jag tycker det är stort att vara mamma till en och du är mamma till tre på en och samma gång.

Vilken neo ligger du på? Jag låg ju på neo i Huddinge med Alice.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-11-13 21:00:06 följande:

Vad härligt att det verkar gå åt rätt håll leaeva! Även om jag förstår att det går saaakta..

I morgon har jag tul och nu under kvällen har jag blivt skitnojjig.... har magen växt? tänk om dom är alldeles för små? 'nojj nojj nojj'  *suck*
    Väntar tvillingar! 24+5 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma