• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Vi köpte en Emmaljunga duo edge! Tror den kommer passa jättebra för våra behov. Snygg är den iaf.. :)

• Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-19 18:57:59 följande:
    Mabaja: Hoppas du snackat mycket med mannen nu och kört avslappning i helgen . Har du någon du kan prata med om förlossning? Du hade en storasyster som fått barn va?
    Nej har inte pratat så mycket förlossning. Vi har mest pratat förlossningens start! Inte vad som händer när man kommer in, men det kommer. Tänkte först fundera ut hur jag vill ha det, men hur vet man det när det är första barnet?

Nej har ingen att prata förlossning med direkt. Jag är först ut av mina syskon med barnabildande och ingen mamma att fråga då hon varit nergrävd i ett år på mitt bf.

Men jag känner mig LUGN! Väldigt lugn inför förlossning och allt vad det kommer att innebära. och ser fram emot jobb imorgon så tiden kan gå lite snabbare! :) Gå hemma är inget för mig.
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-19 19:07:39 följande:
    Emmaljunga duo edge var ju jättefin, den kanske man skulle lura på sambon :)

Hihi, sugar... ja lite besatt låter han men det är ju skitbra att han kollar upp noga. Hoppas du tycker lika också
    Den är lite tung, det är väl den nackdelen vi kommit på än så länge, men hellre stor och stabil än liten och ranglig. :) Vi är iaf hittills helt nöjda med vagnen och våra katter med för den delen!

Vi har självklart tagit tyngsta chassit med så det spelar ju in och nu har de även utökat chassisortimentet så kolla gärna in den. Finns lättare alternativ! :)
  • Mabaja
    Happiness och Odd: Jag kommer svara på era fantastiska inlägg för det jag har framför mig. Har lite att tänka igenom bara! :)

Cat79: Jag har gått från 75DD till 80G i bh-storlek. Nu på slutet har de dock krympt lite så nu får de plats i 80F igen. Har inte köpt större tröjor pga magen men en storlek större i linnen pga magen, att jag inte ska behöva visa magen för folk utan ha linnen som täcker. Har använt såna där långa linnen från H&M (49.50 kr/st) hela sommaren i stl M och L. Sen har jag laddat upp med en amnings-bh i 80G som jag kan ha nu men även när jag knyter en näve inuti kupan, dvs väääldigt mycket stretch.

Spännande val förresten! och nu blir jag nog hatad för det jag skriver. Himla kul att sd kommer in i riksdagen av en stor anledning, vad kan hända de kommande fyra åren? Tycker att det är kul att det kanske blir nån som går in och börjar röra om i grytan som kallas "svensk riksdag"... samtidigt tycker jag att det är väldigt intressant att alla partier kör med öppen mobbing mot just sd...
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-09-19 22:52:47 följande:
    Jag håller faktiskt med dig där. Såg en debatt igår och det var några som predikade om demokrati hitan och ditan samtidigt som dem yttrade sig om att det är skamligt att SD får vara med och yttra sig i en debatt på tv....väldigt demokratiskt tyckte jag då. *skakar på huvudet*

Och nej, jag är ingen SD, men ska vi ha en demokrati så har dem faktiskt rätt att finnas också. Jag tror att det är bra att dem kom med i riksdagen och som du säger "rör om i grytan" lite...lite som en snooze-knapp som ringer i tid och otid och håller dem sem styr vakna och på alerten. Mångfald i ideer behövs där för ett rikare resultat tror jag   
    ja men precis, man ska väl välkomna andra partier, annars kan man ju bara omformatera gårdagens riksdag "rödgröna sidan och blåa sidan"...

och nu måste ju verkligen de andra partierna lära sig komma överens för som det ser ut just nu så har inte alliansen majoritet, saknas ju några tiondels %. :) tror att det kommer bli spännande närmsta tiden! :)
  • Mabaja

Jag är också trött, jobbar heltid fram till bf, dvs nästa torsdag! Sen får jag gå hem! :) Och idag är jag ännu mera trött jämfört med i vanliga fall då min man hållt mig vaken HELA natten då han åkt på jordens hosta!

• Mabaja
    Bjornis skrev 2010-09-20 19:05:29 följande:
    Du är ju helt crazy! Impad att du orkar!
    Jag vet. :) Nej men skämt och sido har jag inte jättemycket till val, de har inte fixat någon ersättare för mig. Men jag klagar inte, ju längre jag kan jobba desto färre dagar behöver jag ju ta ut i början! :) får ju en månad "gratis" nu där jag inte behöver ta ut en dag i mammapenning! :) men det är tufft.. jobba 100% med denna jättemage som personlig assistent,... :)
  • Mabaja
    Cat79 skrev 2010-09-20 21:54:38 följande:

Mabaja: Hur orkar du???

Denna tid (v 26) känner jag mig så fin i min mage och mina större bröst :) och än så länge har jag inte gått upp mycket men vänta bara.... Hur stor jag än blir så huvudsaken är att bebis mår bra när den anländer.

Nu är det sova som gäller. Kram på er alla!

Jag orkar inte, men biter ihop och är envis!

Ja andra trimestern var ju helt fantastisk! Jag kände mig vacker i min mage fram till v 36.. Nu är jag bara en strandad valross med en enorm jättemage! I vecka 35 hade jag gått upp 5.5 kg, sen har det sprungit iväg... men har sagt till mig själv att jag inte vill gå upp mer än max 12 kg!

Nu kommer det gnäll:

JAg är såååå less! Känner mig nedstämd och irriterad. Min man har först hela helgen tyckt så synd om sig för att han har ont i en tå... Sen har han åkt på en förkylning så hela natten har jag lyssnat på när han hostar, stånkar, stönar, snarkar och springer på toa. Somnade 6.30 i morse efter den roliga natten! Jag orkar inte mer! Vi har rykt ihop många ggr under dagen och jag är bara såå less på honom när han gnäller och huset förfaller. Jag orkar inte jobba 100% OCH sköta vårt hem. Jag har tagit på mig att sköta tvätten och ev. disken. Men det är ju mer som behövs göras och här händer NADA!

Jag vet bara att jag är extra känslig just nu. Imorgon är en annan dag! Får itne bli några barn just nu för då lär han ju få höra både ett och annat innan ungen är ute. Tur att mina känningar har försvunnit!
  • Mabaja
    Sugarrush: Jag är sååå ledsen för din skull! Beklagar av hela mitt hjärta till er alla tre!

rontgensyrran: Jag tror att vi står på lika nu! :) Har "exploderat" nu sista veckorna. :) Sen är jag helt övertygad om att kroppen går upp det den behöver så om en går upp 2 kg och en annan 22 kg så är det rätt för just deras kroppar! :) Min mage har vuxit i massor de senaste veckorna och vikten har börjat skena, sen att jag typ lever på godis är ju inte så hälsosamt det heller, men känner som så att nu kan den komma när som helst så jag unnar mig det!

Var på mitt sista bm-besök idag nu innan bf. Gick riktigt bra faktiskt.

SF-mått: 35.5 cm (38+5)
    Hjärtslag: 150 (arg bebis) och 138 när bm slutat buffat på magen
    Blodtryck: 137/79

De kan inte känna om jag är fixerad, troligtvis är det för att hon inte ligger med huvudet åt höger utan tittar uppåt och har ansiktsbjudning..

Vi skrev även lite vad jag önskar vid en förlossning. Typ lavemang och att jag är lite öppen för förslag när det gäller smärtlindring men INTE sterila kvaddlar. :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma