• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    telgebo skrev 2011-11-16 00:37:41 följande:
    Kjaam: Grattis till din lille son som blev 2 månader i förrgår. Min dotter är född 1 månad senare och blev 1 månad i måndags och jag håller med. Tiden har verkligen gått så fort. 1 månad som gravid kändes ju mycket längre.

Idag onsdag ska jag träffa min underbara älskade fantastiska dotter, jag längtar så efter henne.
    Åhh, vad bra att ni får träffas igen!!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-11-15 22:26:47 följande:
    Min underbara son blev 2 månader igår.. shit va tiden rusar förbi!
    Åhhh, så himla söt han är!!! Hjärta
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Idag får ni gärna hålla tummarna för mig, vi håller på att sälja vår lgh, visning nr 2 var igår kväll, så idag drar budgivningen förhoppningsvis igång... Nervös!

Kram!

♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • FruW

Heja SoMa hoppas på en rejäl slant!

Va skönt Telgebo att du får träffa henne idag :) måste kännas underbart! Vet du ngt mer om hur du får träffa henne framöver?

• telgebo

Tack alla, snabb uppdatering ska snart åka.

Jag kommer nu att få träffa henna 3 ggr 1 dag i veckan i 1 timme, idag blir det 50 min för det ska pratas typ introduktion, förstod inte riktigt.

Efter dessa 3 veckor så ska det utvärdera hur det går och då kan det utökas till 2 ggr i veckan om inte förvaltningsrätten ändrar det till något annat, jag hoppas få bo med henne snart.

Är helt virrig i huvudet idag.

Uppdaterar hur det gick senare, får se hur jag mår, kommer säkert vara jättejobbigt att lämna henna idag efter umngänget är slut.

Nu måste jag gå till bussen.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Uppdaterar hur det gick att träffa min dotter

Det gick jättebra igår.

Jag förundrades över hur liten hon verkligen är, hade förväntat mig konstigt nog att hon skulle vara så mycket större, fråga mig inte varför. Jag frågade om jag fick hålla henna och när jag fick henne i famnen så kändes det så overkligt som är hon verkligen min fantastiska underbara söta bebis? Hon är min. Hon har utvecklas så mycket på dessa dagar vi varit ifrån varandra (15 dagar) hon rör mer på armar, ler och fixerar blicken men har fortfarande många av de saker jag minns från vår första tid tillsammans.

Fick mata henne och byta blöja.
    Tiden gick så fort.

Hon pratade en massa och hade så mycket ögonkontakt, hon kände igen mig och var trygg, pickade med munnen mot min kind, sög på min knoge lite, dåsade en stund mot min axel.

Åhh vad gosigt det var.

Frågade en massa, fick veta att hon äter var fjärde timme som max vid 7, 11, 15, 19, 23 och 03 90 ml Nan 1, hon sover jättebra och vaknar på natten när hon vill äta men jourmamman ställer klockan ändå.

Hon väger 3800 g och 53 cm lång, är en nöjd liten bebis, väldigt lätthanterlig, de är ute och går i 2 timmar varje dag med henne i vagnen.
    Har strl 50 i kläder och strl 1 i blöjor (Libero).

Ska träffa Alice nästa onsdag i 3 veckor framöver och sedan ska en utvärdering göras.

Jag mådde väldigt bra efter jag fick träffa Alice, men idag har jag mått jättedåligt och gråtit hur mycket som helst.

• Liberté
    telgebo skrev 2011-11-17 22:24:47 följande:
    Uppdaterar hur det gick att träffa min dotter

Det gick jättebra igår.

Jag förundrades över hur liten hon verkligen är, hade förväntat mig konstigt nog att hon skulle vara så mycket större, fråga mig inte varför. Jag frågade om jag fick hålla henna och när jag fick henne i famnen så kändes det så overkligt som är hon verkligen min fantastiska underbara söta bebis? Hon är min. Hon har utvecklas så mycket på dessa dagar vi varit ifrån varandra (15 dagar) hon rör mer på armar, ler och fixerar blicken men har fortfarande många av de saker jag minns från vår första tid tillsammans.

Fick mata henne och byta blöja.
    Tiden gick så fort.

Hon pratade en massa och hade så mycket ögonkontakt, hon kände igen mig och var trygg, pickade med munnen mot min kind, sög på min knoge lite, dåsade en stund mot min axel.

Åhh vad gosigt det var.

Frågade en massa, fick veta att hon äter var fjärde timme som max vid 7, 11, 15, 19, 23 och 03 90 ml Nan 1, hon sover jättebra och vaknar på natten när hon vill äta men jourmamman ställer klockan ändå.

Hon väger 3800 g och 53 cm lång, är en nöjd liten bebis, väldigt lätthanterlig, de är ute och går i 2 timmar varje dag med henne i vagnen.
    Har strl 50 i kläder och strl 1 i blöjor (Libero).

Ska träffa Alice nästa onsdag i 3 veckor framöver och sedan ska en utvärdering göras.

Jag mådde väldigt bra efter jag fick träffa Alice, men idag har jag mått jättedåligt och gråtit hur mycket som helst.

Roligt för dig att träffa henne!

Har inte riktigt hängt med men varför bor hon hos jourmamma? Verkar vara en nyfödd liten tös  
  • telgebo
    Liberté skrev 2011-11-17 22:30:35 följande:
    Roligt för dig att träffa henne!

Har inte riktigt hängt med men varför bor hon hos jourmamma? Verkar vara en nyfödd liten tös  
    Jo det var underbart att träffa henne. Hon är 1 månad, blir 5 veckor om 1 timme ungefär kl 0.23.

Har skrivit tidigare varför hon bor i jourhem, du kan läsa bakåt i tråden för jag vill inte dra upp det igen.
  • HjärtatAlicia
    Telgebo: Härligt att det gick så bra, låter myspys med lilla Alice :)

Idag är det HALVTID! 140/280 dagar, 50% kvar :D Åhh jag längtar efter bebis!
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • Javisst

Kjam, vilket söt kille du har! Baby

Härlig med halvtid Flickanfin!

Hur gick budgivningen, SoMA, är ni nöjda?

Du måste ta det lugnt, MTC!! *hytter med fingret*

Skönt att få träffa din dotter, Telgebo {#emotions_dlg.flower}

Var hos BM idag för första gången denna graviditeten och fick tid till ett ultraljud i vecka 14/15 där någongång vilket känns jättebra! Efter det ska vi få komma och lyssna på hjärtat innan RUL, så det känns jättebra. Tummen upp för en förstående barnmorska Skål (fanns ingen tumme, fick bli en skål istället)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma