• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Liberté
    Mamma till W skrev 2012-03-16 15:46:50 följande:
    Och här är en som inte förstår varför man inte vill gå tiden ut. ;) men så gick jag ju över med. :)

För min del beror det på att jag mått så dåligt hela tiden, däremot skulle jag aldrig få för mig att kräva snitt eller igångsättning pga att jag inte orkar mer. Bebisen behöver ju sin tid i magen.
  • JoWiAn

Nä klart man inte begär igångsättning. Men inte fel om de sätter igång av sig själv Förmodligen kommer jag inte få gå över tiden! Och de känns skönt.

William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • Liberté
    JoWiAn skrev 2012-03-16 16:03:31 följande:
    Nä klart man inte begär igångsättning. Men inte fel om de sätter igång av sig själv Förmodligen kommer jag inte få gå över tiden! Och de känns skönt.

Finns inte i min värld heller men det är tydligen rättså vanligt enligt läkare o barnmorskor här att mammorna ger upp och inte orkar mer för egen del. En veckas inläggning är liksom för mycket och går inte enligt plan.

När hade du nu bf? När föddes den förra?

Fick du igenom graviditetespenning förresten? Min blev godkänd men sjukskrivning går ju före     
  • MCT79
    Liberté skrev 2012-03-16 16:16:42 följande:
    Finns inte i min värld heller men det är tydligen rättså vanligt enligt läkare o barnmorskor här att mammorna ger upp och inte orkar mer för egen del. En veckas inläggning är liksom för mycket och går inte enligt plan.

Fick du igenom graviditetespenning förresten? Min blev godkänd men sjukskrivning går ju före     
    Jag är ju en sån som "begärde" igångsättning... pga mitt mående sattes jag igång 37+0.

Jag måste vara hemsk som gav upp....
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-03-16 16:28:48 följande:
    Jag är ju en sån som "begärde" igångsättning... pga mitt mående sattes jag igång 37+0.

Oj det var inte så jag menade! Jag förstår mer än väl att en igångsättning var det bästa för dig och dina barn.

Nu syftade jag på mammor som är i min vecka, alltså väldigt tidigt Förlåt om du tog illa vid dig!!  
  • Liberté

Vill verkligen förtydliga MCT att jag inte åsyftade mammor som blir igångsatt över 36 fulla veckor..... Förlåt mig!!

Var och varannan dag möter jag mammor som inte nått till v 30 ens som inte orkar mer och tycker att läkarna ska förlösa- det var dessa jag åsyftade. För mig känns det främmande att man vill  få ett så för tidigt fött barn meda lla risker det innebär för att man inte orkar mer själv.   

• MCT79
    Liberté skrev 2012-03-16 16:39:48 följande:
    Vill verkligen förtydliga MCT att jag inte åsyftade mammor som blir igångsatt över 36 fulla veckor..... Förlåt mig!!

Var och varannan dag möter jag mammor som inte nått till v 30 ens som inte orkar mer och tycker att läkarna ska förlösa- det var dessa jag åsyftade. För mig känns det främmande att man vill  få ett så för tidigt fött barn meda lla risker det innebär för att man inte orkar mer själv.  
    Lugnt Liberté... jag tog inte så illa upp.. lite bara men jag har en dålig dag efter en dålig natt. ;)
    Jag var ju 37 fulla... vilket räknas som fullgånget och med tvillingar räknas man ju som överburen från 38+0. Jag kämpade som en galning på slutet... ingen sömn och hemska smärtor... med facit i hand är jag glad jag klarade så länge som jag gjorde men jag hade nog mått ännu bättre efteråt om jag satts igång tidigare.
    Nu var mina små för tiden så av den anledningen är jag glad att jag stod ut lite till.. :)

Kram på dig!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • JoWiAn
    MCT79 skrev 2012-03-16 16:28:48 följande:

Usch ja!!! Du väntade bara 2 ju och svimmade och hade dig..... Men jag mår dåligt men inte tillräckligt dåligt för att begära igångsättning! Skillnad på mående och mående!
  • JoWiAn
    Liberté skrev 2012-03-16 16:16:42 följande:

BF 13 maj..... Min förra kom 38+1 så har lite hopp om att denna oxå kikar ut lite tidigare.

Min graviditetspenning är godkänd Började gälla igår  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma