• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Sofy: Hoppas du fått sova!

Odd: Spännande. Jag ser inget plus på dina bilder men du får som sagt testa igen och kolla! Kram till dig!

EGO: Jag är ju så himla trött jämt och inte blir det ju bättre när min 3 åring vaknar mellan 04.05 VARJE dag. Det beror dessutom på att han måste sova på dagis. Han går på världens mest trångsynta dagis (i den frågan) de har ingen vakenvila för de barn som inte behöver sova. Tyvärr somnar han ju på dagis och sover nästan 1h. Hemma sover han inte och han är ju morgonpigg ändå. PÅ dagis menar de att eftersom han somnar och inte bråkar om det så behöver han sova. Ehhh mina barn är väldigt "snälla" och ifrågasätter inget på dagis och skulle någon lägga mig på en dyna kl 12 på dagen skulle jag med somna även fast jag inte heller behöver det. Det känns ju fantastiskt bra om han ska vakna såhär tidigt tills vi tar hem honom från dagis. URK! Hade samma diskussion med dottern och samma problem och inte lär det väl bli bättre nu heller! Var bara tvungen att få klaga lite!

• Evve81

Färnevik: Så himla söt hon är!

Vet ni jag känner att det här med illamående kommer jag få dras med resten av graviditeten..... Igår spydde jag innan frukost. I v 22 känns ju inte så himla kul men jag mår mycket bättre än tidigare.

jag har gått till och från jobbet och fy så ont jag hade nertill i magen. antar att det är sammandragningar. URK jag ska ju gå till och från jobbet i 3 månadet till så vi får väl se om det funkar!

• Evve81

melika: Jag kände på mig att allt inte var OK vid mitt MA. Hade det på känn hela tiden och när jag fick bruna flytningar i v 12+0 så förstod jag direkt....... jag trodde inte att man kunde känna sån på sig men efter att ha läst många andras erfarenhet så kan man det!

Färnevik: Vad söt hon är!

Jag har haft ont i huvudet och varit SJUKt trött hela em...... Sedan tänkte jag gena över ett skoterspår hem. Det var inte mitt smartaste vägval! Jag sjönk ner till knäna typ vartannat steg. När jag kom hem ser jag att endel av vår markis blåst bort i natt i stormen...... Jag har varit så irriterad så när maken säger att är den borta det gör inget och sedan halvskrattade när han såg mina blöta byxor så såg jag rött........ Han fick sig nog en och annan oförtjänt syrlig kommentar av mig....

• Evve81

Happi: Grattis till er söta tjej!

MCT: Fy så tråkigt. Livet är bara för orättvist ibland! Skickar en bamse kram!

Imorse var jag på föreläsning med jobbet fast först började jag 06.30 sedan har jag jobbat till 16.30 och ikväll ska jag på förvaltningsinformation om neddragningar.Egentligen är energin SLUT och jag skulle vilja sova en lång stund!

• Evve81

Åh vad avis jag blir på alla er som fått era bebisar. Det känns LÅNGT till juli nu! Maken har fått ut semesterlistor på jobbet och jag sa att han måste berätta för sin chef att han ska bli pappa igen så inte hans chef börjar att vilja ändra semestern eller nåt....... Jag vill gärna att han är hemma från början och eftersom det är mitt i sommaren så kan jag känna att för Tuva och Agatons skulle ska han vara hemma så de kan få åka och bada eller nåt om det är bra väder så de får göra nåt på sommarlovet. Själv lär det inte blir mycket badande för mig.....

• Evve81

MCT: Åh vilken fin blomma så trist att ni skulle behöva få den. LIder verkligen med er! Ta hand om varandra och unna er nåt gott ikväll! KRAM!

EGO: jag ska bort imorrn och borde packa men jag hamnade här. Jag har fått sjukt ont i ljumsken. Det är nåt fel på den sedan innan men nu kan jag inte köra bil nästan för när jag sitter kan jag inte lyfta mitt vänsterben (kopplingsbenet) av golvet utan att hjälpa till med armen..... GAH går det inte över måste jag nog ringa en doktor till veckan!

• Evve81
    Odetta skrev 2011-03-25 19:51:54 följande:
    Nu har vi gett vårat godkännande och kommer att vara med i program 6

(ps: mitt namn börjar på J och är rätt ovanligt och mannens är vanligare och börjar på M...om ni vill hålla utkik )
    Åh vad spännande! Jag har ju lovat mig själv att inte se det programet för när man hör det där avgrundsvrålet på slutet som jag hörde på det programmet jag såg så funderar man ju ibland vad man gett sig in på..... Men jag kanske kollar ändå på det programmet..... Som tur är går det ju över snabbt!
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 20:21:13 följande:
    Det kommer gå fint ska du se
    När min dotter föddes efter 24 tim jag var tyst och jag krystade och ut kom hon
    Skrek aldrig var bara helt tyst när värkarna var och när hon kom ut mammas flicka.
    Haha ja. Det som jag tror gjort att det på slutet blivit för intensivt är att bägge mina barn varit ganska högt upp sedan har vattnet gått och sedan har det gått ganska fort på slutet och då kommer inte den där känslan när bebis tränger ner smygande utan mer pang boom så är man där...... Men det kommer gå bra dessutom vet man ju på ett ungefär vad man gett sig in på när man blir gravid
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 20:44:33 följande:
    Exakt haha som mamma alltid sa ''Om du haft skönt i vinter får du ha skönt i sommar''
    Eller ''Om du har lekt leken får du också göra leken slut'' haha mamma har alltid rätt nästa gång ska jag lyssna på gammla mamma tar fingrana i X {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ja och när man dessutom redan fött 2 barn vet man ju definitivt vad man gett sig in på...... MEN det som kan göra mig lite orolig är att bli snittad för det var riktigt nära med sonen..... Maken hade till och med fått klä si i de där snygga gröna kläderna... Vet att det var samma med dottern inte lika nära då men jag är så rädd att man ska bli dålig efteråt och inte orka med de stora barnen lika bra liksom.... Sedan har jag hört att 3:e förlossningen ska vara den värsta.... Mest intensiv med.... Huruvida det stämmer eller inte vet jag inte men jag kan ju återkomma i frågan om sådär 4 månader
  • Evve81

Odd: Nej jag är ju egentligen inte rädd heller men ibland när man tittar så är det ju komlikationer och grejer och det vill jag inte se! Men programmet med er ska jag nog se

Idis: Vilken sötis!

Vad man längtar till ens egen bebis kommer när man ser bilder på era söta bebisar

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma