• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Grattis SOMA!! Härligt att få ligga och snutta bebis nu Kram!!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • plutten02

Hur länge har ni fått vänta på besked om gravpenning??? Idag är det en vecka sen jag skickade i moderskapsintyget. Det var det sista. Dom andra parterna har dom haft ca 1 månad. Så man tycker ju att det ska gå snabbt att fatta ett beslut. Jag har sökt hp sfrån 27 april.

• Cataleya
    plutten02 skrev 2012-03-19 07:56:28 följande:
    Hur länge har ni fått vänta på besked om gravpenning??? Idag är det en vecka sen jag skickade i moderskapsintyget. Det var det sista. Dom andra parterna har dom haft ca 1 månad. Så man tycker ju att det ska gå snabbt att fatta ett beslut. Jag har sökt hp sfrån 27 april.
    det tar tid, sen får du tillbaka papper om inkomst uppgifter, när dom papperna är inskickade och korrekta får du ett brev till där det står att dom börjat handlägga, då efter alla papper är klara har dom 30 dagar på sig att färdigställa. Jag har ansökt i början på feb, inte fått svar ännu, och blir de godkänt går ja hem 1 april, börjar bli lite stressad över att inte veta :D
  • Javisst

De fick mina papper ang GP den 20 feb. Bara någon dag senare fick jag papper ang min inkomst och så även min arbetsgivare (fick dock rings och fråga efter dennes papper då de aldrig kom), sedan ringde jag och godkände den inkomst som arbetsgivaren rapporterat in (så slipper de skicka papper som du måste skriva på och skicka tillbaka, det räcker med skriftligt). Idag, dag 28 alltså, ringde de min arbetsgivare och frågade om ev omplacering, vilket ej är möjligt, så nu antar jag att jag får besked nu närmsta dagarna

Nu är jag redan sjukskriven 50% vilket var vad jag sökte GP för, men vore skönt att kunna luta sig tillbaka på GP om inte sjukskrivningen går igenom. Därifrån har jag inte fått svar ännu men det är bara en vecka gammalt.

Plutten och C, tycker ni kan ringa och höra efter hur det går och fråga om allt är komplett så ärendet inte stannar upp pga det

• Cataleya

Ringde förra veckan och allt var komplett :( och fick till svar att dom hade mkt att göra! Beror väl på vad man får för handläggare också! :) skönt att ditt gått igenom

• Javisst

Konstigt att det tar sådan tid då, C! Hoppas du får svar snart!

Det är inte klart ännu om det är godkänt eller inte, men enligt min handläggare lät det som det menade bara att nu när de uppenbarligen håller på och handlägger mitt ärende borde det inte ta så lång tid.

Nu har jag slutat jobbet! Känns kul att vara tillbaka men också jättekonstigt att sluta redan vid 10, men IOM att jag började 6 har jag jobbat mina 50%

• LisaVäntar

Grattis soma, måste kännas sjukt overkligt!! :) och grattis till er andra som fått sen jag var inne sist, ni är alla värda ers små guldklimpar (även om vissa är lite väl giriga och tar både 2 och 3 ;))

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma