• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Ni har så fina magar flickor! Kyss 

Tack Sofy ingen är gladare än jag (men jag känner mig väldigt luttrad)
    Jag känner mig också som en jojo som åker fram och tillbaka mellan alla olika trådar... Nu vill jag stanna här {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Har varit duktig och börjat ta medicinerna. Känns som mirakelmediciner, jag hoppas att det är det också!!
    Den 10:e jan är vi inbokade för ultraljud! Hoppas hoppas att vi kommer så långt. 

Hoppas att det går bra för mimmi nu på fredag apropå ultraljud! Vilken vecka är du i då? Då är jag som det verkar i 4+0. Känns som dagarna går i snigelfart.... Kan det inte bli vecka 30 direkt!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Spå fina ni är tjejer!!

Havsklippan, jag vet inte riktigt... Var i v 4 eller tidig v 5 vid förra vul, det var den11 dec... Känner mig lite dum som inte har koll, men är ganska skönt!

Jojo här med, 5 gången i plustråden för mig... Nu tänker jag inte byta förrän det ärr dags för en äntligen barn tråd!!!!!

• Bellas7

Mimmi denna gången går det super bra det är din tur nu ju. Er lilla bröllopsbäbis.

Det är roligt att följa er alla och att se stora tjocka magar haha hoppas ni lägger på er minst tio kilo till var.

SoMa såg bilden och med tanke på att du snart är pensionär så var det helt ok hehe

Lite uppdatering från mig, ska försöka få in bilder oxå :)

Vi kom hem den 13 dec ned tre friska barn, utan sond och alla ammar. (de tar även flaska)
    Vi har en liten flicka som väger 3.1 kilo och har ett underbart humör. Hon skriker bara när hon är hungrig men då är det rejält. De äter var fjärde timme. Sen har vi två killar på 2.7-2,8 kilo som har egna viljor och de vill vara i famnen hela tiden. Man kan ju inte sluta kela med dem.

Våra dagar består av mata och kela bäbisar som blir 10 veckor på fredag. Helt underbart. Vi har ju verkligen fått mys med små bäbisar länge :) ... Att ha ett barn är super enkelt när man ska försöka få ihop det med tre. Men totalt underbart är det oxå. Det finns inget bättre än att ta till sig en liten goding och mysa på natten fast man vet att det är matdax igen om en timme eller två. Vi är så tacksamma och lyckliga.

Hoppas alla får ett underbart nytt år :)

• FruW

Åh det låter underbart leaeva!! Skönt att höra att de mår så bra, o har vuxit :) får ni någon hjälp eller roddar ni allt själva?

Stor kram från mig

• Bellas7

Vi fixar det mesta själva men vi har familj och vänner som ställer upp. Så vi får ett par timmars sömn.

• Evve81

LEaeva: Åh jag kan tänka mig att det är mycket. Men skönt att ni kan få hjälp av nära och kära!

Vilka fina magar ni har jag får nästan sluta läsa här för vi ska verkligen inte ha fler barn nu

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-12-29 07:14:30 följande:
    Mimmi denna gången går det super bra det är din tur nu ju. Er lilla bröllopsbäbis.

Det är roligt att följa er alla och att se stora tjocka magar haha hoppas ni lägger på er minst tio kilo till var.

SoMa såg bilden och med tanke på att du snart är pensionär så var det helt ok hehe

Lite uppdatering från mig, ska försöka få in bilder oxå :)

Vi kom hem den 13 dec ned tre friska barn, utan sond och alla ammar. (de tar även flaska)
    Vi har en liten flicka som väger 3.1 kilo och har ett underbart humör. Hon skriker bara när hon är hungrig men då är det rejält. De äter var fjärde timme. Sen har vi två killar på 2.7-2,8 kilo som har egna viljor och de vill vara i famnen hela tiden. Man kan ju inte sluta kela med dem.

Våra dagar består av mata och kela bäbisar som blir 10 veckor på fredag. Helt underbart. Vi har ju verkligen fått mys med små bäbisar länge :) ... Att ha ett barn är super enkelt när man ska försöka få ihop det med tre. Men totalt underbart är det oxå. Det finns inget bättre än att ta till sig en liten goding och mysa på natten fast man vet att det är matdax igen om en timme eller två. Vi är så tacksamma och lyckliga.

Hoppas alla får ett underbart nytt år :)
    Oh vad härligt att höra ifrån dig! Mysigt det låter! Även om jag inser att det är myyyycket jobb.....

Kram! (såg inte meningen om 10 kilo till....)
    Väntar tvillingar! 31+2 idag!
  • MCT79

Barnmorskan idag då.. min var sjuk så jag får en annan med samma namn, hahah!

Väntar tvillingar! 31+2 idag!
  • Mabaja

Och jag ska ner och ta mina prover alldeles strax. :) kl är över 9 och bara jag är vaken. Har INTE hänt sen w kom! :)

Har däremot sovit som en kratta då det stramar och drar i hela högra sidan från rygg till mage!

• Odetta

Nu är jag klar på kk...blev ombokad till idag. Har fått vårt 7de mf konstaterat

Känns jävligt tråkigt just nu, men gyn sa att när vi vill ha fler barn behöver vi absolut inte vänta 3mf innan vi får hjälp utan hon tycker vi ska ringa till spec mvc då och få hjälp med det samma redan när vi försöker. DET känns bra för jag vill inte ha fler mf nu.

Så nu lämnar jag er igen (fast jag håller koll på er, måste ju hålla mina tummar ju)

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma