• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Jag MÅSTE verkligen ut till ica... det är en promenad på kanske 800 meter... enkel...  har ett litet paket som jag lovat ska gå iväg idag och sambon slutar inte förrän 19...  pratade med honom men han hade ingen möjlighet att komma ifrån heller...
    Om jag går försiktig och inte halkar.. vad är det värsta som kan hända??
    Att tappen påverkas mer inför tisdag är ju bara bra så...  tar en ryggsäck så jag inte bär snett.. och går i snigelfart... kanske kan ta rygg på en av alla pensionärer i den här hålan....?
    Fogarna lär ju vara helt åt helvete sen men jag får väl ta nån smärtlindring....

Synpunkter?

Väntar tvillingar! 36+2 idag!
  • färnik

Knacka på hos en granne och övertala denne om att posta ditt paket? Muta med en alladinask som mannen köper med sig på väg från jobbet?

Tycker det låter så där att ut och halska i det här vädret, "i ditt tillstånd!"! Det värsta som kan hända är väl dock att du gör dig själv jäkligt illa, typ benbrott, och därmed får det lite jobbigare med förlossning och nyföddtid... Känns onödigt?

Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • Mabaja

Mct: du kunde ha skickat ett sms hit till Bålsta och fråga om skjuts. ;)

• SoMa72
    Mamma till W skrev 2012-02-02 11:12:30 följande:
    Det kommer. Är på öppna förskolan nu! Det blev ett rött helvete av alltihop. ;)

Ja, nu vill vi se resultatet av färgningen
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-02-02 14:22:36 följande:
    Mct: du kunde ha skickat ett sms hit till Bålsta och fråga om skjuts. ;)
    Du är galen! "Kan du skjutsa mig till Bro C?" Hahahh!

Jag överlevde, har galet mycket sammandragningar nu dock. Ska lägga mig och vila lite! =)
  • Mabaja

Nu kommer det bilder!

Mage i v. 36+3.. Mct: ser du ränderna nu? det är en bråkdel av dem? Och ser ni vad snyggt mina trosor sitter? Kan ju säga att jag drar upp de typ var och varannan minut

Före

Efter

På lördag blir det brunt! :)
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Jag gillar´t!

Måste säga att jag satte mitt vatten i halsen här när första bilden kom upp....."vilket hår färgade hon egentligen?!?!?"

Jag har också fått ränder sista dagarna Mabaja. mina kommer dom med! :)

• Mabaja

Skönt att dina bebisar tittar ut nästa vecka då! :) mina ränder har börjat växa här också. Nu har jag väl 10 cm från brösten och ner som inte är randigt. Sen sträcker sig ränderna ner till vaderna!

• Dag och natt

Jättefint mabaja! Men vadå ska du göra om det till brunt nu?? Du vänjer dig ju!!
    Jag har själv brunt, skittråkigt ju!

Grattis plutten!! Vad härligt att ha kommit så långt nu.  

I dag har jag varit hos inskrivnings hos BM, hon är verkligen superbra eftersom hon känner till vår bakgrund. Vi ska få all hjälp vi behöver. Hon pratade om spec-MVC men att det får läkaren som vi ska träffa i nästa vecka bestämma. Det känns jätteskönt att vara inne i karusellen nu!!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma