• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72

Nån är väldigt mkt hemma i Knivsta tyvärr... Men igår gick slemproppen också! Åkte in igen på kvällen för att få mer tabletter. Inte hjälpte det! Har haft värkar hela natten, men lyckats sova lite mellan dem. BM sa att om jag kände sen att jag inte pallar mer så kan de sätta igång mig... Det vill jag helst slippa, men om jag inte fött på söndag går jag nog med på det ändå, skitdrygt det här... Hade inte öppnat mig mer heller och trollet ligger fortf högst upp i bäckenpassagen.

• M I M M I

Åh vad jobbigt för dig SoMa! Men snart snart är bebis här, nu handlar det ju bara om någon enstaka dag!

Håller tummarna stenhårt för att det snart sätter igång på riktigt!

Stor kram till dig

• MCT79

Men fy SoMa! Men set låter ju som det rör på sig iaf!
    Med utplånas tapp tror jag inte du behöver oroa dig för ev igångsättning, min tapp var rätt omogen och det gick bra ändå!
    Hoppas det kommer igång av sig själv dock!

Kraaam!

• SoMa72

Tack vännen! De där kramarna behövs verkligen... Det jag oroar mig mest över gällande ev igångsättning är att jag inte ska hinna få tillräckligt med smärtlindring.

Kraaaam

• Liberté

Bebisarna "värkar" trilla in här Heja heja!

Min är kvar i magen men det hänger på en skör tråd, man tar ny ställning varje timme ungefär och jag medicineras tungt. Vi har nu fått besked att vår bebis troligen kommer att tas ut om 3 veckor, då vågar man inte vänta längre. Känns overkligt att det bara är tre veckor kvar..... Jag försöker njuta av magen och sparkarna för att kunna komma ihåg den känslan resten av livet   

• JoWiAn

Liberte: skönt att du ändå gott så här långt!!

Tycker min lille kan komma v 36+0!! Hur ska man stå ut till maj??

• Liberté
    JoWiAn skrev 2012-03-16 15:36:46 följande:
    Liberte: skönt att du ändå gott så här långt!!

Tycker min lille kan komma v 36+0!! Hur ska man stå ut till maj??

Jag är lite bortskämd med att ha haft "korta" graviditeter, fattar inte hur jag skulle stått ut att gå 40 fulla eller över tiden
  • Mabaja

Och här är en som inte förstår varför man inte vill gå tiden ut. ;) men så gick jag ju över med. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma