• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • disturbed
    Mamma till W skrev 2012-01-31 19:33:35 följande:
    Åh vad härligt Sofy! Visa bilder på huset sen! :)
    Absolut! Före och efter kommer upp Haha! Ni M Å S T E komma dit ju! När nya bebisen kommit o ni vant er.. hinner inte ses något innan? 
  • Liberté
    Mamma till W skrev 2012-01-31 19:39:05 följande:
    Tack liberte! Imorgon ska jag faktiskt smöra för henne. Vi ska åka och köpa en "kundvagn" hon och jag. W fick en i julklapp men maken drog sönder ena hjulet när han monterade den så den har bara 3 hjul och nu använder hon den dagligen. :)

Jag ska baka med mina....deras favorit men köket ser ju ut därefter- mannen har lovat att sanera när han kommer hem från jobbet!

Just nu har jag dom hemam då det går fruktansvärt mkt smitta på fsk, jag ska helst inte infekteras med vinterkräksjuka osv så att sammandragningarna får ännu mer vatten på kvarnen. Hoppas där är mindre sjuka nästa vecka, behöver vila känner jag! Dom får dock hjälpa till mycket, helt plötsligt klär dom sig själva, dukar fram och av, städar undan efter sig och hjälper till med det mesta. "Du msåte ju vila dig mamma för bebisen sprattlar så!" säger dom! Gullungar!     
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-31 19:26:30 följande:
    Dag och natt: det tråkiga är ju att mct kommer lysa med sin frånvaro när busarna är på utsidan. ;)
    Ska kika in ibland! Har ju iphonen!
    disturbed skrev 2012-01-31 19:31:44 följande:
    Men asså, måste A dra upp mig som exempel hela tiden? Hahaha!

Ingen kommentar affe-mamman! (motsatsen till latte-mammor?)
    Dag och natt skrev 2012-01-31 19:24:57 följande:
    Wiheee MCT!! Vad roilgt!! Nämen gud vad spännande det här blev nu! De är hos dig väldigt snart, så himla skönt att du fått en tid nu!! Nu måste det kännas lite lättare att stå ut en vecka till. Solig
    Ja lite lättare känns det!
    Javisst skrev 2012-01-31 19:34:43 följande:
    Här lys inte med någons frånvaro inte! Jag vill veta allt om hur det går! Så spännande det blev nu - inom en dryg vecka har vi två nya trådbebisar! Fantastiskt!!
    Scary också!!
    Väntar tvillingar! 36+0 idag!
  • Mabaja

Sofy: du skulle ju ta ett snack med mct när hon kunde och orkade. :) jag och w har tråkigt nästan jämt. Har två bm-besök i februari men det är det enda.

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-31 19:43:42 följande:
    Sofy: du skulle ju ta ett snack med mct när hon kunde och orkade. :) jag och w har tråkigt nästan jämt. Har två bm-besök i februari men det är det enda.
    Jamen fifan nu får ni lugna er! Jag tar mig knappt framåt och kan knappt torka mig i röven själv!  Oskyldig
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-31 19:50:54 följande:
    Jamen fifan nu får ni lugna er! Jag tar mig knappt framåt och kan knappt torka mig i röven själv!  Oskyldig

Haha! Förlåt...men det lät ganska kul!

Igår informerade jag mannen om att han har en uppgift inför förlossningen- med stora ögonen lyssnade han ingågende hur ben och mus ska rakas snyggt och fint!  Noga med rakningen av musen eftersom dom ALLTID fäst tejpen till snittet rakt i allt pubeshår- AJAJAJAJ! säger jag bara!  
  • Cat79

MCT: Åh myspys då dina småttingar snart är här. Håll ut den korta tiden som är kvar och då hoppas vi dem tjockat på sig lite till. Kram på dig.

• Mabaja
    MCT79 skrev 2012-01-31 19:50:54 följande:

Var ju därför vi skulle vara hos dig ju! Jag skulle ta med fika! :)
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-01-31 19:54:35 följande:
    Haha! Förlåt...men det lät ganska kul!

Igår informerade jag mannen om att han har en uppgift inför förlossningen- med stora ögonen lyssnade han ingågende hur ben och mus ska rakas snyggt och fint!  Noga med rakningen av musen eftersom dom ALLTID fäst tejpen till snittet rakt i allt pubeshår- AJAJAJAJ! säger jag bara!  
    Jamen asså dom där två asså.... humle och dumle.. helan och halvan.....*skakar på huvudet*
    Mamma till W skrev 2012-01-31 20:12:51 följande:
    Var ju därför vi skulle vara hos dig ju! Jag skulle ta med fika! :)
    Topp! Du tar med fika, Sofy torkar mig? Deal?
  • Mabaja

Torka dig i röven blir ditt projekt INNAN vi kommer.. Jag fixar fika, Sofy fixar kaffe och du sitter strandad på en stol! :)

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma