Plus igen efter mf/ma
Lallan skrev 2010-10-18 22:02:13 följande:
Håller tummarna för en lite mindre bebis den här gången. Varför har du tul så sent som v 38 förresten? Borde ju vara smartare att ta det nån vecka tidigare känns det som.Har ju fyra missar själv men dom är gamla damer på 9 respektive 11 år nu. 2 av dom fyller år i morgon samma dg som min mormor fyller 80
Min första var betydligt mindre 3270g och huvudmåttet var mindre men hur mycket mindre kommer jag inte ihåg. Där var förlossningen tvärtom. Det var en mardröm fram till sista timmen då han skulle ut och jag faktiskt kände att det hände ngt. Sprack en hel del den gången med så det har nog inte bara med storleken på barnet att göra.
Hur tänker du göra denna gången ?
Finns det något du ska göra denna gångensom du inte gjorde sist ?
Jag hade jobbigt med dottern hade värkar i 24 timmar men sen kom hon ut med sugklockan och det gick snabbt kanske därför jag sprack så mkt ?
Jag låg bara i sängen men jag kunde inte gå alls.
Så jag har tänkte på att OM jag nu får föda som ni ger mig hopp som jag e glad för så tänker jag ta med mig sambon o GÅ hahaha vill GÅ o ligga och kanske stå på knäna o föda jag vill ha adrelalin jag vill kunna tro på mig själv att fan detta kan jag ju
Varför dom inte ger mig tidgare är för att barnmorskan vägrar
Hon sa att det är bättre att han stannar kvar i magen och blir större än att ta honom tidigare ut vore synd.
Så jag får helt änkelt leva detta rädsla o peppa mig till en vaginal förlossning som jag har i mina drömma.
Grattis till din unga mormor på hennes80 års dag Hurra Hurra Hurra
och skål för missen kisse katterna som fylller år samma dag dem med