• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Över till något roligare! :) vi har beställt vagn idag! :) fick ett babyskydd på köpet så nu ska vi sälja det wilda hade. Och i slutet på januari ska vi sätta ut vagn + babyskydd på blocket. Behöver bara en vagn då den kan göras om till singelvagn (bugaboo donkey).

• Cat79

Har inte varit inne här på länge...

Först o främst vill jag beklaga ert Mf Odd, tänker på er! Kram

Blev så glad när jag såg att Havsklippan och Mimmi är gravida Glad Här är en till som är tidigt gravid Flört. Känns helt overkligt då min lilla fyller 1 år nu 1 januari och denna gång tog det på första försöket?

• MCT79

Tjingeling alla!

Gudars vilken cirkus det blev hos barnmorskan idag... hon som tog hand om mig istället för min ordinarie blev osäker på om hon hörde ett eller flera hjärtljud då de låg så nära varann så hon lyssnade läääänge....
    När hon inte lyckades hämtade hon en kollega och så hjälptes de åt....  sen hämtade de en portabel ultraljudsmaskin för att TITTA hur de låg (de lyckades inte avgöra genom att känna)....

Ingen av dem visade sig lyckas så bra med ultraljudet så de hämtade chefsbarnmorskan som hade mer utbildning...hahah! Hon lyckades klura ut hur de låg men tyckte inte bilden var bra så hon ville göra ultraljudet inne hos läkaren i rummet intill.. Först klämde hon dock för att avgöra läget och sedan lyssnade hon med tratt men lyckades inte...
    Vid det här laget började jag bli liiite orolig och undra VAD de letade efter egentligen.... men de ville bara dubbelkolla läget och så.. Tur jag hade känt båda sparka under morgonen!

Så läkaren gjorde UL och konstaterade att de ligger kvar som de "brukar" och två hjärtan slog, väldigt nära varann, därför det var svårt att skilja dem åt med dopplar.

Efter det var det dags för urinprovet som var ua och blodtrycket rekordlågt 120/75 (anmärkningsvärt efter den cirkusen....)
    Hb gått upp lite igen till 126 och blodsockret....tadaaaaaaa 2,7! Behöver jag säg att jag var tvungen att stanna, äta något och sen släppte de mig när det var 3,9 med uppmaningen att ÄTA LUNCH!
    Jag som inte ens var hungrig men det kanske kan förklara darrigheten jag känner ibland....

Förklaringen till mina smärtor är med största sannolikhet bebisarnas huvuden som trycker mot gallblåsan i kombination med muskelspänningar i bröstryggen.. inget att göra åt alltså... toppen!

Träffade min butikspysselkompis och hängde i hennes butik efteråt, kom hem först vid åtta ikväll... trööööööött!

Väntar tvillingar! 31+2 idag!
  • Mabaja

Mct: Det där kallar jag cirkus! Men skönt att de är så måna om dig att de inte släpper dig förrän de är helt säkra! :) 

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Dag och natt

MCT: Phew vad de kan skrämma upp en, skönt att du hade känt dem sparka tidigare under dan. 

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRATTIS Cat79! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Roligt att se dig vara tillbaka här  
    Kroppen är full av överraskningar. Jag förstod verkligen inte hur vi kunde bli gravida den här gången. Men jag klagar inte.

Måste välja barnmorskemottagning igen nu, gick ju till en på Kungsholmen förut men nu jobbar jag inte längre där from årsskiftet, samtidigt som den BM jag hade då bara jobbar en dag på mottagningen nu och resten av veckan jobbar på BVC och ledig en dag. Det känns som hon aldrig finns till hands även fast jag gärna hade behållit henne annars. Vill ju ha någon riktigt bra! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Idag gäller det! Önskar att klockan kan gå lite fortare så vi får det ångestladdade beskedet..

Håll tummarna för oss är ni söta!

• Dag och natt

Det kommer gå jättebra mimmi!! Håller alla tummar jag får tag på här! Vilken tid ska du vara där?

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma