Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Äh, hela försvann! Blir kanske flyttad till bb imorgon om det håller sig, men det blir väl tidigast imorgon eller så.. Snart testdag? Ska hålla tummarna!!!

• LisaVäntar

Bara 8 dagar kvar ju! (Fattar att det är samma som 8 år för dig just nu, men ändå..;))

Bellas: låg ni på neo i Kristianstad? Hur var det? Bebis lär ju inte stanna till fullgången så risken/chansen att vi hamnar där är stor.. Fick lite info av personalen därifrån när vi kom in, men skulle gärna höra hur det är från någon som faktiskt varit här :)

• LisaVäntar

..inne, speciellt med tanke på förra gången, men så länge hon rör sig och mår bra får jag ju ta det!

Acure: skönt att du blev sjukskriven! Jag har ju tyvärr en negativ erfarenhet av det och tycker ju såklart därför att vila

• LisaVäntar

Haha, jag gjorde det två gånger men fl klippte efter en mening! Ska försöka igen! Hade ju småblödningar från vecka 12 ungefär, de första kontrollerna upptäcktes inget utan allt var normalt. I vecka 16 fick jag en liten blödning tillsammans med en lite märklig känsla så vi åkte in fast jag varit inne dagen innan. Då var tappen påverkad, jag jade öppnat mig inifrån och man såg ett hematom. Blev inlagd med viloläge, varje gång jag rörde mig blödde jag mer, men till slut fick vi åka hem. Höll några dagar, sen fick vi åka in igen när det ramlade ut handflatsstora blodkakor och färskt blod.. Han lyckades stanna trots allt blod ytterligare en vecka, men sen tror de att blodet retade hål på hinnorna och vattnet gick.. Det jag kan råda till är att ta blodstillande direkt om du blir ordinerad det, även om det inte är helt riskfritt så överväger det goda. Och för det andra att ta det sjukt lugnt, alltså bara ligga till du kommit till stabilare veckor.. När de såg det värsta hematomet tillsammans med jätteblödningen sa de att det ändå var 50/50 att det skulle gå bra. Det låter som dina blödningar varit mindre? Håller tummarna för dig, hoppas och tror att det går bra! Kram!

• LisaVäntar

Verkligen.. Och jag känner så mycket för dig som behöver stå ut med det nu!! Man bara räknar timmar mellan blödningar och jämför mängd och färg till man blir galen :-/ vilken fin mamma du har!! Har du märkt något samband mellan rörelse och blödning? Det måste ju bero på var blödningen sitter om det är känsligt med rörelse.. Att det blödde mer på natten/morgonen skulle man inte bry sig så mycket om, det beror på att det hinner samlas medan man ligger ner.. När kommer din man hem?

• LisaVäntar

Acure: vet precis hur du känner dig! Jag fick höra 100 olika förklaringar till vad det kan vara som blöder, och moderkaksavlossning var bara en.. Försök att inte tänka så mycket på det (eller googla), skitsvårt men mycket bättre för psyket. Jag är likadan fast jag googlar statistik, måste ha en exakt siffra på oddsen liksom :-/ denna gången har jag skött mig och har bara läst lite på vad vi hf att vänta om hon kommer nu.. Ser ju bra ut och kniper jag bara till 34+ så slipper vi kanske hela neo-grejen! :) hur ser det ut med kontroller osv för dig nu? Hur långt har du gått?

Bellas: så skönt att höra!! Jag är 33+2 idag, jag hoppas verkligen hon stannar till 34+, då ser det ut som att man kanske slipper hela grejen som sagt

• LisaVäntar

Äsch, det bröts igen! Vi ligger nu på bb i Kristianstad, gör ctg ett par gånger om dagen, ska göra TUL idag och annars bara väntar och hoppas att kroppen ska sköta sig och låta bli att kasta ut henne i förtid jag ringer jättegärna om hon kommer tidigt och det blir neo!! Nu försöker jag bara ställa in mig på att hon kommer stanna ett par veckor till...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma