Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Lallan skrev 2010-10-18 22:02:13 följande:
    Håller tummarna för en lite mindre bebis den här gången. Varför har du tul så sent som v 38 förresten? Borde ju vara smartare att ta det nån vecka tidigare känns det som.

Har ju fyra missar själv men dom är gamla damer på 9 respektive 11 år nu. 2 av dom fyller år i morgon samma dg som min mormor fyller 80

Min första var betydligt mindre 3270g och huvudmåttet var mindre men hur mycket mindre kommer jag inte ihåg. Där var förlossningen tvärtom. Det var en mardröm fram till sista timmen då han skulle ut och jag faktiskt kände att det hände ngt. Sprack en hel del den gången med så det har nog inte bara med storleken på barnet att göra.
    Tänk att det är så olika hur var dina värkar det kanske gick så fort för dig då du sprack så
    Hur tänker du göra denna gången ?
    Finns det något du ska göra denna gångensom du inte gjorde sist ?

Jag hade jobbigt med dottern hade värkar i 24 timmar men sen kom hon ut med sugklockan och det gick snabbt kanske därför jag sprack så mkt ?
    Jag låg bara i sängen men jag kunde inte gå alls.
    Så jag har tänkte på att OM jag nu får föda som ni ger mig hopp som jag e glad för så tänker jag ta med mig sambon o GÅ hahaha vill GÅ o ligga och kanske stå på knäna o föda jag vill ha adrelalin jag vill kunna tro på mig själv att fan detta kan jag ju

Varför dom inte ger mig tidgare är för att barnmorskan vägrar hon säger att det hjälper inte mig om jag får den i vecka 36 eller vecka 37 så dom ändå inte kan ta ut honom då pågrund va att han är inte mogen till att tas ut enligt henne.
    Hon sa att det är bättre att han stannar kvar i magen och blir större än att ta honom tidigare ut vore synd.
    Så jag får helt änkelt leva detta rädsla o peppa mig till en vaginal förlossning som jag har i mina drömma.

Grattis till din unga mormor på hennes80 års dag Hurra Hurra HurraSkåloch skål för missen kisse katterna som fylller år samma dag dem medKatt
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-18 22:36:16 följande:
    Den där magen ska du vara stolt över
    Tack gummanHjärta
  • 3 barns mamma84
    lallan:Fan att jag alltid glömmer bort attt du får tvillingar hahaha Tungan ute
    Snyggavagnar åååh vad fina dem är mysigt att fylla dem sen med några söta barn i december
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 22:41:16 följande:
    Okej,men då kan det i princip bli så att dom plockar ut honom samma dag ?

Jag hoppasa på vaginalt även den här gången då jag kännermig lite rädd för snitt men får se hur stora oddsen är.

Hade värkar länge med första sonen så det var utdraget med själva värkarna men sen i slutet så var det nog ganska normalt förlopp.

Katterna bockar och tackar Vad mormor säger lär jag få höra i morgon  
    Du skrämmer mig det blir nog så alltså antigen plockar ut eller ger mig gel eller balong eller vad det nu ger och tar med igångsättning jag vet inte vad jag känner jag känner mig bara rädd.
    Kommer få panik snart är det november och jag kommer snart attbli trebarns mamma och jag kommer gråta av räddsla och panik och jag vet inte vad jag vill då..jag villföda men det skrämmer mig så jag har en kännsla att dom säger att Carina vi måste ta ut honom nu ..
    Jag har acepterat dettaatt dom kanske tänker så då jag först får Tul och samma dag prata med överläkaten o överläkaten bestämmer ju hur han tycker.. och han kommer at detta då efter Tul och då han läser mina 2 jurnaler med dottern o sen stora killen

Din mormor ska vara en stolt kvinna på hennes bästa år Skål
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 22:42:41 följande:
    Haha, det gör jag med så det är lugnt Går upp ett ljus för mig då och då
    Haha tänk jultomten gav dig extra dubbel julklapp haha du var säkert extra snäll säg mig hur snäll var du för jag vill OXÅ hahaha
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 22:50:25 följande:
    Du kan inte få något extra samtal för att prata om dina rädslor innan? Inte meningen att skrämma upp dig,dom vet betydligt bättre vad som är bäst än jag.
    Det finns ingen att prata med tror inte någon inser hur jävla rädd jag är.
    Behöver bara ta upp förlossning snitt med bmeller på sjukhuset och jag gråter direkt av panik
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-10-18 22:51:40 följande:
    åh vad spännande sugarrush! Jag håller verkligen tummarna att det går vägen nu!

Sofy: jag skulle invänta rul om jag var dig och strunta hur man är daterad i nuläget. för är ju rul de går efter sen när du blir datumbestämd...

Har idag varit ute på TVÅ barnvagnspromenader. Så underbart! Enda negativa är min köldallergi, men den trotsar jag mer än gärna! Jag trodde innan Wilda kom att det skulle ta längre tid att återhämta sig men nu börjar jag redan planera att ta en tur till gymmet och träna armar och axlar. Problemet är att jag då måste slita mig från Wilda vilket inte går ännu. jag blir svartis på min egen man bara han hållit henne för länge! :)
    åh gumman du är en underbar mamma men jag förstår dig men gå ut o tränalåt din man passa henne han är ju oxå ''mamma'' då du åker och hjälper dig med allt med henne.
    Du ska bara låta honom och inte bli avis hehe
    Njut nu gumman medans du kan inte många som kan ducha i lugn o ro utan att dem skriker hahaha o absolut inte vara på toan själv hahaha kommer jag iaf ihåg *skrattar*
    jag var tillo med tvungen att fast jag hade problem med magen lös så var jag tvungen att ta upp honom till mitt famn o skita samtidigt hahaha

Hur går att med ammning sömn som du fick svar på o sen allt annat med kroppen ..
    Blöder du fortfarande ?
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-10-18 22:58:38 följande:
    Det är ju bara att jämföra mitt vul med många andra, jag hade 12 mm i 7+6 och de flesta andra i tråden är ju typ 6+ nånting vid samma mått! ;)

Det går väldigt bra här hemma! Hon ligger just nu bredvid mig och sover efter ett bad för två timmar sen! Amningen går super. och sömnen likaså. I morse fick jag väcka Wilda för matning då mina bröst var sprängfyllda! Då var kl 5.30 och hon hade inte ätit sen strax efter 00. :) Jag börjar vänja mig vid att vara mamma, dock är barnvagnen något jag inte vant mig vid ännu, känns som när man var liten och var barnvakt.. haha.
    Tungan utelängtar själv
  • 3 barns mamma84

Sugarrush:
    Det ser ut som jätte posetift +  Glad
    ååh första gången jag ser två + på äl o gravtester coolt ju

• 3 barns mamma84

Röntgensyrran:
    Gumman det du går igenomär jobbigt men allt kommer allt lösa sig jag håller tumarna och tår och vi alla finns här om du skulle vilja prata vännen min du är ett toppen kvinna och mamma stå bara på dig.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma