• Evve81

Jag läser varje dag i er tråd och har nog skrivit någon gång med.

Grattis till alla söta bebisar här i tråden!

Jag är också gravid i v 10 eller 11 beror ju helt på hur man räknar. I onsdags var vi på VUL för att se att allta var som det ska och det var det så det känns riktigt skönt. Jämförtmed mitt ma mår jag mycket sämre denna gång så jag hoppas det håller i sig. Känner mig fortfarande orolig fast vi såg bebis men jag har ju en massa symptom nu vilket jag inte hade när det blev mf.....

• Evve81
    kajsalisa skrev 2011-01-09 19:47:48 följande:
    Hej alla fina flickor. Idag, 14.12, kom vår lille Ted till världen. Tio fingrar, tio tår och söt som socker. 3160g och 51 cm. Det har varit en pärs med 36 timmar från start till mål och jag är sjukt sliten, men lycklig. Skriver och berättar mer när jag har mer ork. Kram till er alla!
    Stort grattis!
  • Evve81

Härligt men lyckade UL och VUL och bm besök!!!!

Sedan undrar jag om någon har ett tips att ge mig. Jag är fruktansvärt trött på kvällarna är i v10+6 idag och jag klarar i alla fall att jobb men när jag kommer hem däckar jag i soffan och sover flera timmar. Har ju 2 barn innan och jag får jag tacka min käre make för att han sköter ALL markservice här hemma. Visst borde det bli bättre snart???? Jag äter ju postafen på morgonen men om jag inte gör det mår jag PEST och kräks så jag behöver ju dem!

• Evve81

Odd: vad otroligt söt er store lille prins är!

Sedan har jag en undran. Min bm ringde idag och sa att jag har låga järndepåer och behöver därmed äta järntabletter. Jag antar att mina dåliga järndepåer beror på mitt mf i somras för jag har bra blodvärde. Vad innebär det att ha låga järndepåer? Som jag förstod det måste jag äta järn resten av graviditeten. URK man brukar ju inte må nåt vidare av järn......

• Evve81

Röntgen:Super söt tjej! Jobbigt att du inte mår bra. Jag var på akuten bland alla förkylda människor med min dotter när hon var 5 dagar för jag fick infektion i stygnen. Om du ammar henne har hon nog antikroppar så jag tror du kan åka på akuten de borde ju prioritera dig eftersom du har en liten bebis. Skickar en kram och hoppas att du piggar på dig. Kan du inte ringa och få en tid på ett ungefär i alla fall eller nåt???

• Evve81
    kajsalisa skrev 2011-01-21 18:15:00 följande:
    Prommis; jag åt järntabletter från v 22 och resten av graviditeten. Kan rekommendera Niferex som är relativt snälla mot magen. Jag hade inga problem alls av dessa men det kanske var kombinerat med att jag har ett jobb där jag praktiskt taget aldrig sitter stilla. Magen mår ju bra av att man rör sig...
    Tack för svaret! Jag jobbar på en skola så jag sitter sällan helt stilla MEN min mage är redan riktigt trög och jag har en tarmsjukdom med motsatt effekt egentligen men jag hoppas det går bra......

Någon mer som vet om järndepåerna för jag kan säga att mitt hb ligger på 133 igår....... Det är ju egentligen ganska bra!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma