• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-09-07 21:11:36 följande:
    Jaaa de gör han verkligen! Jag satt me tårar i ögonen redan när dom cyklade eller om de va crosstrainer där i början, o han inte orkade. Men han såg verkligen inte ut o väga 200 kg! Långt ifrån tycker jag, och så blev ja så jääävla lessen när han berättade att han blivit mobbad, tröstätit osv.. O inte haft ngn flickvän :( Han va ju inte ful alls o herregud personligheten väger väl över ändå, enligt mig iallafall! Sen ska han ju självklart trivas me sig själv.

Åååh va spännande me final snart!! Och jävligt bra jobbat me så många kilo redan! Jisses!! Jag är imponerad av den grabben asså.
    min brorsa och Spogge tävlade om vem som skulle bli av med oskulden först när de var yngre.. Min bror förlorade! :)

Mycket som jag tror gör att han inte uppfattas som så enorm är nog hans längd, han är ju ändå 2 m lång. och sen har han spelat amerikansk fotboll i flera år!

Jag blev väldigt förvånad över vissa åsikter och tankar han delade med sig, jag trodde inte att det var så illa! Men det blir väl så, man ser inte skogen för bara träd! För mig är han ju Spogge, en vän som man accepterar och tycker om oavsett storlek. :)
  • Mabaja

Åh det känns som hela magen ska trilla av! Måste gå och lyfta upp den! :) HAHA. Känns så iaf, och så känns det som att jag har ett huvud mellan benen!

• Mabaja
    Odetta skrev 2010-09-07 21:46:46 följande:
    Bebis kanske fixerar sig hihihi...snart får vi en Mabaja-bebis...trådens första då va?

*kram*
    Jag är nr 2 i listan, skiljer en vecka mellan nr 1 och mig! :)

Tror att bebisen är fixerad, men det får jag nog veta imorgon! Ska till bm då. 36+6 är jag imorgon! :)

Försöker övertala mini på insidan att det är dags att komma ut nu! :) eller närmaste veckorna.. Inte vänta till oktober (får inte komma på bf 30/9)... haha. Får se om bebisen ställer upp på mina önskemål! haha.
  • Mabaja

Idag blir det besök hos bm! Är näst sista inbokade. Har inte varit där på ett tag så ska bli spännande att få se mina värden. Blodtryck och hb framförallt eftersom det är de jag haft lite strul med. Har fått ta om mitt blodtryck ett par gånger, men som tur är så är det ju övertrycket som är högt för mig... Sen hb är spännande med eftersom det varit ganska dåligt men ökat på sig av sig själv. Sist uppe på hela 119!!! Så har inte käkat nå järntabletter på 1.5 månad. Så nu ska det bli riktigt spännande!

Sen ska det även bli kul att se hur jag ligger på sf-kurvan och höra hjärtslagen!

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:15:35 följande:
    mmmm.... ok då, men värk och flytning samtidigt kan inte vara bra, inte för att vara neggo men jag tror det är början på missfall... känns så!
    men samtidigt är vi många i tråden som haft precis som dig och det gått bra! jag är 36+6 idag och har nåt som bankar på insidan... Odd är en av de som blödit, Längtan en annan... Vi är ett gäng och hittills är det bebisar på gång!
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-08 13:29:53 följande:
    Fan va härligt!! Hoppas de går bra! :D
    Ja det ska bli lite intressant! Se om min kropp lyssnar på mig eller om den lever sitt eget liv! bebisen gör ju som den vill så den kan jag ju inte påverka. haha.
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-08 13:38:30 följande:
    Åh vad kul! Du måste uppdatera oss!
    Måste bara säga att du har en så otroligt fin mage i magbildstråden... en riktig dröm-kula!
    haha tack! Jag som är så avundsjuk på så många andra i tråden, bl.a. lallans och kajsalisas.. haha. "gräset är grönare på andra sidan", är det inte så det brukar heta? :)
  • Mabaja

Så nu har jag varit till bm. Det var ju spännande. Man lär sig nåt nytt varje dag..

SF-mått: 34 cm (åter upp på normalkurvan)
    Hjärtslag: 148 (efter mycket bråk för att kolla hur huvudet ligger- bm sa att det var en arg bebis)
    Blodtryck: 138/81, fick ta om även denna gång men ingen äggvita
    Blodsocker: 4.7
    HB: 123..

Ja hur ligger bebisen då? Jo antingen har jag huvudet nedanför revbenen eller en väldigt fast rumpa. Så imorgon måste jag in till ackis för bedömning och nytt ul. Bm tog in deras GAMLA ul-apparat (slutade användas inom vården för 10-15 år sen) men kunde inte avgöra... Så blev en till bm och samma resultat där så nu blir jag skickad till Uppsala. Var tydligen liiiite panik eftersom jag är 37+0 imorgon och bebisen klassas som fullgången. haha.

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-08 17:41:45 följande:
    Verkar ju bli spännande. Snart är din bebis här. Hoppas den fixerat sig neråt och att det bara var en fast rumpa, hihihiiii..lät så sött! Med fast rumpa.  Det är skillnad från min daller daller. Men nu ska det bli andra bullar nu när jag börjar på vattenjympa idag :D
    Ja snart är den här! :) De trodde att rumpan ligger under revbenen men eftersom de inte vågade garantera så blir jag tvungen till nytt ul.. Mitt åttonde i den här graviditeten då! :) Se vad de säger. :) Ja lite roligt om bebisen har en fast rumpa, för jag och Daniel har platta rumpor. haha.
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-08 18:46:48 följande:
    Japp då var det klart då...THE KUBE-TEST. Samma BM som jag hade förra gången. Då gav hon upp och skickade in mig till spec.läkaren, men denna gången slapp vi det. Skönt!
    Nuffrorna blev:

Trisomi 21 (Down): 1:1756
    Trisomi 13 och 18 1:20 000
    CRL: 7,6= 13+2
    Nackmåttet: 2,1
    Variabeln 1: 88 (min åldersrisk 39 Down)
    hCG:76 mmol (tror jag enheten är)
    PAPP-a: 2,41 mmol (tror jag det var)

Vad säger ni? Och nu vill jag verkligen höra, var helt ärliga. Hade ni gått vidare med FVP? Då ska man väga in att FVP har 1:100 MF och KUB kan 10 av 100 vara fel. Frågade honsom gjorde uträknigen om den där en-procentaren av FVP. Omdet kunde bero på läkaren skicklighet med nålen eller en ovan läkare...men nej. På vissa kvinnor startar förlossningen när man tar hål på hinnorna. Precis som när man ska föda i princip.
    av de siffror jag förstår låter det ju som ganska bra siffror, men så är det inte så mycket mer än just trisomisiffrorna jag förstår! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma